Hırsız-Tarryn Fisher || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Tarryn Fisher

Orjinal Adı: Thief
Seri Adı: Love Me with Lies #3
Çeviren: Meltem Türkmen
Yayınevi: Aspendos Yayınları
Kitap Türü: Günümüz Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 312
ARKA KAPAK 

Kendime Not
Aşk sabırlıdır; aşk naziktir.
Aşk övünmez ya da büyük konuşmaz.
Aşkta kibir yoktur;
Asla kaba, yavan ya da uygunsuz, bencil değildir.
Kolay kolay sinirlenmez.
Aşk yanlışların çetelesini tutmaz.
Aşk güvenir, umut eder ve ne olursa olsun katlanır.
Aşk asla eskimez.
Onun için savaşacağım.
Caleb Drake, ilk aşkını asla unutmadı. Evlendiği zaman da. O evlendiğinde de. Hayat birdenbire dönüp dolaşıp aynı noktaya gelince Caleb'ın, soğuk ve çekici Olivia Kaspen'ı geri kazanmak için ne kadar ileri gidebileceğine karar vermesi gerekir. Ama hayatta her hareketin bir sonucu vardır ve çok yakında Caleb, bazen aşkın katlanılmaz bir bedelle geldiğini öğrenecektir.
(Tanıtım Bülteninden)
Ah bu seri...  Serinin ilk iki kitabı Fırsatçı ve Tehlikeli Kızıl'ı ne büyük beğeniyle okudum biliyorsunuz. Ve hemen ardından Hırsız...
Nasıl ifade etmeli bilmem ki. Öncelikle ben bu seriyi bestseller serisi olarak nitelendirmek ve kategorilendirmek istemiyorum hemen belirteyim. Çünkü yazar ciddi manada takdiri ve beğenimi kazandı. Zannederim bundan böyle yazdıklarını yakinen takip ederim.
Gevezeliğim tutmadan hemen şunu belirteyim: Efendim bu post seri ile ilgili -hem ilk, hem ikinci hem de bu kitapla ilgili-  SPOİLER içerir. Henüz okumadıysanız, spoiler sevmiyorsanız lütfen okumaya devam etmeyin.
Birbirini çok seven iki insanı ne ayırır???
Kocaman bir muamma ve serinin de teması aslında: KENDİLERİ...
Caleb ve Olivia... Günler, haftalar, ya da aylarla ölçülebilecek bir ayrılık değil. Yıllarla dillendirilen upuzun bir ayrılık. Hep olmayan bir şeyler... Hep bir yarıda kalma; ama asla tükenememe... Tükenseler belki ikisi için de her şey daha kolay olabilirdi. Saptıkları yollarda mutlu olabilirlerdi. Ama birbirlerinde tükenmemiş olmak o mutlu olma şanslarını da yok etti. Neticede tüm sapaklar yine birbirlerine çıkardı Caleb ve Olivia'yı.

İlk kitaptaki yeniden karşılaşma, Caleb'in yalancı hafıza kaybı... Neticesi yine ve yine Olivia'nın gidişi... Yıllar sonra tekrar karşılaşma. Sahnede yine Leah... yine olmama. Bu kez Olivia'nın hayatına başka bir adamın kocası sıfatıyla girişi. Sahneler değişse de sonlar hiç değişmedi. Her daim Caleb'in yolu Olivia'yla kesişti. Bu kitapta da öyle... Olivia'nın eşiyle yaşadığı kötü dönem, ilişkilerine ara vermeleri ve Caleb'in kendini kızımızın hayatına dahil etme çabaları.
Arka planda Leah'la verilen Estalle savaşı...

Ve geçmiş... Olivia'nın hayatlarını mahveden o yanlış anlaması!!! Ah, bir karaktere hem nasıl bu kadar kızıp hem de nasıl bu kadar sevebildim bilmiyorum. Ama istisnasız serinin benim için favori karakteri Caleb değil Olivia'ydı.

Canı yanınca can yakan bir kadın Olivia şüphesiz. Anlık verdiği tepki yine en çok onu acıtsa da karakteri bu ne yapsın :) Böyle der karakteri de temize çıkarırım arkadaş :D
Üstelik feminist yanıma söz geçiremez şunu sorarım:
Caleb Efendi neden her defasında Olivia'yla bir çıkmaza düştüğünde soluğu başka bir kadının yanında aldın!!! Ha, ha, söyle bakim... Erkek işte! Tipik erkek!

Neyse ben lafı çok uzattım yine... Ama bu seri... Keşke bitmeseydi :)


Kitap seri boyunca olduğu gibi bir geçmiş bir günümüz zaman diliminden Caleb'in Olivia'yla ilk tanıştıkları zamandan günümüze geniş bir zaman dilimini kapsamakta. Ve bu arada dikkat ettiniz mi bilmem seri boyunca çevirmen değişmedi. Bu iyi ve takdir edilesi bir şey.
Ve kapaklar... Üç kapakta orijinalleri ilham alınarak tasarlanmış belli ki...

Velhasıl-ı kelam benim kitaba puanım 9...
Keyifli okumalarınız olsun :)


2 yorum :

  1. CALEBBBB. Ah Caleb. Neler yaşadın sen. Neler yaptın sen. Boş yere onca yıl ayrı kalınır mı? Ahh. Bu yazar psikopat :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah herkes aynı fikirde :) Ama bence yazar çok başarılı ben kadına hayran kaldım resmen. Son kitabını okumaya korkuyorum

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI