Deniz Kızları ile Okuma Etkinlikleri || Ben O Değilim-Fatma Erdek || Kitap Yorumu


Kitabın Yazarı: Fatma Erdek
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Kitap Türü: Günümüz Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2015
Sayfa Sayısı: 544
ARKA KAPAK
Siz hiç, birbirine tıpatıp benzeyen ikizler gördünüz mü? İşte ben onlardan biriyim... Adım, Arın Soylu.
Genç, yakışıklı, güçlü ve mutlu bir erkeğin hayatı, bir anda nasıl altüst olur? Kolay… Bunun için, serseri ikizinizle, akıl almaz bir oyunun içine girmeniz yeterli. Sadece üç haftalığına, başka birinin hayatını yaşamaya cesaret ederseniz, beraberinde gelecek bütün sürprizlere de hazırlıklı olmalısınız. 
Ben de hazırlıklıydım. Ta ki onu görene kadar... Tuna'mı… Bal rengi saçları ve güneş gibi parlayan yüzüyle, birdenbire hayatımı kökünden değiştirmişti. O benim beklediğimdi, o benim geleceğimdi. Onu elde etmeme kimse engel olamazdı. Hiçbir şey beni durduramazdı. Durduramadı da… 
Başardım mı? Evet! Onu aşkıma inandırdım. Onu kendime âşık ettim. Peki ya sonra? Hiçbir yalan sonsuza dek sürmez, öyle değil mi? Bir gün, hiç ummadığım bir anda, yalanımla yüzleşmek zorunda kaldım. Artık 'Ben o değilim' desem de bir faydası yoktu. Tuna bana inanmıyordu. Ne yapacaktım şimdi? Vaz mı geçecektim hayatımın kadınından? Elbette hayır! Bedelini ödeyip, seni kazanacağım, Tuna cadısı! Her ne olursa olsun… 
(Tanıtım Bülteninden)
Ben geldimmmmm!!! Blogumu ihmal etmiş olduğumun utancıyla posta başladığımı çaktırmayın :) Tek tesellim dönüşümün çok çok çok çokkkkk güzel bir kitapla olması. Ki bu noktada sizlere hemen başlığa tekrar bakmayı öneriyorum. Evet evet, doğru okudunuz: Fatma Erdek kitabıyla geldim!
Benim Fatma Erdek beğenimi, hayranlığımı, sevgimi... adını her ne koymak isterseniz onu işte,  bilmeyeniniz kaldı mı :) Zannetmiyorum; çünkü yazarın tüm kitaplarını okumuş ve de biri hariç hepsine yorum girmiş biri olarak bunu her fırsatta dile getiriyorum.

Hazırsanız hadi yoruma geçelim!
Öncelikle daha evvel yazarın kalemiyle tanışanlar; yazar bu kitapla ezberinizi bozuyor haberiniz ola. Fatma Erdek'i markalaştıran kaleminin çok güçlü oluşunun dışında şüphesiz ki kendine has naif tarzı. Bu benim naçizane görüşüm elbette. Ama okuduğum her kitabında karakterlerine, kelimeleriyle, özenle bir ruh biçtiğine dikkat etmişimdir. Bu açıdan değerlendirildiğinde Ben O Değilim'de de o naif tadı bulmak mümkün. Ama gözden kaçırılmaması gereken bir farkla. Bu kitabı diğerlerinden ayıran türü!
Benim tür olarak dramlara zaafım var malum. Tam da bu yüzden daha evvel Fatma Erdek beni tam bam tellerimden yakalamıştı. Ama bu kitap bir romantik komedi! Evet evet... Gayet de romantik komedi. 
Bu anlamda bunu yazarın ezber bozuşu olarak da meydan okuması olarak da algılamak mümkün. Ki meydan okumak kulağınıza iddialı geldiyse hemen belirteyim kesinlikle hakkı verilmiş.

Etkinlik boyunca arkadaşlarım kitaptan bayâ bahsettiler. Kısaca anlatmak gerekirse kurgu 3 haftalığına yer değiştiren tek yumurta ikizlerinden Arın Soylu üzerine kurulmuş. Düzenli bir hayat yaşayan, başarılı Arın için; çapkın, düzensiz ve henüz sorumluluk almayı reddeden Meriç'in yerine geçmek hiç de kolay değil. Tamam yaşları kemale ermeden gerektiğinde yer değiştirseler de artık bunu yapmak Arın'a pek doğru gelmiyor. Gelin görün ki Meriç zayıf noktası ve hayır diyemiyor.
Diğer yandan Yunanistan'da oturttuğu bir düzeni var. Ve bu düzene çok yakışan düzenli bir ilişki yaşadığı Celia'yı da atlamamak lazım.

Şimdi buraya kadar pek de bir sorun görünmüyor aslında. Arın 3 haftalığına Meriç olacak ve sonra o mükemmel hayatına geri dönecek. Teoride bu kadar mükemmel görünen plan pratikte de işleyecek mi acaba? Evdeki hesapların çarşıdakine uyduğu nerede görülmüş? İşte, burada da denklemi bozan Tuna oluyor. Tuna kim mi? İşte onu da kitabı okuyunca siz keşfedin :)

Gelelim bir diğer noktaya... O da kitabımızın kapağı.
Ciltli tasarımından bahsedecek olursak, o uygun görülen uçuk mavi ton kitabı sürekli göz önünde tutmak istemenize sebep olacak bunu baştan belirteyim :)
Diğer yandan kapak tasarımına azıcık değinirsek...
Açık olayım kapağı ilk gördüğümde acayip yadırgadım. 'Nasıl yani!' dediğim de doğrudur. Ki bu noktada şunu belirteyim: Fatma Erdek kitapları kapaksız bile çıksa alır okurum. Burada yadırgamamın esas sebebi bu kapağı yazarın diğer kitaplarının kapak tasarımlarıyla bağdaştıramamamdı. Ama kitabı okuduktan sonra bu fikrim biraz değişti. Şöyle ki, yazar farklı bir tür denemişken, kapak tasarımı da elbette farklılık gösterecek. biz okurlar bazen hiç makul olmuyoruz :P
İşin şaka kısmı bir yana, bu tarz bir önyargınız varsa bir süre sonra sizin de fikriniz değişebilir :)

Veee yorumu sonlandırırken buradan Fatma Abla'ya ufacık, miniminnacık bir mesajım - hatta ricam, bir nevi sorum :)- var. 
Sevgili yazarım acaba Meriç için de bir kurgu yazılır mı?
Hani bunlar ikiz ya, o zavallım da mutlu olmasın mı :)

Tamam tamam... Çeneme vurdu farkındayım :)
Hemen toparlıyorum...
Şu kadar lafı neden ettim biliyor musunu? Ben kitabı çok beğendim :)))
Sizlere de tavsiyemdir :)
Sevgiyle kalın...


2 yorum :

  1. Daha önce hiçbir kotabını okumadığım bir yazar. Ama bu kitabı merak ettim. Konusu çok güzel. Teşekkürler. Harika bir yorum olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. bloglanız çokzel :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI