Karanlıkta Buldum Seni-A. Meredith Walters || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: A. Meredith Walters

Orjinal Adı: Find You in the Dark
Seri Adı: Find You in the Dark #1
Çeviren: Duygu Yücel
Yayınevi: Go Kitap
Kitap Türü: Günümüz Aşk, Genç-Yetişkin
Yayınlandığı Yıl: 2015
Sayfa Sayısı: 350 
ARKA KAPAK 

"Sen beni karanlıkta buldun ve kendimden kurtardın. Seni sonsuza dek seveceğim." Maggie Young, kendi deyimiyle, küçük bir kasabada, süper not ortalaması ve sıradan okul aktiviteleriyle yaşayıp giden sıradan bir kızdır. Normal bir ailesi, normal bir okulu, normal arkadaşları, kısacası normal bir hayatı vardır. On sekiz yaşına girmek için gün sayan Maggie, artık sıra dışı bir şeyler yaşamak, tutkuyla sevebileceği bir şeylere sahip olmak ister. Ve Kader Karşısına Clayton Reed'i Çıkartır…
Clayton Reed. Kasabadaki yeni çocuk. Kimseye yüz vermeyen gizemli yakışıklı. Geçmişinden kaçıp sığındığı bu küçük kasabada, her şeyden ve herkesten uzak durmaya kararlı. Maggie Hariç…
Herkesten köşe bucak kaçan Clayton, dış dünyayla arasına kalın duvarlar örse de Maggie o duvarların ardında neler olup bittiğini öğrenmeye kararlıdır. Çünkü tanıdığı hiç kimseye benzemeyen bu gizemli yabancıya deliler gibi âşık olmuştur. Ama o duvarların ardında yaşananlar Maggie'nin tahmin edebileceğinden çok daha korkunçtur. Clayton çok geçmeden adeta bir kelebek gibi Maggie'nin ışığına kapılıp özgürleştiğini sanır, Maggie ise Clayton'ın karanlığına hapsolur. Gün geçtikçe büyüyen bu karanlık, ikisini de yavaş yavaş yutarken onlar aşklarının her şeyin üstesinden geleceğine inanmaya devam eder. Çünkü delice bir aşktır onlarınki. Ya da belki sadece delilik… New York Times çok satan yazarı A. Meredith Walters'tan kırık bir "ilk aşk" hikâyesi...
(Tanıtım Bülteninden)
Her ne kadar yorumunu girdiğim ilk Go kitabı Tatlı Şeytan olsa da  aslında okuduğum ilk kitapları Karanlıkta Buldum Seni...Kitabı ilk olarak sevgili İlknur'dan duymuştum. Yayınlanıp yayınlanmadığını sorduğunda kitabı araştırıp yayın haklarını Go Kitap'ın aldığını öğrenmiştim. Konusunu falan da merak edince de almak bir nevi farz oldu :) Tabii Kitap Sihirbazı indirimi sağolsun :)
Hemen geçeyim kitaba.
Maggie May Young... Ufak bir kasabada, sevecen bir anne baba, iki tane çok yakın arkadaş, yüksek ders notları ve kalıplara sıkışmış sıradan bir hayata sahip on yedi yaşında bir genç kız. Sahip olduğu bu sıradanlık zaman zaman canını sıksa da kalıpların dışına çıkacağı, sınırları zorlayacağı bir zamanı arzu ediyor içten içe. Ve beklediği fırsat gizemli Clayton karşısına çıkınca ayağına gelmiş oluyor.
Pek de arzu edilen bir tanışma değil onlarınki. ayaküstü gerçekleşen bir kaza ve Clayton'un pek de arkadaş canlısı olmayan tavırlarıyla tanışsalar da bu gizemli, sessiz, asosyal çocuk Maggie'nin ilgisini fazlasıyla çekiyor. Clayton'un insanlardan uzak durmak için aşırı bir gayreti var ve Maggie'nin de çocuğun bu uğraşını boşa çıkarmak için...
Arkadaş olarak başlayan ilişkileri boyut değiştirip bir ilişkiye dönüştüğünde Maggie yavaş yavaş Clay'in karanlıkta bırakmaya çalıştığı yönüyle de tanışmaya başlar. Ama ne öğrenirse öğrensin Maggie kendini Clay'den uzak tutamaz. Böylelikle aralarındaki pek de sağlıklı olmayan ve ince bir iğ üzerinde yürüdükleri bir ilişkiye dönüşür. İlişkilerinin sınanacaklarından çıkıp çıkamayacağını ise sadece zaman gösterecektir.
Bu noktadan sonrası SPOİLER İÇERİR!!!
Kitabı henüz okumadıysanız okumayı düşünüyorsanız ve spoilerden nefret ediyorsanız lütfen okumayı burada bırakın :) Ben uyardım, günah benden gitti :)
Daha Clay kızımızın hayatına girer girmez çocuğun bir takım sorunları olduğunu anlıyoruz. Özellikle sürekli değişen ruh hali ve tavırları bu konuda en büyük ipucunu veriyor. Nitekim biraz zaman geçince Maggie'yle beraber Clay'in geçmişte bağımlılık sorunları yaşadığını ve birtakım kişilik bozukluklarıyla sınandığını anlıyoruz. Öncelikle şunu söyleyeyim. Yazarın böyle çocuklarla zaman geçirmiş olması ve mesleki tecrübeleri kitaba başarıyla yansımıştı. Clayton'un yaşadığı sorunları okura başarıyla aktarabilmiş ve temellendirebilmişti. Bu anlamda kitabı başarılı buldum.
Kitapta bana batan tek şey Maggie karakteriydi. Yer yer karakteri itici bulduğumu kabul ediyorum.
Favori karakterim kesinlikle Clay'di ve keşke elimde olsaydı da çocuğa yardımcı olabilseydim.
Ve kitap öyle bir yerde bitti ki acil olarak ikincisinin çıkması lazım.


Go Kitap kitap haberini yukarıdaki görselle duyurmuştu. Ama daha sonradan orijinal kapakta karar kılmışlar sanırım. Orijinal görsel tercih eden biri olarak kendi adıma tebrik ediyorum :)
Ve manyetik kapak tasarımı Go Kitap'ın imzası malumunuz.
Kitapta yazardan mı yoksa çevirmenden mi kaynaklandığından emin olamadığım devrik cümleler vardı. birkaç yerde de kelimenin cümle içinde yanlış yere yazılmasından kaynaklanan anlam düşmesi mecduttu. bunun dışında gözüme takılan bir şey olmadı. 
Kitaba puanım 8...
Keyifli okumalarınız olsun :)



5 yorum :

  1. Ben hiç Go dan kitap okumadım ama Tatlı Şeytan var elimde. ama ikinci kitap çıkmadan okumam ben bunu. Meraktan çatlarım bilirsin =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bekle ikinciyi. Gerçi sana acı haber seri yanlış anımsamıyorsam 4 kitap

      Sil
  2. Karanlikta buldum seni kitabini okudm begndm ama kitabn sonu boyle bitmemstr sanrm!Acaba bu kitap seri mi?? Seriyse devami var mi yada cikacakmi?Devami varsa isimleri nedr cevaplarsnz sevinirm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar. Kitap bir seri dahilinde evet
      bilgiler şu linkte
      https://www.goodreads.com/series/93548-find-you-in-the-dark

      Sil
  3. toplam kaç kitap?Karanlıkta buldum seni ve gölgedeki ışıgım diye biliyorum ben

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI