Daima Aşk-Sandi Lynn || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Sandi Lynn
Orjinal Adı: Forever Black

Seri Adı: Forever

Çeviren: Hanife Albayrak
Yayınevi: Elf Yayınları
Kitap Türü: Günümüz Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 366
ARKA KAPAK
Ellery, sevgilisi ile New York'a taşındığında küçük evlerinde sonsuza kadar mutlu yaşayacaklarını düşünmüştü. Sevgilisinin pılını pırtını toplayıp "biraz zamana ihtiyacı" olduğu için onu terk edeceğini düşünmemişti. Ellery, tek kaldığından ve yalnız olmaktan korktuğundan kendini sanatına ve resimlerini gömmüştü... ta kibir gece gizemli, sarhoş bir yabancının evine sağ salim gitmesine yardım edene dek. Bu gizemli yabancının CEO ve milyoner Connor Black'ten başkası olmadığını bilemezdi. Connor Black ertesi sabah Ellery'yi kendi mutfağında bulduğunda ve onun yatıya kalanlar hakkındaki ilk kuralını bozduğunu sandığında Ellery'nin sadece inatçılığı ve meydan okuması değil, iyi yüreği de ilgisini cezbetmişti. Connor Black, duygusal olarak yıkılmış ve yıpranmıştı, yaşadığı kişisel bir trajediden dolayı asla sevmemeye ve aşık olmamaya yemin etmişti... ta ki Ellery Lane kazayla hayatına girene dek. Görüşmeye başladıktan ve Eller yona kendi dünyasını gösterdikten sonra Connor bir şey hissetmeye ve daha önce varlığından bile habersiz olduğu duygular hissetmeye başlar. Connor Black ve onun kadınları kötüye kullandığına dair söylentilere ve uyarılara rağmen Ellery kendini onun dünyasına çekilirken bulur. Eller yasla birlikte olamayacaklarını biliyordur çünkü Connor'ı sonsuza dek duygusal olarak yok edebilecek derinbir sır saklıyordur. Connor ve Ellery'nin cesaret, sevgi ve güç yolculuğunda onlara katılın. Bunlar onları kurtarmaya yetecek mi?
(Tanıtım Bülteninden)
Okudum ama bir türlü yorum yazmaya fırsat bulamadım. Neredeyse unutacağım kitabı...
Kitabı merak etmemin başlı başına bir öyküsü var aslında da o konuya girmeyeyim burada. Netice de reklamın iyisi kötüsü olmuyormuş, bir şekilde Daima Aşk okuma listeme ekletti kendini.
Evvela söyleyeceklerimden önce kitabın konusundan bahsedeyim :

Ellery erkek arkadaşı Kyle'nin onu terk etmesiyle şoklarda; ama bu yıllar süren bir ilişkinin bitiminde yaşaması beklenilen yıkımı yaşadığı anlamına gelmiyor. Bir parça hayal kırıklığı yaşıyor elbette ama öyle yıkılmadı yani :) Yine de kızımızın bozulan moralini düzeltmesi ve resimlerinin bir galeriye kabul edilmesini kutlamak için yakın arkadaşı Peyton tabiri yerindeyse onu akşam eğlencesine sürüklüyor. Böylelikle kızımız kendini bir kulüpte buluveriyor.

Gece boyunca ilk olarak yanındaki kadın tarafından tokatlandığı zaman fark ettiği adamdan bakışlarını alamıyor kızımız. Tesadüf bu ya hava almak için dışarı çıktığında adamın kör kütük sarhoş olduğunu fark ediyor ve evine gitmesi için yardım ediyor. Bununla da yetinmeyip neredeyse gece boyunca adama refakatçilik yapıyor. Evet bu adamın bir adı var Connor... Tabi kızın bu ilgili hallerinin de bir sebebi var, yazar bu detayı açıklamış.

Neyse efendim bir şekilde sabah Connor ve Ellery karşılaşıyorlar ve Ellery bir şekilde adamı şaşırtıp dikkatini çekmeyi başarıyor. Tam bu noktaya kadar kitap klişe bir başlangıç yapmış gibi görünüyor okuyanın gözüne. Başarılı, zengin ama yaralı CEO ve güzel, ilgili kızımız... Ama yazar tam da bu kısımda okuyanı şaşırtmayı başarmış. Ellery Connor'un tanıdığı tüm kadınlardan farklı, ki bu halleri beni de fazlasıyla eğlendirdi. Tam anlamıyla salon adamı olan Connor'a eliyle pizza falan yedirdi o kadar yani :)

Lafı çok dolandırdım değil mi :) Ellery'nin özgürlüğüne düşkün ve kendine has bu halleri Connor'u etkiliyor ve ikilinin arasında başta arkadaşça görünen bir yakınlaşma başlıyor. Arkadaşça diye kendilerini kandırdıkları bu ilişki tam boyut değiştiriyor ki Connor Ellery hakkında bir gerçeği öğreniveriyor: Kızımız kanser ve tedavi olmayı reddediyor. İşte bence kitap tam da bu noktada hız kazanıyor.

Dediğim gibi başta tam bir klişe gibi görünen bir konuyu, farklı bir detayla benzerlerinden sıyırmayı başarmış yazar. Ama çok daha başarılı işleyebileceği bir konuyu resmen geçiştirmiş. Durmadan bir küs bir barışık devam eden, resmen ergen kılıklı iki karakterle aşkın cılkını çıkarmış. Yazar olarak kalemini eksik bulduğumu hemen belirtmeliyim bu anlamda. Kitabın başındaki eksiklerin bir kısmı ilerleyen sayfalarda daha az göze batar cinstendi ama yine de yetmemişti. Dediğim gibi çok çok daha güzel bir iş ortaya çıkabilirmiş ama eksik kalmış.

Hele kitabın sonu tam anlamıyla geçiştirilmişti. Sırf mutlu son yazmış olmak için mi yazıldı anlamadım ki...
Bir de kitabın seriye ait olduğu düşünülünce keşke bu denli aceleye getirmeseymiş demeden edemiyor insan.


Gördüğünüz üzere yayınevi orijinal görsel tercih etmiş kapakta. 
Kapağı beğendiğimi belirtmeliyim sanırım :)
Çevirisi fena olmamakla birlikte bazı eksikler yok değildi...

Kitabın beni en çok etkileyen cümlelerinden birini de paylaşayım gitmeden:
Bir noktadan sonra bazı insanların kalbinde kalabildiğini ama hayatında kalamayacağını anladım.
Bu da benim seni kalbimde tutma şeklim

Bir noktadan sonra 
Velhasıl-ı kelam kitaba puanım 7...
Keyifli okumalarınız olsun :)




6 yorum :

  1. ya inanılmaz beğenmiştim kapağını tanıtımını falan ama şu an resmen kitaptan soğudum sevmiyorum dram, sevmiyorum böyle kahreden hikayeleri mutlu sonla bile bitse sevmiyorum yani meraktan çatlıyor olmama rağmen bu aşırı dozda dram korkusundan senden önce ben, aynı yıldızın altında falan gibi kitapları bile okuyamadım.

    Sanırım çok fazla duygusalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dur dur ben doğru aktaramamışım :) Aslında ben dram okumayı severim, kitabı beğenmememe sebep de dramın adam gibi işlenmemiş oluşu zaten. Geçiştirmişti yazar... Öyle ağlamalık sızlamalık bir kitap değil. O açıdan şans verebilirsin :)

      Sil
  2. merhaba,
    bu kitabin erkek karekter tarafından anlatılmışı da varmış bulamadım siz okudunuz mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, maalesef ben de okumadım. Çevrilse duyardık sanırım

      Sil
  3. Merhaba :)
    Kitabı şimdi bitirdim . Kitapta ki aşk o kadar güzel ki anlatılan aşk için bile okumaya değer. Sadece elli ton un uyarlaması olmuş tıpkı elli tondan sonra çıkan diğer kitaplar gibi. Ama kitaptaki aşk gerçekten çok güzel :))
    Daima Biz kitabı Türkiye de ne zaman çıkacak acaba ? Bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim .
    Bu seri kaç kitaptan oluşuyor ve sıralaması nasıl ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkacak kitaplar hakkında bir bilgim yok maalesef :(
      Seri sıralaması da şu şekilde :
      Forever Serisi:
      Forever Black
      Forever You
      Forever Us
      Being Julia
      Collin
      A Forever Family

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI