Sınır-Beyza Alkoç || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Beyza Alkoç

Yayınevi: Yakamoz Yayınları
Kitap Türü: Günümüz Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2015
Sayfa Sayısı: 391
ARKA KAPAK

Hayatı hırslarından ve tutkularından ibaret olan bir adamın sınırları; engelleri olan genç bir kız tarafından aşılabilir mi? Peki, bu adam... Aşık olabilir mi? Tutku dolu satırlara hazır olun.
Bu hikâyedeki Mavi Kuş benim, sevgilim. Hareket edebiliyorum ama hiçbir yere gidemiyorum. Sen de benim kafesimsin. Senden giderken sana çarpıp yaralanacağım günü bekliyorum. Çünkü biliyorum, sen beni yaraladığında, işte ben ancak o gün özgür olacağım. Şimdi beni özgür bırak, istersen öldür, ama önce özgür bırak...
Herkese selamlar... Deniz Kızları olarak bu seferki konuğumuz Yakamoz Yayınları'ndan Sınır oldu. Son gün yorumu da benden geliyor...

Öncelikle hemen kitabın konusundan bahsedeyim. Nehir geçirdiği araba kazası sonrasında yürüme engeli olan genç bir kız. İngiltere'de gördüğü başarısız bir tedavinin ardından ülkeye döndüğünde son derece umutsuz halde. bir de üstüne babasının şirketinin batmak üzere olduğunu öğreniyor. ama durun! Kurgunun belkemiği olacak nokta burası. Babasını zor durumdan kurtaracak bir teklif sunuluyor. Nehir'in Bora Karahanlı ile evlenmesi... Bora Karahanlı kim mi? Okur Yazar'ın deyimiyle kırk yıllık jigolo kılıklı karakterimiz. Tamam tamam sulandırmıyorum. Bora, babasını çapkınlığı ve sorumsuzluğuyla yıldıran bir adam.
Böylelikle bu iki karakterin yolları nikah masasında kesişiyor. Takdir edersiniz ki, bora çok kızgın!
İkili Fransa'ya doğru yola çıkıyorlar. Balayı için... Tamam buna pek balayı denemez aslında.
Neyse efendim, kitap bir noktaya kadar Bora'nın saçma sapan davranışları ve Nehir'in gereksiz meydan okumalarıyla geçiyor. Kitabın 2/3ü diyebilirim.
Daha sonra bir kırılma yaşıyorlar ve gidişat değişiyor. Böylelikle biz de daha romatik sahneler okuyoruz.
Daha fazla detaya girmek istemiyorum. zira okursanız size de keşfedecek şeyler kalsın.
Gelelim söylemek istediklerime:
Beyza Alkoç benim Lou Salome adıyla forumlardan tanıdığım bir yazar. Daha sonra o da hikayelerini Wattpad'de yayınladı tabi ki. Ama şimdiye kadar hiçbir hikayesini okuma fırsatı bulamamıştım. Belki ismini yıllardır duyuyor olmamdan kaynaklıdır, kitap bende bu anlamda bir parça hayal kırıklığı yarattı.
Kurguda pek çok şeyin fazla hızlı geliştiğine inanıyorum. Biraz daha detaylandırılsa, ortaya çok daha başarılı bir iş  çıkabilirmiş.
Ha, şu da var. Eğer 7-8 yaş daha küçük olsaydım; bu geçişleri hızlı saymayabilirdim. bu anlamda kitap benim yaş grubuma hitap etmiyor olabilir. Merak edenlere dip not açayım: 26 yaşındayım :)
Yorumu bitirmeden, kapağı çok beğendiğimi söylemem gerek :)
Keyifli okumalarınız olsun :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI