Deniz Kızları ile Okuma Etkinlikleri || Beni Sev Diye- Asude || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Asude

Yayınevi: Ephesus Yayınları
Kitap Türü: Tarihi Aşk, Historical
Yayınlandığı Yıl: 2015
Sayfa Sayısı: 592
ARKA KAPAK
Aşk mı? Nefret mi? Gurur mu? Kabulleniş mi?

Ateş gibi kızıl saçlarıyla bambaşka bir güzelliği olan Kristy, buzdan bir iklimin hüküm sürdüğü topraklarda yapayalnız, yoksul bir hayat yaşamaktadır. Onu gören her erkeğin dikkatini çeken büyülü güzelliğine rağmen, kalbini kimseye açmayacağına dair kendine bir söz vermiştir. Çünkü kalbinin derinliklerinde, yedi yıl önce evlendiği ancak yüzüne bile bakmadan onu kovan o zalim adamın izlerini taşımaktadır.
~
Simsiyah saçları, geceden karanlık gözleri, dünyayı yüklenecek kadar güçlü görünen bedeniyle Bradley, her kadının romantik hayallerini süsleyen görkemli bir soyludur. Onda eksik olan tek şey, bir kalptir. Genç adam unutmayı seçtiği geçmişinden uzak, duygusuz bir hayat yaşarken, kızıl saçlı asi bir kadınla karşılaşır. Bu gizemli kadının gerçek kimliğini öğrendiğinde dünyası sarsılacaktır.
~
Geçmiş yaraların sızısını hâlâ duyan genç kadın, geleceğini de yaralamaya ant içmiş Bradley ile yeniden karşılaştığında, yedi yıl önceki gibi itaatkâr olmayacaktır.

Ve genç adam asla kabullenemeyeceği gerçeklerle yüzleşirken, Kristy’nin asi ruhunun arkasındaki masumiyetle, sadece kalbinin değil, derin bir aşkın da farkına varacaktır.
Herkese selamlar...
Şu sıra o kadar yoğun günler geçiriyorum ve o denli belirsizliklerle dolu bir süreçteyim ki Asude'nin Beni Sev Diye'si sığınılacak bir liman oldu.
Öncelikle belirteyim ben Tarihi Romance diğer adıyla Historical tutkunu bir okur değilim. Evet, çok beğenerek, aşık olarak takip ettiğim yazarlar var; ama özellikle bu türde okumalıyım diye bir saplantım yok. Ve bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az, takip ettiğim historical romance yazarlarına bir yenisi daha eklendi: Asude...
Bu yazarlardan bahsetmişken hadi gelin isim de vereyim :) Her romantik okur gibi listemin başında Judith McNaught var. Julia Quinn, Julie Garwood, Elizabeth Hoyt... Ve olmazsa olmazım Rita Hunter ve artık bir de Asude...
Aslına bakarsanız bu kitap benim Asude'yle ilk tanışıklığım değil. Yazarımızın Facebook sayfasının ilk zamanlarından beri kalemini zevkle takip ediyorum. Ama benim için Asude denince akla ilk gelen Yamuk Prenses ve elbette tür olarak da komedidir. İşte Beni Sev Diye bu açıdan benim için ezber bozdu :)
Hemen kitaptan bahsedeyim:
Kristy 25 yaşında, ateş kızılı saçlara ve etkileyici zümrüt yeşili gözlere sahip, güzelliği dillere destan bir İskoç güzeli. Yedi sene evvel şans yüzüne gülmüş-ya da ağlamış, okurken siz karar verin- soylu bir İngilizle evlenen kızımızın hayatı pek de hayal ettiği gibi gitmemiş. Peri masallarına kalsa, bir Külkedisi masalı yaşaması gerekirken, suratına bile bakmayan kocası kızımızı yüzüne bile bakmadan evine yollamış. Kristy'nin hayatı da bu noktadan sonra allak bullak olmuş. Her şeyini kaybeden kızcağız, hizmetçilik yapmaya başlamış. Ve 7 yıl sonra Kristy İngiltere topraklarında hayatını devam ettirmek zorunda. Evine çalışmak için gönderildiği Lord Barlow'la karşılaştıktan sonra ise Kristy'nin hayatı tam anlamıyla bir çelişkiler yumağına dönüyor. Çünkü... Evine çalışmak için gittiği Lord Barlow Kristy'nin hain kocası Bradley'den başkası değil.
Ah, Bradley! Alın size bir adet öküz familyasından, testesteron sınırlarını zorlayan, dominant, hödük erkek karakter daha. Ama bir o kadar da sevilesi... Böyle adamlar neden biz okurların zayıf noktası hâlâ çözebilmiş değilim :)
Neyse lafı dolandırmadan devam edeyim. Çiftimiz için asıl olay buradan sonra başlıyor. Karşılaşmaları ve Bradley'in Kristy'nin kim olduğunu öğrenmesinden itibaren ikisi için de pek çok şeyi kabullendikleri ve kendileriyle yüzleştikleri bir dönem süregeliyor.
Diğer yandan kitabımızın başka bir çifti daha var.
Gizemli Matt ve cadaloz lady Lilybeth... Ki iki karakter de çok baskın ve de okumayı eğlenceli kılan karakterlerdi.
Kocasının intiharından sonra zor zamanlar geçiren Lilybeth'le bir gün ansızın ortaya çıkan gizemli atlı Matt kitabın ilginç ve bir o kadar da spoiler dolu kısmını oluşturuyorlar. O yüzden bu çifte çok fazla değinemeyeceğim.
Tabi bu arada Gül ve Avcı'nın karakterlerine de sayfalarda sık sık denk geliyorsunuz, bu detayı atlamayalım.
Demem o ki, Beni Sev Diye tek bir satırından bile pişman etmeyen, okuması oldukça keyifli bir kitap.
Sarı cildi ve baskısıyla da okura göz kırpıyor.
Bu arada eğer aranızda sevgili Okur Yazar'ın yani Elif'in vlogunu izlemeyen varsa, hiç vakit kaybetmeden izlesin derim. Ben yer yer gülerek ve Elif'in samimiyetine tebessüm ederek izledim.
Bu arada yeri gelmişken... Asude'nin kalemine de değinmek istiyorum. Historical tür olarak betimlemeye uygun bir tür. Ama malumunuz dozunu iyi tutturmak lazım; çünkü ucunda okuyanı sıkma olasılığınız da yüksek. İşte yazar bunu o kadar dozunda, o kadar ustalıkla becermişti ki takdir etmemek imkansız. Hem betimlemelerle anlatımı zengin kılmış, hem de bunu sıkmadan ve abartmadan yapmayı başarmış. Bu anlamda oldukça başarılı buldum.
Diğer yandan karakterleri kurguya sağlam oturtmuştu ki bu da okurken okura karakteri sahiplenme şansı tanımış. Hem Matt hem de Bradley baskın, alfa erkekler olmalarına rağmen birbirlerinden ayrıldıkları noktalar çok net belirlenmişti. Kadın karakterler şahıslarına münhasırlardı onları muaf tutuyorum :)
Neticede ben çok keyifli bir kitap okudum. Kitap benden 10 puanı kaptı :)
Keyifli okumalar :)

1 yorum :

  1. Asude'ye zaten bayılırım,yazar harikalar yaratıyor resmen.Bu kitabı da seveceğime eminim. :)

    Yamuk Prenses? Pabucum Ajanı'nın ilk ismi o mu? o.O

    Bu arada,şimdi dikkat ettim (geç kalmış olabilirim), blog arka planın değişmiş.Her yer beyaaaz.Ama eskiden daha mı hoştu ne.Huzur veriyordu eski renkler sanki. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI