Okuma Etkinliği || Gençlik Hatırası-Ece Altınkaya || 90'larda Çocuk ve Genç Olmak

Selamlar yine ben...
Malumunuz Sevgili Ece Altınkaya'nın ilk göz ağrısı Gençlik Hatırası'nı konuk ediyoruz.
Sevgili Ece bizlere 90'larda filizlenen bir ilk aşkı, Gülperi ve Ateş'in gençlik aşkını anlatmış.
Nam-ı diğer Peri Kızı ve Ateş Böceği'nin Hikâyesi...
Onların naif aşkı bir köşede dursun ben sizlere bugün farklı bir konuda gevezelik etmeye geldim :)
Söz konusu 90'larsa benim de edecek birkaç kelamım var :)
Sizler 90'ları anımsar mısınız bilmem - ki pek çoğunuzun 2000'leri bile anımsayacağınızdan şüpheliyim :) - ben o yıllar hakkında birkaç detay vereyim sizlere.

Gülperi Ateş'e âşık olduğunda yıl 1996'ymış. Kızımız henüz bir lise talebesi... Bense minnak bir ilkokul öğrencisi... O yüzden anılarım bir parça puslu mazur görün :)
Şimdi sizlere klasik yaşlanan kişi söylevi gibi gelebilir ama cidden o zamanlar her şey başkaydı. 
Bir kere o kuşağın üzerinde ruh okşayan bir naiflik vardı. Tıpkı Gülperi'nin naifliği gibi...
Sanırım 'Ergen' tanımı o yıllarda yapılmadığından, o dönemin nevi şahsına münhasır kaprislerini, atarlanmalarını yapabilecek hoşgörüye de sahip değildi dönemin gençleri. 
Ailelerin sıkı baskısı "Ben sana güveniyorum; ama çevredekilere güvenmiyorum" muttosuyla haklı çıkarılıyordu :)
Ve o yıllardan aklıma kazınan birkaç ufak detay...
Annemin elimden tutup, peşinden sürüyerek götürdüğü telefon kulubeleri ve o telefonları çalıştıran,
parayla satılan jetonlar. Şimdiki kontor mantığının analog hali bir nevi :)
Ki bu telefonların büyüklükte kendiyel yarışan, rakip kabul etmez ahizeleri vardı. Bir de parmağımla takip etmeye bayıldığım, metal, boğumlu, uzunca kabloları...
Jetonunuz bittiğinde mi... İşte o kısmı ne siz sorun ne de ben söyleyeyim :) Gerisi boşluğa dökülen bir dizi "Alo" dan ibaret :)

Eee, neticede herkes teknolojinin göbeğinde gözlerini açıp, doğar doğmaz dahi kesilmiyor :) Bizler bu anlamda mahrum bir nesildik, kaldı ki bana sorarsanız iyi ki öyleydik. Akşamları TRT ekranından süzülen, kulak tırmalayan o 'Dıttttttttt' sesiyle başka türlü nasıl tanışırdık yoksa :) Ya da Atari oyunuyla, Tetris'le... O dönem çocukları için bu saydıklarımın hepsi birer lükstü bu arada :)

Ve elbette hayran hayran izlediğimiz, TV kapandıktan sonra binbir denemeye koyulduğumuz; ama her seferinde büyük hayal kırıklığıyla yeteneksiz olduğumuza kanaat getirdiğimiz Sevgili Ressam Bob'umuz...
Benim çizdiğim ne dağlar, ne nehir ne de ağaçlar bırakın onunkilere benzemeyi, kıyısından köşesinden bile asla geçemedi :)

Tabi bu benim yeteneksiz olduğumu göstermezdi :P
Malzemem eksikti; tualim yoktu mesela, paletim, onun gibi süslü ve çeşitli fırçalarım :) Yoksa ben son derece... Tamam tamam, yeteneksizdim :)

Hadi çenem düşmüşken sizleri bir de bununla tanıştırayım:
Bu ne mi?
Efendim, bu bir merdaneli çamaşır makinesi :)
Benim bu ulvi aletle tanışıklığımsa çok manidardır. Hani elini veren kolunu alamaz derler ya...
O dönemin tek sakar çocuğu ben miydim bilinmez, bildiğimi kolumu birkaç kez bu sevimli şeyin merdanelerine kaptırmışlığım var :) Allah'tan anneannem kalsiyum takviyemi aksatmamış da hiç kolumu bu sebeple kırmadım :)))

Evet nerede kalmıştım?
Bir 90'lar çocuğu olarak sizlere hava atıyordum :P
O dönemin rengarenk kıyafetlerinden bahsetmeden geçmeyeyim :) Kakül modasını, perma akımını, rengarenk tişörtlerin altına giydikleri topuklu taytları...
Evet, bu noktada iyi ki o dönem genç kız değildim diye şükrediyorum itiraf edeyim :)
Laf aramızda rüküş bir dönemdi :)

Ama yine de çok çok güzeldi...
Nostalji yapmak isterseniz Gençlik Hatırası'na bir şans verin efendim. O dönem kötü çocuklar neye benziyormuş? en önemlisi o dönem nasıl da güzel aşık olunuyormuş bir görün :)
Sevgiyle kalın...
Keyifli okumalarınız olsun :)





4 yorum :

  1. Yazının güzelliği ve naiflğiğ ^.^ <3
    Ben 90'larda bebektim -naçizane;)- ama bizde 90'lar etkileri 2000'lerin ilk beş senesinde de etkilerini gösterdiği için ressam Bob olsun, merdaneli makine olsun, atari olsun tetris olsun o malumunuz jetonlar olsun.... hepiciğiyle tanıştım hiç eksiğim kalmadı :P Ellerine sağlııık :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah :) Minişşş kuzum sen 90 ları hatırlıyorsan hafızan benden bile fildir çocuğum :D

      Sil
  2. 90 değil yaa :P zorlarsam 2004-5'ten bir kaç anı yakalayabiliyorum :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah :) o da bir şeydir kuzuşum <3

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI