Karmakarışık-Emma Chase || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Emma Chase
Orjinal Adı: Tangled

Seri Adı: Tangled #1

Çeviren: Deniz Beril Bacaklılar
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Kitap Türü: Aşk, Yetişkin Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2015
Sayfa Sayısı:  433
ARKA KAPAK

Zengin, yakışıklı ve kendini beğenmiş Drew Evans ile güzel, zeki ve hırslı Katherine Brooks buluştuğunda işlerin karmakarışık hale gelmesi şaşılacak bir şey değildir.
Drew Evans'ın işi, milyon dolarlık anlaşmalar yapmak ve New York'un en güzel kadınlarını tek bir gülümsemeyle baştan çıkartmaktır. Peki, öyleyse neden yedi gündür evden dışarı çıkmıyor? Neden mahvolmuş, sefil bir halde ve depresyonda? Ona sorduğunuzda size sebebinin grip olduğunu söyleyecektir fakat hepimiz bunun doğru olmadığını biliyoruz.
Katherine Brooks, Drew'un babasının yatırım bankacılığı firmasında işe başladığı anda gösterişli playboyun hayatındaki her alanın bir karmaşaya sürüklenmesine sebep olmuştur. Profesyonel alandaki yarışları Drew'un cesaretini kırıyor, Katherine'e karşı hissettiği çekim dikkatini dağıtıyor ve onu yatağa atma girişimlerindeki başarısızlığı ise tamamen sinirlerini bozuyordur.
Nasıl oluyordu da kadının biri çıkıyor ve ağzı iyi laf yapan çapkın bir adamı mahvolmuş, umutsuz biri haline getirebiliyordu? Hayatta asla sahip olmak istemediği tek şeyi gerçekleştirerek.
'Karmakarışık' dünyada en çok kullanılan kitap sitesi Goodreads'de yapılan oylamalar sonucu 2014'ün en iyi çıkış yapan kitabı seçilmiştir.
(Tanıtım Bülteninden)
Hımm... Bu kitap... Gerçekten okuma sürecini anlatmanın zor olduğu bir kitap öncelikle onu söyleyeyim. Aylardır bekleniyordu malumunuz. Tangled... Herkesin dilinde olan bir kitaptı. Çıktığında ilk yorumlar da merak arttıran cinstendi. Almamak olmazdı, biz de alıp kitaplığımıza ekledik.
Tabi o ara sevgili Romantik Optik ve Okur Yazar'ın da 'Ah Drew, ah Drew!' diye ayılıp bayılmalarından söz etmeli miyim bilmiyorum. Haliyle tabi kitabı açtığımda beklentim tavan yapmış durumdaydı.
Veee bir kitap hakkında beklentiniz çok yükselirse ne olur? Tabi ki bir parça hayal kırıklığı... Durun durun kitabı beğendim :) Paniğe mahal yok :)
Karıştırdım değil mi? En baştan alıyorum :) Kitabın başlarında Drew'e biraz sinir oldum, hatta bir parça itici geldi. İlk yirmi sayfadan falan bahsediyorum. Sonra gidip Deniz Kızları Whatsapp grubunda bir parça yakındım itiraf ediyorum. Ama Romantik Optik ve Okur Yazar ısrarla devam et dediler ve ben de devam ettim. İyi ki de ettim. Yeri geldi Drew'i boğmak istedim. Yeri geldi 'Helal be oğlum! Böyle devam et!'dedim. Ve son sayfalar nasıl geldi anlamadım.
Aslına bakarsanız kitap çok klişe bir kurgunun üstüne kurulmuş durumda. Çapkın kazanova ve kuralcı cici kızın aşık olma serüveni... Eh çok okuduk, hep okuyoruz diyor insan başta. Ama işte bu kitap başka... Başka oluşu da şundan: Yazarların hep anlatmayı sevdikleri kadın bakış açısı var ya... Hah, işte onları unutun! Bu kitapta tam da olayları bir kazanovanın gözünden okuyoruz. Hem de dürüst bir kazanovanın!
Adam o kadar dürüst, o kadar tatlı ki yer yer kıkırdatıyor. İlişkilere ve kadınlara erkek bakış açısını o kadar net ve güzel bir yerden vermiş ki yazarı tebrik etmemek elde değil. İşte bu dürüstlük yüzünden karaktere yer yer kızıyor yer yer de kıyamıyorsunuz.
Drew'in Kate'e aşık olma, inkar etme ve sürünme aşamalarını bir bir, eğlenerek, kızarak ve de bazen söverek okuyup çabucak son sayfayı görüyorsunuz.
Tabii, kitabı ola ki daha okumadıysanız hemen alıp okuyorsunuz benden söylemesi :)


Kitabın yurtdışı kapak çalışmaları böyle... Yayınevi orijinal kapaklardan birini tercih etmiş. 
İşin açığı Ephesus'un ciltli kapaklarına bu kitapta daha bir minnet duydum. Çünkü görsel kitabı dışarıda taşırken yüz kızartacak cinsten :)
Ben de dış kabı çıkarıp ciltli halini iş yerine götürdüm :)
Bunun dışında çeviri...
Akıcılığı sekteye uğratmayan bir çeviriydi bence. 
Ama birkaç yerde kelime hatası vardı.
Velhasıl-ı kelam kitaba puanım 9...
Keyifli okumalarınız olsun :)




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI