RKBT Okuma Etkinliği || Beni Bulun-Michelle Knight || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Michelle Knight

Orjinal Adı: Finding Me: A Decade of Darkness, a Life Reclaimed: A Memoir of the Cleveland Kidnappings
Çeviren:  Nur Eren
Yayınevi: Martı Yayınları
Kitap Türü:  Otobiyografi, Anı 
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 288
ARKA KAPAK
Gerçek Bir Yaşam Öyküsü
1 EV, 3 KADIN, 11 YILLIK ESARET
BENİ BULUN
ÇÜNKÜ BU SİZİN DE HİKÂYENİZ OLABİLİR
2002 yılında kaybolduğumda pek çok kişi bunu fark etmemişti bile. Yirmi bir yaşındaydım; adres sormak için bir markete uğrayan genç bir anne…
On bir sene boyunca kilit altında tutuldum, türlü işkencelere maruz kaldım. Bu, hayatımın halihazırda bildiğiniz kısmı olabilir fakat daha bilmediğiniz çok şey var.
-Michelle Knight-
Michelle Knight 2002 yılında, Ariel Castro isimli bir okul servisi şoförü tarafından kaçırıldı ve on yıldan uzun bir süre taciz, tecavüz ve işkenceye maruz kaldı. 2003 yılında Amanda Berry, 2004 yılında da Gina DeJesus tutsak olarak Michelle'e katıldı. 6 Mayıs 2013'te bir fırsatını bulup tutsaklıktan kurtulmalarının ardından, bu olay dünyada büyük yankı uyandırdı. Şimdi ise binlerce kişinin merak ettiği konu şu: O evin içinde neler oldu ve üç kadın akıl almaz işkencelere dayanacak gücü nasıl buldu?
Michelle Knight, gözler önüne serdiği bu sarsıcı hikâyesiyle suskunlar için bir ses, her yıl kaybolan binlerce çocuk ve genç için güçlü bir sembol oluyor.
"Televizyon programı yaptığım on iki yıl boyunca hiçbir şey beni Michelle Knight ve onun yaşama tutunma hikâyesi kadar etkilemedi."
-Dr. Phil McGraw-
(Tanıtım Bülteninden)
Hayatınızın 11 yılının askıya alındığını ama bu 11 senenin akla gelebilecek her türlü işkenceyle donatıldığını düşünün. Bir hayvan gibi zincire vurulduğunuzu ve insanlık dışı koşullarda yaşamaya zorlandığınızı... Düşünemiyorsunuz değil mi? Bunu hayal etmek bile öyle zor ki... İşte Michelle Knight tüm bunları yaşamakla kalmamış bir de ders almak isteyenlere ibret olsun diye kaleme dökmüş. Ortaya da Beni Bulun Çünkü Bu Sizin de Hikayeniz Olabilir Çıkmış...

Tesadüflere inanan biri değilim ben, hayatın sınavlardan ibaret olduğunu düşünürüm çoğu kez. Ve bu kitap bir kez daha bu görüşümü destekler  nitelikteydi. Uzun zamandır okurken tüylerimi diken diken eden ender kitaplardan biriydi. Dehşetimin sebebi bunun gerçek bir öykü oluşunu bilmemdi sanırım. Tüm karmaşama, üzüntü ve şaşkınlığıma rağmen sayfaları çevirmekten geri duramadım. Ve inanın yazar öyle yalın bir dil, öyle sade bir anlatım kullanmış; hiçbir acıtasyona girmeden olduğu gibi anlatmış ki bu detay okuduklarımı hazmetmemi daha da zorlaştırdı. Diğer türlü abarttığını, süslediğini düşünebilirdim... Ama hayır, Michelle tüm çıplaklığıyla dehşetengiz bir tablo sermiş okucuyunun gözleri önüne.

Talihsizliklerle bezenmiş bir yaşam onunki... Sevgisiz bir ömür... Omuzlarına kardeşlerinin yükü bindirilerek geçen bir çocukluk, cinsel istismarla taçlandırılmış. Ve tüm bunlar olurken o kalabalık ailenin tek bir ferdinin bile olan bitenden haberleri yok. Tüm bu süreci izleyen bir evden kaçış, sonra geri dönme. Daha sonra yalancı bir bahara aldanıp aşık olma... Yazarın deyimiyle tüm bunların içinde tek mucizesi o yalancı baharın hediyesi Joey! Michelle'nin oğlu. Gelin görün ki bu genç annenin mucize gibi gördüğü oğluyla da aralarına sosyal hizmetler giriyor. Ve Michelle sosyal hizmetlerin bir toplantısına katılmak için evden çıktığında arkadaşının babası Ariel Castro tarafından kaçırılıyor.


Tam 11 sene... 11 sene iğrenç koşullarda süren bir hayat. Ve bir süre sonra aralıklarla esaretine yoldaş olan iki kadın daha var.
Tüylerim diken diken olarak okudum tüm kitabı. Daha başka ne söyleyebilirim ki...
Bence imkanınız varsa, özellikle bir genç kız yetiştiriyorsanız bu kitabı alın ve çocuklarınıza okutun.
Onlara arkadaşlarının babası ya da kan bağı olan akraba bile olsa kimseye tam anlamıyla güvenmemelerini öğretin.

Çok etkilenerek okuduğum bu kitaba puanım 10...
Keyifli okumalarınız olsun :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI