RKBT 5. Gün || Tesadüfen Aşk-Başak Kızıltan || Yazar Söyleşisi


Turun son gününden herkese merhaba :)
Keyifli bir söyleşiyle geldim efendim, umarım merak ettiklerinizi sormuşumdur :)

  • Öncelikle vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim Başak Hanım. Klişe bir soruyla başlayayım: Kimdir Başak Kızıltan? Nasıl bir kadındır, neler yapmaktan hoşlanır?
Merhaba; Başak Kızıltan 25 ağustos’ta doğmuş tam bir başak burcu kadınıyımdır. Yarı Ankara’lı yarı Karadeniz’liyim. Mezun olduktan sonra İstanbul’a yerleşip mezun olduğum alan olan otel işletmeciliğinde kariyer yaptım. İyi bir Beşiktaş’lıyım ve hiçbir maçını kaçırmam. Boş vakitlerimde bol bol okurum, yazarım, hikayeler biriktiririm.
  • Ne vesile oldu Başak Kızıltan'ın oturup da uzun uzadıya bir kurguyu kaleme almasına? Nasıl gelişti yazma serüveniniz?
Sıla dizisi… İlk yedi bölümünü bayılarak izledikten sonra Hayal Mahsülleri kızları ile yolumuz kesişti. Her şey forumda dizinin senaristine sinirlenip kendi Sıla dizimizi kaleme alarak başladı.

  • Ben de tam Hayal Mahsülleri diyecektim :) Hikaye forumlarına aşina olanlar sizi Hayal Mahsülleri'nden bilirler. Yani sizin de Buselik kitap olmadan önce forum yazarlığı serüveniniz vardı. Tam da bu noktada forum yazarlığı size neler kattı diye sormak istiyorum. Olumsuz yanını gördünüz mü?
Hayal Mahsülleri diğer forumlardan biraz daha farklıydı. Bizler orada birbirimizin yanlışlarını düzelterek başladık bu yazma serüvenine. Misal editörlerin yazara domates at bölümünde yazım hataları, dil hataları düzeltiliyordu. Ben Hayal Mahsüllerinin bana olumlu anlamda çok şey kattığını düşünüyorum. Olumsuz tek yani ise eski forum okurlarının olmaması ve yorumların, desteğin çok azalması. Bu nedenle artık forumda yazdıklarımı yayınlamama kararı aldım.
  • Forum yazarlarının en büyük sıkıntılarından biri bu yorumsuzluk konusu zaten. Neyse en azından okurlarınızın kitaplarınızı okuma şansları var :) Buselik bildiğim kadarıyla ilk kurgunuzdu değil mi? Kitabın sonunda devam kitabı müjdesi vardı, yazıyor musunuz hala?
Evet, Buselik ilk kurgu romanım. Buselik’in devamı geliyor hatta size özel bir sır verebilirim :) Kitabın ismini saklıyoruz nazar değer diye ama küçük bir ipucu verebilirim. Kızımızın adı Seda –Buse’nin yakın arkadaşı, oğlumuzun adı Yankı… Yeni hikaye de hem Buse hem Seda anlatılacak. Kitabın adı da Seda ve Yankı ile ilgili olacak
  • Ne güzel... Seda çok sevimli bir karakterdi zaten :) Ayrıca sır için de teşekkür ederiz :) Buselik biraz daha dram yönü olan bir kurguyken Tesadüfen Aşk tam bir yaz kitabı. Eğlenceli bir romantik komedi... Okuyucuyu şaşırtmaya devam edecek misiniz?
Ben yazarken o anki duygularımla yazıyorum açıkçası. Buselik biraz daha yorgun ve üzgün bir dönemimde yazılmıştı. Tesadüfen Aşk ise daha sakin, huzurlu bir dönemdi. Tabi ki kurgularken düşünüyorum ama yazarken bir bakıyorum elimde olmadan bir yöne gitmiş. Siz bir sürpriz daha yapıp inanılmaz dramatik bir aşk öyküsü ile dördüncü kitapta geleceğimi söyleyebilirim.
  • Valla bu tüyolar süper oldu :) Şanslı günümüzdeyiz belli ki :) Şimdiden yolu açık olsun
    kurgunun... Biraz Tesadüfen Aşk'ın yazım sürecinden bahsetmek ister misiniz?
Tesadüfen Aşk’ın kurgusu bir arkadaş sohbetinde çıktı ortaya. Hazırlık aşaması uzun sürdü çünkü ben basketboldan hiç anlamıyorum. Altı aya yakın tüm basket maçlarını izledim, antrenmanlara gittim, basketbol oyuncuları ile sohbet ettim. Bir basketbol oyuncusu nasıl yaşar onu incelemeye çalıştım. Yazım ise gene altı ayda bitti.
  • İki kitabınızı da okuyan biri olarak satır aralarını bol bol şarkıyla süslediğinizi fark ettim. Normalde de Başak Kızıltan kendini şarkılarla ifade eder mi :)
Evet, tüm duygularımı şarkılarla belirtmeyi seviyorum. Son dört yıldır her sabah Tarkan’ın Sevdanın Son Vuruşu ile uyanıyorum eğer gün içinde de dinlersem tüm arkadaşlarım anlar bende ki “alarm” durumunu.
  • Kitaplarınızda kendinizden çok detay var mı yoksa tamamen kurgusal karakterler mi yaratıyorsunuz? 
Karakterler kurgusal. Tabi ki çevremdeki kişilerden esinleniyorum ama bir karakter evet bu diyemem. Herkesten bir şeyler oluyor karakterlerimde.
  • Varsa sonraki projelerinizden bahsetmek ister misiniz?
Üçüncü kitap Buselik’in devamını yazıyorum ayrıca dördüncü kitap için hazırlık aşamasındayım. Dördüncü kitap için ayrı bir heyecanım var. Yaşanmış bir hikâye kaleme alınıyor. Bir ailenin kadınlarının dört kuşak hikâyesini anlatacağım.
  •  Son olarak yazmayı tutku edinmiş amatörlere tavsiyeleriniz var mı?
Bol okuyun, yazmaktan vazgeçmeyin çünkü yazdıkça kendi hatalarınızı daha net görüyorsunuz. Hedefinizden uzaklaşmayın. Hiç aklınıza gelmeyen bir zaman sizin için doğru zaman olabilir. Şuna inanıyorum iyi işlerin bir zamanı vardır ve siz ne kadar saklasanız da o kendi zamanını bulur ve ortaya çıkar.

  •  Ayırdığınız vakit ve samimi yanıtlarınız için çok teşekkür ediyorum :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI