Okuma Etkinliği || Belalı Korumam- Corleonis Canan A. Düzgan|| Yazar Söyleşisi

 
Veee etkinliğimizin son gününde Canan A. Düzgan'la söyleşimiz de hazır :)
Buyurun efendim keyifli okumalar <3


1-Merhaba :) Öncelikle bize biraz kendinden bahseder misin? Kimdir Canan Düzgan? Neler yaptı? Neler yapmaktan hoşlanır? Nasıl bir kadındır?
 
Merhaba :) Ben Canan A. Düzgan evliyim ve 32 yaşındayım. Trakya Üniversitesi Turizm ve Otel
İşletmeciliği bölümü mezunuyum.Bir şirkette çalışıp aynı zamanda da dans eğitmenliği yapıyorum :)Normal evli bir kadın değilim:)Her şeye merakım ve sonsuz bir öğrenme isteğim vardır. Çok fazla şey yapmaktan hoşlanan, farklı hobileri olan  kısıtlı olan boş vakitlerini resim yaparak, hikaye yazarak, silah ve ok kullanarak, dans ederek dolduran biraz çılgın bir kadınım diyebilirim sanırım:)
 
2-Corlenois ne demek? Ve neden bu nicki tercih ettin?
 
Corleonis ne demek? Bu soruyu çok soran oluyor :) Ben, yükseleni de aslan olan tam bir aslan burcuyum ve aslan burcunun gökyüzündeki takım yıldızını, isimleriyle birlikte araştırdığımda, gözüme çarpan yıldız Corleonis olmuştu. Anlamı ise "Aslan'ın kalbi" demekti. O günden sonra her yerde bu nicki kullanmaya başladım :)
 
3-Yazmaya nasıl başladın ve tabi Wattpad'le nasıl tanıştın?
 
Aslında Wattpad'den önce yazmak aklımın ucundan geçmemişti :) Telefonumda hikaye okumak için uygulama arıyordum ve Wattpad'le tanıştım. İlk baktığımda amatör yazarların yazdığı hikayelere "Vay be ne güzel yazan gençler var" demiştim:) Okudukça hoşuma gitti ve baktım ki iş yoğunluğumu, işten dolayı oluşan stresimi alıyor Wattpad. Ve düşündüm ki ben de yazarsam, iş ile dolan beynim biraz rahatlayabilir. Öyle de oldu :) Özensiz bir şekilde telefonumda yazmaya başladım. Kendim için:) Öyle ki kurguyu yazdığım anda oluşturuyordum. Aklıma ne gelirse yani :) Ama sonra hiç reklam vs yapmamama rağmen okunma sayısı gittikçe arttı arttı...Bu günlere geldik işte :)
 
4-Biraz da Belalı Korumam'dan bahsedelim. Kurgu nasıl ortaya çıktı ve bu kurguyu yazmana ne vesile oldu?
Belalı Korumam öylesine bir kurguydu :) Dediğim gibi yazdıkça oluştu.
 
5-Deniz'le Selin karakterlerini yaratırken feyzaldığın birileri oldu mu?
 
Evet :):) İkisini ve ilişkilerini yaratırken, Deniz ve Selin gibi bir hayatımız olmasa da eşim ve kendi diyaloglarımızdan yararlandım:)Hayatımızdan oldukça fazla kesitler var aslında hikayede :)
6-Her yazarın kaleme alırken kendine daha yakın hissettiği bir karakter olur :) Senin için bu hangisiydi? Selin mi yoksa Deniz mi?
 
Ay işte bu soru çok zor :) Anneni mi seviyorsun babanı mı :)?
İki karakterde de bana ait çok şey var. Yani evet Deniz, her ne kadar eşimden esinlensem de yine de benim karakterim. Selin de aynı şekilde :) Offfff :) Beni çıldırtmak için var bu soru değil mi:)? İkisi de benim çocuğum der geçerim :):):)
 
7-Peki ya Selin'in büyükbabası gibi bir büyükbaban olsaydı diye sorsam :)
 
Ooooo böyle bir büyükbaba herkese nasib olmalı :) İstemez miydim hiç valla o yaşanan her kötü şeye razı gelirdim :)
8-Senin ağzından hem Selin'i hem de Deniz'i dinlemek istiyorum. Senden yansımalar var mı bu iki karakterde?
 
Selin, kendini güçlü sanan, her işin üstesinden gelebileceğini düşünen asi ve biraz da sert bir kız. Tabii ki bir bayan olarak o da kırılgan ama bunu sert görünmeye çalışarak kamufle ettiğini sanıyor. Aslında sertlik olarak iyi iş de çıkarıyor Deniz gibi bir erkeğe karşı :)
Deniz, işine önem veren ve hayatında kimsesi olmayan bir erkek. Koruma olarak sürekli bir sertlikte geçmiş hayatı. Ancak Deniz iyi bir adam ve işinin gerektirdiği sorumluluklar haricinde normal yaşamaya çalışan biri. Zeki...Gerçekten zeki. Tabi zekiliğinden ve dış görünüş itibariyle yakışıklı bir erkek olduğundan kendini beğenmiş, alaycı, esprili biri de ayrıca :) Vücudunun ve davranışlarının kadınlar üzerindeki etkisinin farkında:)
Karakterleri yazarken mutlaka kendimden yansımalar oluyor tabii ki:)"Ben olsam ne yapardım?" Tüm yazdığım davranışlar bu sorunun cevabından çıkıyor:)
 
9-İkisi de inatçı ve dişli karakterler. hal böyle olunca aralarındaki tutku da önlenemez oluyor tabi. Peki sence böyle iki inatçı keçiyle ilişki zor olmaz mı?
 
Evet oluyor zaten :) Ama doğru uyum yakalandığında ortaya harika bir ilişki çıkıyor:) Tabii tutkuyla beraber:) Zaten ikisinin de inatçı ve sürekli birbirleriyle yarış halinde olmaları ateşi daha da körüklüyor:)
 
10-Keyifli bir ikili okuturken aşkı hissettirmeyi de ihmal etmemişsin. Peki sence aşk ne demek?
 
Aşk, her şey demek. Hangimiz aşk olmadan yapabiliyoruz ki. İhtiyaç gibi...Sözcükler olması gerekmiyor aşkta. Bazen bir mimikte,bazen bir gülüşte, bir bakışta hatta bağırış ve kızgınlıkta bile aşk olabiliyor.
 
11-Veee gelelim Beyza'nın özel iki sorusundan ilkine :) Beyza dedi ki "Canan ablaya sorar mısın? Erotik kısımları yazmak zor olmamış mı? Yazarken herhangi bir çekincesi olmuş mu?"
 
Ahahhahhaha Beyza sanırım birçok kişinin sormak istediğine öncü olmuşsun :)Yaşım itibariyle tabii ki zorlanmadım ama bazen Wattpad okurlarının yaş ortalamasını düşününce tereddütlerim oldu tabi. Ama 18 yaş uyarısı olduğu takdirde sorun olmayacağını düşündüm sonradan:) Bazen eşime soruyordum "Çok mu fazla sence?" diye. Eşimin bana "Aşık iki insanın arasında bundan daha doğal ne olabilir?" diye cevap vermesi de son tereddütlerimi aldı götürdü:) En basitinden, bizler aşkla, dokunuşla yaratılıyoruz. Bu bile sevişmenin ne kadar masum olduğunu gösteriyor bana göre.
 
12-Beyza'nın ikinci sorusu da şu: İkizlerin hikayesini okuma gibi bir ihtimalimiz var mı?
 
Seri ve devam hikayelerini sevmiyorum. Farklı yeni karakterler oluşturmak hoşuma gidiyor. Çabuk sıkılan biri olduğumdan sanırım bu böyle:)
 
13-Belalı Korumam'ı yazarken zorlandığın bir şeyler oldu mu?
 
Hayır olmadı. Zorlandığım tek şey zamanımın kısıtlı oluşuydu. Bir yandan çalışıp diğer yandan bir iki cümle yazıyordum:) Hala öyle :)
 
14-Yazarken özellikle dinlediğin şarkılar var mı? Varsa neler?
 
Genellikle işyerinde yazdığım için malesef yok. Keşke olsa şöyle evde bacaklarımı uzatıp, çayımı kahvemi alsam geniş geniş rahat rahat yazsam ama nerdeeeeee :/
 
15-Peki Bir Denizkızı Hikayesi desem? Bana güzel haberler verir misin? O nasıl bir kurgu?
 
Bir Denizkızı Hikayesi yarı fantastik bir hikaye:) Ama olaylar hep günümüzde geçiyor:)Farklı
türlerde yazmayı seviyorum:) Bu da romantik komedi tarzında hatta yazarken çok eğleniyorum:)Bir denizkızı insan olmak için dünyamıza geliyor ve çapkın bir erkeğin onu bulmasıyla hikaye başlıyor:)Denizkızımız dünyaya ait hiçbir şey bilmiyor ve bu kızımızın denizkızı olduğunu bilmeyen, üstüne deli sanan çapkın adamla iki yakın dostundan öğrenmeye çalışıyor. Eh üç tane erkekten neyi nasıl öğrenebilirse tabi:) Son olarak aşkın ne olduğunu bilmeyen bir kız ve ilk kez aşık olan şapşal bir erkekle iki aşık oluyorlar ve olaylar olaylar :)
Bu hikaye de Mart ayının başlarında kitap olmaya hazırlanıyor kısmetse inşallah :)Şimdiden uyarımı yapıyım bu da yetişkin bir hikaye :)
 
16-Asla yazamam dediğin bir tür var mı?
 
Hayır yok.Her türü yazabilirim.Zaten öyle de yapıyorum :)
 
17-Ve son olarak okurlarına söylemek istediğin bir şeyler var mı?
 
Okurlarıma söyleyecek o kadar çok şeyim var ki aslında:) Her zaman söylüyorum.Her şey onların sayesinde...Görmeden seviyoruz birbirimizi okurlarımla:) Bu gerçekten çok masum :) Öyle tatlılar ki bölüm yayımladığım an anında yorum yapıyorlar ve bu gerçekten harika bir şey.Abla diyorlar bana:) O kadar hoşuma gidiyor ki ninkerce insanın ablası olmak:) Samimi...Aile gibi...Sıcak...Pırıl pırıllar...Bıcırıklar :) Çatlaklar :) Daha ne isteyebilirim ki? Harikalar onlar her biri tek tek hem de :) Çok seviyorum onları ve çooooook teşekkür ediyırum.Onlar istediği sürece yazmaya devam edeceğim :)♡
Bu zorlu sorularınız için teşekkürler:)
I'm survivor :)
 
Canan'a bu samimi cevapları ve de ayırdığı vakit için çok teşekkür ediyoruz. Kendi adımıza çok eğlenerek devam ettirdiğimiz harika bir etkinlik oldu :)
 
 

4 yorum :

  1. Yaaaa utandım ama çok merak eediyordum cevabı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan bayılmış senin sorulara :D

      Sil
  2. Çook güzel bir söyleşi olmuş Yamak abla.Demek Canan Düzgan da yazmaya Wattpad'da başlamış yazarlardan.Çoğu orada başlıyor,en rahatı da o değil mi sence de?Biz okurları bu söyleşiyle aydınlattığın için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim asıl ben teşekkür ederim <3 Yamak ablanın adı Burçin ;)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI