RKBT 3. Gün || Küller ve Anılar-Lena Diaz || Kitap Yorumu ve Çekiliş

Kitabın Yazarı: Lena Diaz

Orjinal Adı: Ashes, Ashes, They All Fall Dead
Seri Adı: Ölüm Oyunu Serisi #3
Çeviren: Cem Yurttaş
Yayınevi: Eksik Parça Yayınları
Kitap Türü: Romantik Polisiye
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 384
ARKA KAPAK
Her mektupla gelen saklı bir ipucu ve her ipucunun arkasına saklanmış korkunç bir gerçek...
Savannah'daki FBI ofisine, kaynağı belli olmayan mektuplar gönderilmektedir. Her birinde farklı bir kurbanın ismi yazan mektuplar, bir çocuk tekerlemesiyle sonlandırılmıştır. Küller küller, hepsi düşüp ölürler...
Kurbanların yardım feryatlarından etkilenen Özel Ajan Tessa James, cinayetleri çözmek için işe koyulur. Danışman olarak da yanına çekici ve akıllı bir genç olan Matt Buchanan verilir. Cinayetlerle birlikte, ardında küllerden başka bir şey bırakmayan kundakçı bir katil de ortaya çıkacaktır. Tessa, ipuçlarının kendisini işaret ettiğini anladığında bir şeyin farkına varır; Eğer geçmişini hatırlayamazsa, bir sonraki kurban o olacaktır.
(Tanıtım Bülteninden)
Herkese selamlar, turumuz tüm hızıyla devam ediyor. İlk gün ön okumayı paylaştığımda bu kitabı ne kadar beğendiğimden üstü kapalı bir şekilde bahsetmiştim malumunuz. Ben maalesef bu serinin ilk iki kitabının incelenme sürecine dahil olmadım. Küller ve Anılar yazarla ilk tanışıklığımız oldu ve ilk iki kitabı okumayışıma acayip üzüldüm. Gerek kurgu, gerek üslup, gerekse de karakterler öyle keyifli öyle güzel işlenmişti ki okumaya doyamadım. Kitap başladığı gibi bitti.
Hemen sizlere biraz kitaptan bahsedeyim:
Tessa bir süredir ofisine yollanan, cinayet işlendiğini ima eden ve hep aynı tekerlemeyle sonlanan isimsiz mektupların yirmi üçüncüsünü aldığında bu olaya daha fazla kayıtsız kalamayacağının farkındadır. Tek sorunu ise idari şefini buna nasıl ikna edeceğini bilmemesi.
Ta ki ondaki dalgınlığı farkeden şef karşı koyamayacağı bir anlaşmayla karşısına dikilene dek. Soruşturmaya başlamak için Tessa'nın tek yapması gereken yedi gün içinde şefine ikna edici deliller sunmak. Ah bir de çalışma arkadaşlarından birinin kardeşi Matt'le zorunlu olarak yapması gereken takım çalışması!
Birkaç yıl önce Simon Öl Diyor cinayetlerini çözmek için uğraştıkları davada Matt ile pek de keyifli anıları yok ajanımızın. Tabi bu durum Matt'i görüp de birşeyler hissetmesine engel değil. İşte bu kısım türümüzün romantik kısmı :) Ve hemen söyleyeyim ben Matt'e bayıldımmmmm...
Adam hem dahi seviyesinde zeki, hem düşünceli, hem anlayışlı, hem sabırlı, hem de aşık!!! Daha ne olsun :)

Bu ikili birlikte çalışmaya başlar başlamaz Matt'in icat ettiği birkaç cihaz ve yine dahi çocuğumuzun eseri birkaç algoritma ve veri tabanıyla mektuplarla bağdaştırabilecekleri şüpheli ölümlerle karşılaşıyorlar. Gerisi pek tabi çorap söküğü gibi geliyor. Bu arada ikilimizin yakınlaştığını ve Tessa'nın aralarındaki altı yaşa rağmen Matt'e karşı koyamadığını belirtmem lazım. Ve tabi katilin Tessa'nın geçmişiyle olan bağını da atlamamak gerek. O kısım büyük sürpriz siz okurken çözün :)

Kitabımızın yurtdışı edisyonu böyle.
Ve çeviri... Ben son derece başarılı buldum çeviriyi. Dil akıcı ve kitap oldukça çabuk ilerliyor.
Ah, bir de yazardan bahsedeyim.
Şefika'nın aracılığıyla yazarla keyifli bir söyleşi yapıldı. Şefika sağ olsun epey koşturdu ve yazar da öyle samimi cevaplarla döndü ki hepimiz çok mutlu olduk. Kendi adıma kitabını bu denli sevmişken kendisine de bayıldım <3
Söyleşiyi okumak isterseniz BUYRUN !!!

Benim kitaba puanım 8... Aslında 8,5 da işte buçuklu sayılar yok puanlandırmamda malum :))
Keyifli okumalarınız olsun :)
Bu arada çekilişimize hala katılmadıysanız atlamayın derim :)




a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI