RKBT 3. Gün || Tesadüfen Aşk-Başak Kızıltan || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Başak Kızıltan
Yayınevi: Postiga Yayınları
Kitap Türü: Günümüz Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 352
ARKA KAPAK 
İnsan kime âşık olacağını bilebilir mi? Tümüyle tesadüfte ömür boyunca kimi seveceğimiz! Hatta insan en tutkunu aşkını asıl, sevdiğini sanıp yanıldığını anladıktan sonra yaşayabilir.
"Buselik" adlı ilk kitabıyla okurlarının beğenisini kazanan Başak Kızıltan, yeni romanında, karhamanı Yeşim'le tanıştırıyor okurunu. Bir basketbolcunun sadece maçlarda heyecanlanmadığını da Ayaz'la tanışarak öğrenebilirsiniz.İlk aşkın gerçek olup olmadığına, her sayfayı şaşırarak çevirirken siz karar verin! Çünkü kahramanlarımız Yeşim ve Ayaz pekâlâ siz ve sevgiliniz de olabilir.
Yazarımız Başak Kızıltan, Bilkent Üniversitesi'nde Turizm ve Otel İşletmeciliği okumuştur. Yıllardır eğitim gördüğü alanda çalışmakta ve müthiş manzarasından ilham alarak yeni romanlarını yazdığı Arnavutköy'de yaşamaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)

Sıkıntılı geçmiş bir sınavın üstüne yurtta beni bekleyen kargoyla resmen gözlerim ışıldadı. Tur için önceden kararlaştırılmış bir kitaptı zaten Tesadüfen Aşk ve ben de fazlasıyla merak ediyordum. Tabi buna başlamadan yol arkadaşı olarak bir de yazarın ilk kitabı Buselik'i konuk ettiğimi belirteyim :) Neyse efendim ben döneyim Tesadüfen Aşk'a...

Ömrü boyunca elde etmeye çalıştığı adamla, çocukluk aşkı Cenker'le nişanlanan Yeşim bir şeylerin hayal ettiği gibi gitmediğini fark ettiğinde istediğiyle elde ettiği arasındaki çelişkiyi sorgulamaya başlar. Cenker'in hayalinde idealize ettiği erkek olmadığını anlaması uzun sürmemiştir nitekim. Aralarında iş ortaklığı da bulunan ailelerin de işin içine girmesiyle oldu bittiye getirilen bir nişanın içinde bulur kendini kızımız. Ama dediğim gibi Cenker'de olmayan bir şeyler vardır ve Yeşim'in bunu adlandırması uzun sürmeyecektir.

Diğer yandan Türkiye'ye bir basketbol kulübüne transfer olan Ayaz yıllar boyu aklından silinmemiş bakışların sahibine yeniden rastladığında onu nişanlanmış bulur. Üstelik iyi bir mazi paylaşmadığı Cenker'le...
Yıllar boyu bir çok tesadüfün yollarını kesiştirmesine rağmen birbirlerini bir şekilde ıskalayan bu ikili -Ayaz ve Yeşim- yine bir dizi rastlantı sonucu yakınlaşırlar. 

Atılan bir nişan, İstanbul'da yeniden yapılan bir başlangıç, tam bitti denilen anda üzerlerine düşen geçmişin gölgesi ve her şeye rağmen mutlu bir son...

Başak Kızıltan tam bir yaz hikayesi anlatıyor okuyucuya. Çabucak okunan, yer yer diyaloglarla kıkırdatan, su gibi akıp giden bir hikaye Tesadüfen Aşk. Diğer yandan ilk aşkların yanılgısını, gerçek aşkın imkansızlık tanımazlığını iki renkli karakterle sorgulatıyor okuyucuya. 

Karakter bakış açısıyla anlatılan kitapta hem Ayaz'ın hem de Yeşim'in bakış açısına yer vererek karakterlerin neler hissettiğini açıkça vermiş yazar. Yani bir karakteri anlatırken diğerini gölgede bırakmamış. Araları bir Başak Kızıltan ritüeline gelen şarkılarla süslemiş. Aynı detay Buselik'de de vardı, bu kez işin içine birkaç mısra da girmişti. Ki ben şiirlere satır aralarında rastlamaktan son derece hoşnuttum :)

Yeşim'in çıtı pıtı ama aynı zamanda bıcır bıcır hallerini, Ayaz'ın tam bir akrep erkeği oluşunu sevdim ben. Ama şüphesiz kitabın favorisi Ayaz'dı. Kızlar dikkat okurken iç geçirebilirsiniz :)
Sıkıntılı bir dönemin üzerine hoş bir öğleden sonra geçirmeme vesile oldu kitap...
Bir de editasyon sıkıntılı olmasaydı tadından yenmeyecekti ama o da nazar boncuğu olsun :)

Yaz için keyifli vakit geçirebileceğiniz bir kitap arayışındaysanız kitap önerimdir :)
Benim kitaba puanım 7... 
Keyifli okumalarınız olsun :) 

Bu arada çekilişe katılmayı unutmayın, bol şanslar :)


a Rafflecopter giveaway

4 yorum :

  1. yine bir 'romantik' kitapla karşımızdasın :D
    niye hiç şaşırmıyorum ben acaba? hayatımda senin gibi dışarıdan bakınca bu kadar nemrut görünen ama içinde bu kadar romantik bir insan daha tanımadım. 'uslanmaz romantik' dedikleri sensin evet :D
    yorumlarını okurken 'anaaaa tam bizim b. yorumu işte' dediğim anlar baya çoktu. hatta seninle kahve içerken konuşuyoruz gibi geldi :D
    Ayrıca hiçbir roman karakteri benim gözümde Gideon ve Barış'ın sahip olduğu raddeye ulaşamaz,hayır :D ikisi de benim bebeklerim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aybiş sen şimdi bana hakaret mi ettin iltifat mı emin olamadım ben :D Tamam nemrutluğumu kabul ederim de lütfen herkesin içinde ifşa etme beni :)))

      Sil
    2. Hakaret içinde iltifat içeren bir tarzım var benim :) aslında seni övdüm de sen farkedemedin dostum :p
      Seviyorum kızım seni
      Ayrıca bana kızmanı, yerden yere vurup sonra kedi sever gibi sevmenin de özlüyorum :))
      Blogunü sevmeyen ölmesin ama sürünsün :p
      Sevin benim arkadaşımı
      ahahah :D

      Sil
    3. ahahah :D manyak ya :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI