Tatlı Şeytan-Wendy Higgins || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Wendy Higgins
Orjinal Adı: Sweet Evil
Seri Adı: The Sweet Trilogy #1
Çeviren: Demet Orhan
Yayınevi: Go Kitap
Kitap Türü: Fantastik, Aşk, Genç-Yetişkin
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 536
ARKA KAPAK 
Zevk, Günahın Tuzağıdır… On altı yaşındaki, lise öğrencisi Anna Whitt yaşıtlarından biraz farklı bir genç kızdır. Anna, renkler vasıtasıyla insanların duygularını görür, hatta isterse hisseder. Kilometrelerce ötedeki sesleri duyar, kokuları alır. Anna, farklı olduğunu bilir ama "ne" olduğuna dair en ufak bir fikri yoktur. Ta ki gizemli yakışıklı Kaidan Rowe ile tanışana dek. Kaidan, onun da kendisi gibi, iblis soyundan gelen bir Nefil olduğunu açıklayınca Anna'nın önünde karanlık bir dünyanın kapıları aralanır. Kaidan'ın büyüsüne kapılıp bu dünyaya adımını attığında artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Hayatı boyunca "iyi bir kız" olan Anna, ya diğer Nefiller gibi iblislere boyun eğip kötülüğe hizmet edecek ya da kaderini baştan yazacaktır…
(Tanıtım Bülteninden)
Selamlar... Uzun zamandır blog 30 Day Book Challenge postlarıyla doldu farkındayım.  Çok önceden programlanmış postlar yayınlanıyor aslında. Bu arada ben de bolca okudum ve fırsat yakalamışken yoruma geldim:)
Go Kitap peş peşe çok ilgi çekici kitaplar yayınladı sizler de haberdarsınızdır. Kitap Sihirbazı da birkaç haftadır göreni cezbeden indirimlerle sürpriz yaptı biz okurlara. Ben de bu indirimlere denk geldiğim iki sefer 3 tane Go kitabıyla şımarttım kendimi ve ikisi okundu bile. Tatlı Şeytan yorumuna birazdan geçeceğim. Peşinden Karanlıkta Buldum Seni postu gelir diye tahmin ediyorum ve henüz okumaya başladığım The 100 de bitince postu girilecek :)
Neyse çok konuştum hemen kitaba geçeyim. Aslına bakarsanız çok büyük beklentilerle okumaya başlamadım kitabı. Neden derseniz en ilki karakterin 16 yaşında oluşuydu. Malumunuz benim yaşım artık bu yaş grubu karakterleri okumak için biraz fazla büyük :P
Bunun dışında her ne kadar fantastik-distoptik kitapları sevsem de genel olarak melekleri konu edinmiş kitaplara karşı bir önyargım var kabul ediyorum. Buna rağmen kitabı bir çırpıda okuyuverdim. Yarım gün gibi bir süreden bahsediyoruz :) Yani haftasonu tatilimin cumartesisini Tatlı Şeytan'a ayırmış oldum.
Anna kendisini yaşıtlarından ayıran bir takım özel yeteneklere sahip genç bir kız. Ve sahip olduğu bu yetenekleri çevresindeki kimseyle konuşamıyor. Etrafındaki insanların hissettiklerini auralarından görüp, hissedebiliyor. Kilometrelerce ötesini duyup, görebiliyor... Ve doğduğu günden itibaren her şeyi hatırlıyor. Tüm bunlara rağmen tam olarak ne olduğundan haberdar değil kızımız. Ta ki en yakın arkadaşı Jay'le bir konsere gidip, dinledikleri grubun bateristiyle göz göze gelinceye kadar. Hayatında gördüğü en çarpıcı  genç adamla, Kaidan'la tanışan kızımız her ne kadar afallasa da Kaidan'ın anlam veremediği saldırgan tavırları çocuğa karşı temkinli olmasına neden oluyor. Ta ki ikinci karşılaşmalarına kadar. Bu defasında Anna tam olarak ne olduğunun yanıtını alırken, hemen ardından üvey annesi Patti ile yaptığı konuşma da zihninde dönüp duran sorulara ışık tutuyor. Anna İblis soyundan gelen bir Nefil... Ama onu diğerlerinden ayıran bir özelliği var. Annesi bir ışık meleği... Yeni edindiği bilgilerle kendini önce Kaidan'la bir seyahatte ve hemen ardından da hiç bilmediği bir dünyada buluveriyor. Ama Anna'nın öğrenmesi gereken çok fazla şey var...

Bundan sonrası kitap hakkında çok fazla şey söylemek olacak. O yüzden bu kısımdan sonrası SPOİLER içerir aman dikkat!!!
Anna'nın Kaidan'la çıktığı yolculuk ve bu genç adama duyduğu fiziksel çekim bir yandan aklını karıştırsa da diğer yandan Kaidan'dan aldığı karışık sinyalleri de göz ardı edemiyoruz. Bu noktada Kaidan karakterini biraz açmak istiyorum.
Kendisi Şehvet Dükü'nün oğlu. Ve babasının adından da belli olacağı gibi görevi insanları cinselliğe yöneltmek. Haliyle çok çekici bir çocuk ve Anna'da onun etkisine görür görmez girenlerden. Tek fark Anna yetiştirilme tarzının da etkisiyle  iyi kız kalıplarına fazlasıyla bağlı ve irade savaşında da kendince dayanıklı. Tabi bu zayıf düştüğü anlar yok demek değil. Kızımızınki cinsel anlamda bir zayıflık değil, kendisi Kaidan'a bildiğiniz aşık oluyor. Bu noktada da sorun şu ki nefiller arasında bir ilişki yasak ve Kaidan da bunu bildiğinden Anna'yı kendinden uzak tutuyor. Aman ne düşünceli çocuk! Yine de kitabı okursanız siz de Kaidan'a karşı bir zaaf geliştirebilirsiniz benden söylemesi :)
Bu arada Kaidan'ın arkadaşı olup da Anna'nın hayatına dahil olan 4 nefilden daha bahsetmek lazım. Öfke Dükü'nün oğlu Kopana - ki bu ismi aklınızda tutun, bu çocuğu da seveceksiniz :) - , Zina Dükü'nün ikizleri ve bir de Kıskançlık Dükü'nün oğlu var. Bu dört nefil bana sorarsanız kitaba hareket katmışlardı ve serinin ilerleyen kitaplarında da sık sık adlarının geçeceğini tahmin ediyorum.
Gel gelelim Anna'ya. Anna Bağımlılık Dükü'nün kızı. Ve bildiğiniz bir iyilik timsali... Bazı noktalarda bu kadar da olabilir mi acaba dedirtmiyor değil :) Yine de dediğim gibi bu iyilik timsali halleri onu kah güçlü kah da zayıf kılıyor. İçine girdiği Nefil dünyası, hayatına yeni dahil olan babası, kalbini kaptırdığı ama uzak durması gereken Kaidan ve sımsıcak bakışlarıyla Kopana... Anna'nın kafası karışmasın da kiminki karışsın :P

Neyse neyse gelelim kitabın kapağına...
Öncelikle orijinal kapağa sadık kalındığından görseli paylaşma gereği duymadım. Ama Go Kitap'ı farklı kılan magnetik kapak tasarımları. Ki bu noktada yayıncıyı tebrik etmeden geçemeyeceğim. Çok farklı ve güzel bir fikri hayata geçirmişler. Özellikle kapak kitabı kılıf gibi sarıp sarmaladığından çok hoşuma gitti.
Kitabın çevirisi güzeldi. En azından rahatsız edecek bir noktasına denk gelmedim.
Umarım serinin devam kitapları çabuk çıkar :)
Benim kitaba puanım 8...

Keyifli okumalarınız olsun :)





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI