Buselik-Başak Kızıltan || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Başak Kızıltan

Yayınevi: Önce Kitap
Kitap Türü: Günümüz Aşk, Aile
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 317
ARKA KAPAK 
Buse ve Berke... iki yaralı yürek.
Acılarının arkasında duracak kadar güçlü, ama sevgiye aç ruhlarının ihtiyaçlarına susamış iki insan.
İlk aşkından itibaren yaşadığı hayal kırıklıklarını,
boşandıktan sonra kızıyla yeni bir hayat kurmak için ardında bırakarak
Göcek'te kendine bir cennet yaratan Buse...
Hayatını kurduğu yanlışın üzerinde ancak sorumluluklarına sarılarak durabilen Berke...
Bu iki roman kahramanını bu kitapta okumak size yetmeyecek!
Biliyoruz, devamını okumak isteyeceksiniz.
Buse sarsılmış yıkılmış bir vaziyette kalmıştı. "Aldattım... Seviştim... Uyudum..." kulağında hâlâ bunlar çınlıyordu. Bir de küstahlığa bak! Her şeyin tüm sorumluluğu onun üstüne yıkmıştı ilişkileri konusunda. "Sen bizim yolumuzu belirle..."
İnanamıyordu şu an yaşadıklarına, hissettiklerine inanamıyordu… O bir anda sinirlenen, bir anda parlayan, bir anda gülen, mutlu olan cıvıl cıvıl hayat dolu kız gitmiş yerine sanki dünyanın en sakin insanı gelmişti.
Sınav dönemi bana birşeyler oluyor, daha fazla okuyorum demiştim daha evvel değil mi :) Bu kez de öyle oldu... Hazır gündüz yolculuğu yapıyorum, bir de madem Tesadüfen Aşk'ı tur kapsamında okuyacağız uzun zamandır kitaplığımda okunma sırası bekleyen Buselik'i yol arkadaşı yaptım kendime.

Başak Kızıltan benim Hayal Mahsülleri'nden aşina olduğum bir isim esasında. Buselik'in de basım aşamasına şahitlik ettik hayal kızlarıyla. Ama dedim ya bir türlü sıra gelmedi okumaya... Nihayet okumuş olmanın rahatlığı var üstümde inkar etmiyorum :) Neyse efendim lafı fazla uzatmadan kitaptan bahsedeyim sizlere biraz:
Düğününe birkaç gün kala eşyalarını kolilerken eline hatıralarını anımsatacak eşyalar geçince geçmişe doğru bir yolculuğa başlıyor Buse kitabın başında. Bir nevi kendini ve de ilişkisini sorguluyor...
İlk gençlik yıllarında henüz lise öğrencisiyken yaz aşkı olarak başlayan, yıllar süren; ama aynı zamanda ömrünün de en büyük travmalarından biri olan bir ilişki yaşar Buse. O zamanki hikayesinin kahramanı Cankat'tır... Cankat hem ilk aşk olmanın büyüsünü, hem de ilk gönül yarası olmanın sızısını aynı anda konuk ediyor Buse'nin yüreğine. İlişkileri boyunca iki kez aldatılması Buse'nin hem kendine, hem ilişkilere, hem de insanlara olan güvenini sarsıyor. Üniversitenin ortasında biten bu ilişkiden sonra kolay kolay hayatına yeni birini dahil edebilecek gibi görünmüyor. Ta ki Saner gelip de sınırlarını zorlayana dek...

Saner kızımızın evleneceği adam... Geçmişe yaptığı yolculukta yavaş yavaş tanışmalarını ve evlilik yolunda attıkları adımları okutuyor yazar okuyucuya. Sayfalar ilerledikçe atılanların çok da sağlam adımlar olmadığının sinyallerini veriyor. Ve nitekim kitap ilerledikçe yanılmadığınızı anlıyorsunuz.
Daha en baştan Saner'in büyümeyi ve sorumluluk almayı reddeden yapısının sinyallerini aldığınızdan evlilikleri ilerledikçe karşılaştıkları çatlaklar şaşırtmıyor okuyucuyu.

Ve böylece kitap Buse'nin yeni bir başlangıç yapışıyla devam ediyor. Bu başlangıç kurguya Berke'yi de dahil ediyor beraberinde. Genç bir kadının hayal kırıklarını, tek başına yüklenebileceği sorumlulukları ve her şeyden mühimi gerçek aşkı bulma yolculuğunu okutuyor yazar. Evlilikte yaşanacak problemlerin, mağdur olan tarafı kadın ya da erkek olmanın belirlemediğini de anımsatıyor. Buna en güzel örnek Berke'nin biten evliliği...

Diğer yandan bolca da şarkı sözü katık etmiş yazarımız satır aralarına. Buse'nin her duruma bir şarkı sözü buluşu bir süre sonra biraz sıkmadı değil...
Kitabın başlarında Cankat'la ilgili detaylar konusunda 'acaba bu kadarına gerek var mıydı?' desem de sonradan Buse'nin güvensizliğini anlamak açısından o dönemi okumanın yararlı olduğuna kanaat getirdim.
Kitapla ilgili tek sıkıntım anlatım zamanındaki belirsizlikti.
Geçmiş zamanla anlatıma kendinizi kaptırdığınız sırada karşınıza çıkan şimdiki zamanlı cümleler okuma verimini düşürüyor. Ve ne yazık ki edisyon sıkıntılıydı...

Bu arada kitap sonunda devam kitabı haberi vermişlerdi... Şahsen ben de Berke ve Buse birlikteliğini daha fazla okumak isterdim. İkinci kitap bu açıdan güzel olabilir :)

Velhasıl-ı kelam kitaba puanım 6...
Keyifli okumalarınız olsun :)


1 yorum :

  1. Sen şarkı sözlerini ve şiir serpiştirilmiş şeyleri seversin halbuki. Sen bile sıkıldığına göre inanırım fazla kaçtığına.
    Var ya bana zorla okutacaksın bu hatunun kitaplarını sonunda, böyle sevgi pıtırcıkları oluşuyor içimde yazara karşı :)
    Blogunu taciz alanım haline getirmek istemiyorum ama, Cel artık daaa :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI