RKBT 4. Gün || Romancı-Hakan Yaman || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Hakan Yaman

Yayınevi: Doğan Kitap
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 408
ARKA KAPAK 

İntihar öncesi, kısa bir veda notu yazmak âdettendir; bense arkamda koca bir roman bırakıyorum. Ölümü neden seçtiğimi birkaç satırda anlatmayı beceremediğim için değil, giderken bile hâlâ anlatacak çok şeyim olduğu için yapıyorum bunu.
Önceki romanlarımı okumadıysan da olur, ama bunu mutlaka oku, olur mu sevgili okur? Bu romanda ilk kez gerçekleri anlatıyorum sana, ilk kez yalan söylemiyorum. Zaten sen de kurgudan çok gerçek yaşam öykülerini seversin, bilirim. Dehşetle okuduğun felaketlerin kendi başına gelmeyişinden duyduğun gizli hazzı kendine saklar, sonra içinden sessiz dualar edersin. Yine aynısını yap, yap ama senden küçük bir ricam var. Bu romanı eline her aldığında Naz'ı, Zahide'yi ve onların uzak, renkli hayallerini hatırlamanı istiyorum senden; beni hiç hatırlamasan da olur. Hatta unut beni, unut, sevgili okur.
(Tanıtım Bülteninden)
Turun son gününden selamlar herkese :)
Romancı serüvenimizin son yorumlarından biri de bana düştü. Öncelikle belirtmeliyim ki hakkında çok net bir şeyler söyleyemediğim ender kitaplardan biri oldu Romancı. Çoğunlukla sevmekle sevmemek arasında kaldığım, yazarın okuyucuyu bile isteye o çizgide yürüttüğünü düşündüğüm bir kitaptı.

Hemen söyleyeyim kitabın özellikle ilk iki bölümde yazar okuyucuyu resmen sınamış. Hani sıkılır da bırakırsanız bu muhtemelen bu iki bölümde olur. Hemen ardından ufak ufak işlediği o gizemin, kartpostal bilmecesinin ve daha kitabın en başında itiraf ettiği o iki cinayetin merakı sayfaları çevirmeye zorluyor.
Kurgu olarak son derece güzel planlandığının hakkını vermek lazım. Hayatı hayal kırıklıkları ve başarısızlıklarla geçmiş bir adamın ruh hali okuyanı güzel yansıtılmış. Arka kapak yazısında bahsedilen Naz ve Zahide'yle olan ilişkisi etkileyici bir noktadan verilmiş. Bir de anlatımın direkt karakter ağzından oluşu başından beri sesli bir itirafı dinler hissine kapılmanızı sağlıyor.

Benim kitapta takıldığım tek nokta yazarın sık sık konuyu dağıtıyor oluşuydu.. Epey bir edebi sorgulamayı karakterinin gözünden okuyucuya veriyor yazar. Bu anlamda evet farklı bir kitap ama dediğim gibi okuyanı arada bırakan bir eser aynı zamanda. Net olan tek nokta karaktere olan kızgınlığımdı :)

Velhasıl-ı kelam benim kitaba puanım 6...
Keyifli okumalarınız olsun :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI