Benzemez Kimse Sana-Seda Özay || Kitap Yorumu


Kitabın Yazarı: Seda Özay
Yayınevi: Önce Kitap
Kitap Türü: Dram, Aşk 

Yayınlandığı Yıl: 2013 

Sayfa Sayısı: 184

ARKA KAPAK 
Esme ve Dağlar...
Bir kadın ve bir adam!
Aşka bulaştırdılar ellerin, yüzlerini... Dokunarak ısındılar, susarak anlaştılar.
Korktular, kızdılar, kapıları çarpıp kaçtılar.
Hep bir yol aradılar; her yol birbirlerine çıktı. Karmakarışık oldular, kayboldular...
İkisi de anlamadı; aşkla baş edilebilir miydi? Vazgeçince unutulabilir miydi?
Peki hatıralar kimin emrindeydi?

Selamlar herkese...

Okuduğum üçüncü Seda Özay kitabıyla geldim bu kez.

Bir Daha Yüzümü Görmeyeceksin'in hemen ardından Benzemez Kimse Sana'yı okuma listeme almıştım bahsetmişimdir. Ama maalesef kitabı edinmek mümkün olmamıştı. Arada Ah Be Sevgilim'i okumak nasip oldu. Sonra yazarın kalemi son kitabında öyle büyüledi ki Benzemez Kimse Sana'yı okumak farz oldu. Lafı çok fazla uzatmadan kitaptan bahsedeyim sizlere...
Modern bir aşk masalı diyebilmek isterdim kitap için. Ama bu kitap modern bir aşk ıstırabı...

Esme ve Dağlar... Biri genç bir radyocu; diğeri ünlü bir psikolog. Birisi hayatının çok başında, bıcır bıcır bir genç kız; diğeri orta yaşın olgunluğunu taşıyan, ruhu çıkmaz labirentlerle dolu bir adam...

Radyo programında açılan bir telefonla kesişen bir yol... Dağlar ilk olarak, Esme'nin radyo programına ettiği telefonla, sesiyle yama oluyor genç kızın ömrüne. Sonrası... Sonrası karmakarışık bir hikaye...

Bundan sonra ne söylesem kitap hakkında çok şey söylemiş, SPOİLER vermiş olacağım. Bunu göze alıyorsanız devam etmenizi öneririm.

Hikaye karmakarışık dedim ama karmaşadan kastım en çok burukluğu. Günümüz erkeklerinin izlerini süreceğiniz bir karakter Dağlar. Başarılı, öz güveni yüksek, karizmatik... Her şey bu iyi özelliklerle sınırlı değil elbette. Dağlar en çok bencil ve de kafası karışık bir adam. Öyle ki ne istediğinden bir türlü emin olamayışı, karmaşasıyla karman çorman edişi var satırlarda.

Esme ise aşık bir çocuk. Aşkı onu büyütecek sınavı bir nevi. İflah edemeyeceği bir adama aşık gencecik bir yürek. Kadınların aşkın her şeyi iyi edebileceğine dair can yakan umudunu taşıyan, seçimlerini aşka bağlayan, çırpındıkça daha çok batan, dönüp dolaşıp kendini hep Dağlar'ın çıkmazında bulan Esme...

Gitmeler ve gelmeler... Dağlar'ın en başarılı olduğu iki iş. Dağlar kimden gitti, kime geldi? Her defasında kaçtığı kendi miydi yoksa Esme mi bence bunun cevabını kendisi bile veremedi. Korkaklığının diyetini hep sevdiğini iddia ettiği kadına ödetti. Ve böylece Dağlar benim nefretimi daha ilk sayfalardan apolet gibi kazanıverdi. Esme'ye ise hiçbir şey diyemedim okuduğum satırlar boyunca. Belki kadın olduğumdan empati yapmam zor olmadı. Nitekim Esme'yi anladım... Anlamak istemesem de anladım hem de. O yüzden de kitap bana çok dokundu.

Hatta öyle bir an oldu ki 'Tamam," dedim, "Artık devam etmeyeceğim!"
Ama yapamadım. Devam ettim... Çünkü yazarın biçtiği sona -özellikle mutlu olanına- acayip ihtiyacım vardı. Bulabildim mi o sonu muallakta kalsın, okuyup kendiniz keşfedin. 
Yine de şu kadarını söyleyeyim:
Esme'nin içime oturan bir sözü var kitapta.
"Sen Tanrı mısın, sabrımı sınıyorsun?"
Her sabrın bir sonu, her aşkın bir miadı var demek ki...

Gelelim yazara ve de kalemine... Size şu kadarını söyleyeyim Seda Özay melankolik bir kalem. Ama melankolisi hırpalamıyor, aksine ruh okşuyor. Satırları akıcı olmakla kalmayıp aynı zamanda gerçekçiliğini koruyarak duygulara bürünüyor. 
Sakın bunu hadsizlik olarak algılamayın. Niyetim karşılaştırma yapmak da değil. 
Son dönem Türk Edebiyatı'nda başarılı bulduğum, hayranlık duyduğum iki yazar var: Birisi Fatma Erdek, diğeri Hande Altaylı...
Hande Altaylı'nın kalemi gerçekçiliğiyle vurur beni. Fatma Erdek'in ise ilmek ilmek işlediği duygularla. Seda Özay ise takdir ettiğim bu iki şeyi birden yapmayı başarmış. Tüm kitaplarını okuduktan sonra bunu gönül rahatlığıyla söyleyebiliyorum.

Ve son olarak şunu ekleyeyim. Yazarın romanlarını okumaya Ah Be Sevgilim'den başlamış olmaktan son derece memnunum. Çünkü son romanın çıtası ciddi manada yüksek. Size de tavsiyem bu yönde. Benzemez Kimse Sana'nın yeni baskıları okuyucuyla buluşana dek Ah Be Sevgilim'i edinip okuyun :)

Velhasıl-ı kelam kitaba puanım 8...
Keyifli okumalarınız olsun :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI