MİMlenmişim - 2 :)

Selamlar herkese tekrardan :) Bugün çok çalışkan görünebilirim gözünüze ama bu bir hile :) Tamamen yolculuk öncesi blogumu ihmal etmemek adına otomatik programlamanın nimetlerinde yararlanıyorum :)
Neyse lafı çok uzatmadan esas konuya geleyim. Efendim Kitap Meltemi beni mimlemiş, iyi de etmiş :) Üstelik diğer mimlenen kızçelerin cevaplarını da acayip merak etmekteyim döner dönmez ilk iş onlara bakacağım :)
Hadi başlayalım mime bakalım neler sormuşlar :)

-Ne sıklıkla kitap okursunuz?

Ahahah :) Güzel soru esasında ama son zamanlardaki performansıma göre mi yanıtlasam yoksa kendime torpil mi yapsam bilemedim. Normalde acayip hızlı okurum ama son iki haftadır okuma hevesim yerlerde. Sanırım motive olmam için sınavlarımın olması lazımmış :)

-En sevdiğiniz yazarlar?

Bu soruya vereceğim bir dünya cevap var aslına bakarsanız kimi söylesem diğerinin hatrı kalır :) Ama aklıma gelen belirli başlı isimleri söyleyeyim. Romantik komedide Susan Elizabeth Phillips favorim. Historical tür olarak pek tercih ettiğim bir tür olmasa da Julia Quinn'in esprili üslubunu seviyorum. Sanırım buraya Garwood'u eklemezsem haksızlık etmiş olurum. Çik-litte istisnasız cevabım Sophie Kinsella olur. Bir Dan Brown hayranlığım var ki onu belirtmezsem asla olmaz. Diğer yandan Türk yazarlara bakarsak Livaneli ve Ayşe Kulin demem lazım ilk başta. Hemen peşine son dönem yazarlarından Fatma Erdek, Hande Altaylı ve İclal Aydın'ı da eklemeliyim. Gördüğünüz üzere beni bıraksanız sabaha kadar sayarım :)
-En beğendiğin kitaplar?

Bu soruya da yine kocaman bir liste verebilirim. Ama düşününce ilk aklıma gelenleri söyleyeyim:
Öncelikle ilk cevabım Çalıkuşu olacak. Defalarca okumuş olmama rağmen verseniz elime yine okur yine aynı yerlerde ağlarım. Hande Altaylı'nın Kahperengi, İclal Aydın'ın Bir Cihan Kafes'i ve Fatma Erdek'in Melekler Zamanı son dönem edebiyatından seçmelerim. Bir de bunlara ek Susan Elizabeth Phillips'in Balayı'sı ve Linda Howard'ın O Gecenin Ardından kitapları var. Veee Sophie Kinsella'nın Sır Tutabilir Misin'i şimdiye dek en çok güldüğüm çik-lit. 

-Yerli/Yabancı hangi yazarların kitaplarını seversin?

Hayatımın hiçbir döneminde "Türk yazar okumam" diyen biri olmadım. Aksine bestseller okumadan çok çok önce Türk yazarlarla başladım kitap okumaya. O yüzden bende yerleri ayrıdır. Elimden geldiğince yeni yazarlara şans veririm. Ama sevmek olarak sınıflandırmam gerekirse buna net bir yanıtım yok. Yerli de yabancı da okuyan bir kitap oburuyum ben :)))

-Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?

Bu soruya cevabım elbette Harry Potter Serisi olacak :) 

-Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?

Bu sorudan sonra emin oldum ki tek şıklı yanıtlarım neredeyse hiç olmayacak :)) Hangi tarzı okumayı sevmezsin diye sorulsa daha kolay olacakmış bence :)
Dram okumayı çok seviyorum bir kere hemen belirteyim. Çik-lit, romantik komedi, fantastik, distopya...
Ama kesinlikle ve kesinlikle kişisel gelişim okumayı sevmiyorum.

-En son hangi kitabı okudun?

En son Hasar Kontrol-Denise Hamilton okudum :)

-Şu anda hangi kitabı okuyorsun?

Yolculuk için yanıma bir adet SEP aldım :) Ah Şu Kalbim... 

-Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun?

Valla size samimi bir yanıt ben sadece kendi açımdan bakıyorum bu soruya. Blogumu o kadar seviyorum ki iyi ki var. Ve bu blog sayesinde öyle güzel insanlarla tanıştım ki. 
Elbette çürük elmalar var ama bardağa dolu tarafından bakmak en en en güzeli. 

-Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?

Kitap okumak benim için kendi dünyamdan ve sıkıntılarımdan kaçışın bir yolu. Sıkıntılarımı perdeleyen bir duvar okumak. Çevirdiğim her sayfayla biraz daha güçleniyor o duvar ve ben bir nebze olsun uzaklaşabiliyorum. 

Vay be bitti sanırım sorular :) Hemen Meltem'e beni mimlediği için teşekkür etmiş olayım. Ben de Romantik Optik ve Febris'in Günlüğü'nü mimliyorum :)
Keyifli okumalarınız olsun :) Şeker tadında bayramlar hepinize :)

9 yorum :

  1. En sevilen seri sorusuna galiba herkes aynı cevabı veriyor bende hiç düşünmeden Harry Potter dedim Voldemort tonlamasıyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahh :) tonlama yoktu bende ama cevapların çakışmasına sevindim. Çok güzel serileri çok da beğenerek okudum ama yine de favorim hiç değişmeyecek :)

      Sil
  2. Kişisel gelişim uzak dur bizden !! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen canım ya hiç sempatim olmadı bu türe :)

      Sil
    2. http://romantikoptik.blogspot.com.tr/2014/08/mimlenmisim.html sonunda cevapladım :D

      Sil
  3. Merhaba Ayse Kulinin hangi kitabini onerirsiniz? Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Ayşe Kulin'in Adı Aylin, Gece Sesleri, Birgün kitaplarını öncelikli olarak tavsiye ederim. Ama genelde tüm kitaplarını beğenerek okudum

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI