Mimlendim :))) Zıt Kitaplar


Merhabalar bu kez Kitap İklimi ve Geveze Kitap Kurdu tarafından mimlendim :)
Kızlar beni unutmadığınız için teşekkürler <3


1- Alım Zamanına Göre; 
Aldığım ilk kitap -dönem ödevleri için aldırılan zoraki kitapları
saymıyorum- İclal Aydın'ın Bitmiş Aşklar Emanetçisi'ydi. Sonuncusu ise Dex'ten Ölümcül Merhamet. Tahmin edersiniz ki Ölümcül Merhamet'i D&R'nin kampanyalarından birinden aldım ve alışverişim tam bir maceraya dönüştü. Sloganım: Azmin sonu!!!

2- Fiyatına göre;
Aldığım en pahalı kitap üzülerek itiraf ediyorum ki Bir Hürrem Masalı. Daha internet alışverişini keşfetmediğim zamanlarda Dost Kitapevi'nin tuzlu etiketleriyle sınandığım dönemler. Ah ah...
En ucuzu ise Rachel Gibson'un İçinde Aşk Var kitabı. Cep boydu ve kampanyalıydı. Fiyat vermeyeyim değil mi :P Zaten bundan sonra da Rachel'in tüm kitaplarını itinayla alıp okudum. 

3- Anlatıcısına Göre;
Ben de herkes gibi kadın ve erkek anlatıcılı kitapları seçtim. Ve ortaya
birbiriyle alakasız iki kitap çıktı. İlki Sophie Kinsella'nın Sır Tutabilir Misin'i. Kinsella kızlarına bayılıyorum hemen belirteyim. Diğeri ise Ayşe Kulin'in Bora'nın kitabı. Hemen belirteyim yazarı ilgiyle takip etmeme rağmen en beğenmediğim Ayşe Kulin kitabıdır Bora'nın Kitabı. İki kez okumayı denedim ama ikisinde de sonunu getiremedim :)

4- Kapağına Göre Zıt Kitaplar;
Ben bunu direkt kapağını beğenip beğenmediğim diye algıladım. Beğenmediğimden başlayalım. Aslında bir dünya sayabilirim ama Julia Quinn'in serisini büyük bir hevesle tamamladığım ve serinin son kitabının kapağını hiç beğenmediğim için buna Biz Evleniyoruz diyeceğim. Kaldı ki Kayıp Dük'ün kapağı da kötüydü. Beğendiğim kapaklar da bir dünya. İlknur Muştu kapaklarına zaafım olduğu biliniyor artık. Ama şaşırtıp başka bir kitap söylüyorum: Başak Kızıltan-Tesadüfen Aşk. 

5- Uyruğuna Göre Zıt Kitaplar;

Yani zıt uyruk da hangi zıtlık :P Yerli ve yabancı gibi düşündüm bu şıkta. 

Yerli kitaba Hande Altaylı'nın Maraz'ını seçtim ki çok beğenerek okumuştum. Yabancı kitaba ise yine bir Kinsella kitabı seçtim: Pasaklı Tanrıça.

6- Kalınlığına Göre Zıt Kitaplar;
En inceye karar vermek hiç zor olmadı ama en kalına karar vermek cidden zor oldu. En ince kitabım Aziz Nesin'in bu Yurdu Bize Verenler kitabı. Kalın için de işin açığı aklıma ilk gelen Demet Altınyeleklioğlu kitapları geldi. Sanırım en kalın kitabı Altın Cariye Safiye.

7- Hikayesine Göre Zıt Olan Kitaplar;

Ben de bu gruplandırmayı kurgu ve gerçek olarak yaptım. Hatta kurguda da bilhassa fantastik bir kitap seçtim. Tercihimi Uyumsuz'dan yana kullandım. Gerçekte ise bir biyografiye yer verdim. Turhan Feyizoğlu'nun biyografilerini tavsiye ederim. Mahir'in dışında Deniz Gezmiş'in biyografisini de çok beğenerek okumuştum.

8- Türüne Göre Zıt Kitaplar;
Bu kategoride bilhassa aynı yazarın iki kitabına yer verdim. Julie Garwood keyifle okuduğum yazarlardan biri. Tarihi kurguları da günümüz aşk kitapları da oldukça başarılı. Tarihi kurguda Düğün'ü , günümüz aşkta da Gölgede Dansı seçtim. İkisini de okumadıysanız tavsiye ederim.

9- Moduna Göre Zıt Kitaplar;

Ve yine bir Kinsella kitabını yazdığım kategori. Gülmek deyince aklıma istisnasız bu yazar geliyor çünkü. Bu seferki kitabı Beni Hatırladın mı... Okuduğum ilk Kinsella kitabı buydu. Gelelim zıttına: Bu da tartışmasız Fatma Erdek Kara Kış Beyaz Düş... Yazarın kalemi sihirli...

Vee bitti!!! Valla gururluyum :)))
Sanırım bu mimi herkes yaptı ama ben yine de şansımı deneyip Kitap Meltemi ve Kitap Soluğu'nu mimliyorum :) Hadi bakalım kızlar sizin zıt kitaplarınızı görelim :)


1 yorum :

  1. Merhabaa, sizi mimledim. Bilginiz olsuun ^_^
    http://kitaplarinsenfonisi.blogspot.com.tr/2014/09/etkinlik-mim-kitap-kahramanlar-ve-biz.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI