Su ve Ateş

İlk film yorumum, sanırım bir daha da olmaz. Gecenin birinde Meltem'in aklına uyup attığı linke bir bakayım dedim ve saat oldu üç buçuk ben filmi bitirip bir de yorum giriyorum :) Bazen abartıyoruz farkındayım :)
Yahu kafa dağıtmak için film izlenir güya ben üstüne salya sümük ağlayıp bir de düşünmemem gereken şeyler düşündüm iyi mi :) Yok arkadaşım yok, demek ki neymiş komedi izlemek lazımmış, aşk filmleri bana göre değilmiş :)

Neyse... Sanırım bir çoğunuz izlemişsinizdir. Londra gibi bir yerde hem gidip Türk'ü hem de aşiret mensubunu bulan bir kızcağızın hazin öyküsü filmimiz. Yağmur'la Haşmet...
Filmin pek çok karesinde 'Yok artık, bu kadar da klişe olmayın' desem de yine de izledim. Tipik bir kız oğlanı sever, oğlan da kızı sever ama kader onları ayırır filmi... Aşiretimiz, kan davamız, anlaşmalı evlilikler... Oooo, ne ararsanız var. Peki kızım bunları biliyorsun da niye ağladın diyecek olursanız o da benim halt yemem işte :) (Not: Bunları yazdım diye Meltem bana RUHSUZ dedi (:   )
Ama soundtracktaki şarkı... İrem Candar'ın söylediği Bilmezdim... Bayıldım şarkıya:

Bilmezdim bu derdin seni yolundan
Beni solumdan edeceğini
Bilmezdim en sessiz yanımdan
Yağmuruna bulutlanıp temmuz gecelerinde
Fırtınalı sabahlarda kan terleyeceğimi
Bilmezdim çok yanlarımın
Az yanımla yetineceğini
Uzaklığının yakınlığım
Yakınlığımın uzaklara gönül vereceğini
Yoksa küs müsün bana
Dilime ikâmet edenim
Dargınsak eğer
Üç günü geçeli aylar oluyor haberin olsun
Ve burada yanık kokulu rüzgarlar çarpıyor yüzüme
Beni soluğumdan tutuyor üşümelerim
Boğazıma yapışmış sıtmalı kelimeler
En yakın sağda park’a çektiler kendilerini
Söz dinlemez oldu sözler
Adına sır diyorlar sevmelerin
Gürültülü harflerini sükûta izdivaç ediyorlar
Mahrem duygularını telveye terk ediyorlar yani
Yorulmadın mı dilimden sessiz çığlığım
Senin yerin dağınıklığım



Dediğim gibi filmi beğenmeyebilirsiniz ama şarkıyı dinleyin derim :)
İyi geceler :)


6 yorum :

  1. Ben izlemedim bu filmi, merak etmiştim aslında bir zamanlar ama sen şimdi klişelerle dolu deyince vazgeçtim, izlemeyeceğim, ama şarkıyı dinleyeceğim birazdan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar da kötü değildi Burcu, beğendim sayılır aslında ama klişesi de boldu yani :) Meltem çok beğendi mesela :) Hani böyle vaktin geniş olduğunda romantik, ağlamalı bir şeyler izlemek istediğinde şans verebilirsin belki :)

      Sil
  2. İdare only_ keşke diye bir film var Türkçe dublajı da var aç onu seyret. Ben ki ağlamam ; salya sümük ağlamışlığım hatta arada boğulurum falan diye annemi korkutmuşluğum var ;) aç seyret bak nasıl ağlanıyormuş.
    Seviyorum seni kız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ana madem öyle bir film var da niye söylemiyosun kız :D Tamam bakıcam ilk fırsatta :)

      Sil
    2. İf only / keşke :) idare only nedir, telefonun otomatik düzeltmesi niye böyle abidik gubidik işler yapar bilmem :)
      İzle izle yavru sonra bana haber et

      Sil
    3. Tamam izliyim söylerim sana :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI