Ya Da Biz Masal Olsak- Ezgi Durmuş || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Ezgi Durmuş

Yayınevi: Destek Yayınları
Kitap Türü: Çağdaş Türk Edebiyatı
Yayınlandığı Yıl: 2017
Sayfa Sayısı: 200
ARKA KAPAK

Dünyanın en şanslı kadını; hayatında, tıpkı hayran olduğu babasına benzeyen bir adam olan kadındır. Ve dünyanın en şanslı bir diğer kadını; olmayan babasının yerine koyabileceği kadar güvendiği ve sevildiği bir adama sahip olan kadındır.
Ben ikinci şanslı gruptandım.
Ve bir gün evlenirsem; kızının saçlarını okşarken ona kendi uydurduğu masalları anlatabileceğine emin olduğum bir adamla evlenmeye kararlıydım.
Çünkü masalsız ve babasız büyümek çok zor...
(Tanıtım Bülteninden)



Bir kitabı okumaya karar vermenizin pek çok sebebi olabilir. 
Benim sebeplerimin en başında merak gelir çoğu zaman. Eee, peki merakımızı ne tetikliyor bu kadar?
Tabi ki sosyal medya!
Ya Da Biz Masal olsak da o kadar yorum alan, o kadar paylaşılan bir kitaptı ki, aldığı övgülerden sonra merak etmemek neredeyse imkansız. Tabi bunda yazarının tanınan bir bookstagram olmasının da etkisi büyük.

Çıktığı günden beri neredeyse her bookstagram hesabında karşımdaydı bu kitap ve her yorumda da fazlasıyla beğenildiği dile getiriliyordu. Eee, bir kere merak ettiyseniz, o kitabı okumadan rahat edemezsiniz. Ben de işte hemen bir sonraki kitap siparişime ekledim kitabı.

Neyse efendim, girizgah kısmını kısa kesmek gerekirse; kitap dün gece bitti. Son elli sayfasında kurguyla ilgili beni şaşırtmayı başararak bitti üstelik.
Kitaba başladığınız andan itibaren Nehir'le bağ kurduğunuzu hissettiğiniz pek çok an oluyor. Bunda kitabın karakter bakış açısıyla yazılmasının etkisi büyük elbette. Söylemeden geçemeyeceğim, kitapta herkesin kendinden bir şeyler bulacağı cümleler var. Yani sırf o cümleler için bile kitabı başarılı bulmak mümkün. 

Sayfaları Nehir'in 'acı'sına sebep olan şeyi öğrenme merakıyla çeviriyorsunuz. Ve tabii bir de Hakan var ki... Ne olacak bu çocukların sonu demeden edemiyorsunuz.
Kitabın son 50 sayfasında da sizi şaşırtan bir sürprizle olayların akışı bir parça değişiyor ve kitap bitiveriyor. Spoiler vermeden ancak bu kadar bahsedilebilir :)

Gelelim benim kitap hakkındaki fikrime. Genel itibariyle beğendim kitabı, ama ne yalan söyleyeyim okuduğum bookstagram yorumlarından sonra beklentim yükselmişti ve hal böyle olunca kitap tam olarak tatmin etmedi beni.
Bir de kitap içinde italik yazılmış cümleler vardı ki, nedense battılar bana. Evet, çok hoş cümlelerdi ama keşke bıraksalardı da okur kendisi satır altı çizecek cümleleri ayırsaydı. Tabii bu benim düşüncem, siz bu durumdan hoşlanabilirsiniz :)

Benim kitaba puanım 7 :)
Keyifli okumalarınız olsun...

1 yorum :

  1. Kitap yorumlarınızı beğenerek takip ediyorum. Ama uzun zamandır blogunuza kitap tanıtım ve yorumumu yapmamanız çok büyük talihsizlik.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI