Son Pişmanlık-A. L. Jackson || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: A. L. Jackson
Orjinal Adı: Take This Regret
Seri Adı: Take This Regret Serisi #1
Çeviren: M. Can Uzer
Yayınevi: Aspendos Yayınları
Kitap Türü: Günümüz Aşk, Dram, Aile
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 328

ARKA KAPAK 
Öyle hatalar vardır ki ömür boyu pişmanlık duyarız. Christian için, Elizabeth'e ihanet ettiği gündü.
Christian Davison'ın hayatıyla ilgili planı bellidir. Avukat olup babasının hukuk şirketinin başına geçecektir. Hiçbir şey yoluna çıkamaz; ne Elizabeth Ayers ne de doğmamış çocukları.
Elizabeth, Christian'ın onu hayatından çıkarmasıyla son beş yılını kızına bakabilmek için mücadele edip ona güvenli, rahat bir hayat verebilmek için her şeyini feda ederek geçirir.
Christian ise beş yıl boyunca ailesini terk ettiği için pişmanlık duyar ve onları geri kazanmak için her şeyi yapmaya hazırdır - tıpkı Christian'ın onları üzeceğine inanan Elizabeth'in, kızını korumak için her şeyi yapmaya hazır olması gibi.
Christian tekrar hayatlarına girmek için çabalarken Elizabeth, birini bağışlanamaz bir hata yaptığında affetmenin ve yıllarca nefrete dönüşen bir aşkı yeniden canlandırmanın mümkün olup olmadığını sorgulamaya başlar. Yoksa bazı yaralar o kadar derindir ki asla iyileşemezler mi?
Herkes ikinci bir şansı hak eder derler.

Kitaptan bahseden hangi yoruma baksam beğenildiğini görünce bir de üzerine Kitap Sihirbazı'ndaki indirime denk gelince almadan geçemedim bu kitabı :) İyi ki de almışım. Güzel bir kurguyu gayet derinlikli işlemiş bir yazarla tanışmış oldum. Evet efendim, Son Pişmanlık A. L. Jackson'dan okuduğum ilk kitap, üstelik bu yazarın da kaleme aldığı ilk kitapmış. Başarılı bir ilk kitap olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.
Öncelikle kitabın konusundan bahsedeyim birazcık:
Bu bir ikinci şans kitabı... Christian ve Elizabeth'in mükemmel giden bir ilişkileri vardır. Ta ki Elizabeth Christian'a hamile olduğunu söyleyene dek... Hayalerinin sınırlarını babasına belirttiği bir hayatı vardır Christian'ın ve bu hayatta bir bebeğe yer yoktur. O da tam kendisine yakışanı yaparak Elizabeth'e tek bir seçenek sunar: Ya bebek ya da ben...
Bu noktadan sonra hikayeyi az çok tahmin edebilirsiniz zannederim. Elizabeth bebeği seçer ve çiftimiz ayrılırlar. Aradan 5 sene geçtiğinde Christian için hiçbir şey aynı değildir. 5 yıl boyunca derin bir pişmanlığı besleyip büyütmüş ama hiçbir şey yapamamıştır. Ta ki babasının şirketinin San Diego şubesine gidene kadar. Elizabeth'in doğduğu ve muhtemelen de yaşadığı şehre taşınınca geçmişi ve pişmanlığını daha sık düşünür. Ve tesadüf eseri markette karşılaştığı 5 yaşındaki küçük bir kız tüm hayatını değiştirir.

Bundan sonrası Christian'ın ikinci bir şans için çabalamasının hikayesi...
Kitap bölümleri bir Christian'ın bir Elizabeth'in bakış açısıyla anlatılmıştı. Bu da iki karakteri de anlayabilmemize olanak sağlamıştı.
Dediğim gibi ben kitabın kurgusunu ve yazarın kurguyu derinlikle işlemeye çalışışını sevdim. Ama ilk kitap olmasından kaynaklı bazı eksikleri yok değildi. Başlardaki duygu yoğunluğunu son sayfalarda biraz daha yüzeyselleştirmişti. Ama kendi adıma kitap için puan kırmama sebep bu değildi. Bence kötü bir çeviriydi. Sonlara doğru çeviri hataları mevcuttu. Çevirmenin en favori sözcüğü 'hissiyat'tı, ki bu duruma sinir oldum. 'duygu' demek varken neden gidip 'hissiyat'ı kullanmıştı anlayamadım. Yine sonlara doğru bir yerde 'bağrına basmak' gibi bir çeviri vardı ki yazar bunu cidden bu şekilde mi yazmış yoksa çevirmenin hayal gücünün mü eseri bilemedim. Yerli bir romanda göze batmayacak bu detaylar nedense çeviri bir kitapta irite etti beni.

Diğer yandan kitabı bitirince kitabın bir seriye dahil olduğunu öğrendim. Devam kitabı varmış... Aksi gibi güzel bir yerde bitirmişti kitabı yazar. Dramı olan bir devam kitabını okumak ister miyim şu an emin değilim. Ama öğrenmek isteyenler için belirteyim: Devam kitabının adı If Forever Comes... Ve bir de Christian ve Elizabeth'in ilişkilerinin başlangıcını anlatan ara kitap Lost to You varmış. Bakalım onlar ne ara çevrilecekler...

Yazarın Türkçe'ye çevrilen iki kitabı daha var. Tutkun ve Kalbimin Sahibi... Bu kitapla beraber onlar da okuma listeme dahil oldular. Yazara bir şans vermenizi öneririm.


Yurtdışı kapakları böyle... Ki bence Türkiye kapağının kitapla pek alakası yok. Birinci ya da üçüncü görseldeki çocuk figürü tam da kitapta vurgulanmak istenen detayla uyumlu. Keşke yayınevi orijinal kapak tercih etseymiş.

Velhasıl-ı kelam benim kitaba puanım 8... Dediğim gibi 9 olabilirdi ama çeviriden kırdım :)
Keyifli okumalarınız olsun :)



10 yorum :

  1. Çok güzel kitaplar okuyorsunuz. Valla size imreniyorum:) Her zaman okuma temponuz böyle olur inşallah. Sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim <3
      umarım valla böyle devam ederim, şu sıra baya tempoluyum çünkü :)

      Sil
  2. hızlı okuyorsun sanırım,
    sık yazdığından diyorum.
    kitap seçimlerin de harika gerçekten.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bugün herkes öyle dedi, hızlı okuyomuşum :)
      Çok teşekkür ederim :D

      Sil
  3. Ah şu çeviriler yok muuu :)
    Ben olsam ikinci şansı vermezdim valla, ne öyle işine gelmedi mi kaç git, sonra kafaya dank edince geri gel, yok yaaa :))
    Kapak konusuna da katılıyorum, orjinalleri daha iyiymiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla kadın karakter de öyle hemen kabul etmedi :P
      Bu kitapla bir kez daha gördüm ki erkek mantığı bana çoookkkk uzak :D Feminist damarımı kabartıyorlar :)

      Sil
  4. Bu kitabı bitirdiğim de empati kurmaya çalıştım ama pek beceremedim yani bilemiyorum affedermiyim affetmezmiyim :D bu arada yurtdışı kapaklarını görmemiştim daha önce :D bencede çocuğun olduğu kapağı kullansalarmış çok güzel olurmuş, ellerine sağlık bu arada :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla canım ben kurdum o empatiyi de Christian'a acayip kızdım. Son kısımlarda da Elizabeth'e tabi...
      Ama yine de iyi ki okudum diyorum, güzel kitaptı :)

      Sil
  5. Kitabı istiyorum ;) unutma diye tekrar tekrar yazayım ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI