Sevecek Biri-Addison Moore || Kitap Yorumu


Kitabın Yazarı: Addison Moore
Orjinal Adı: Someone to Love
Seri Adı: Someone to Love #1
Çeviren: Arzu Ayas
Yayınevi: Aspendos Yayınları
Kitap Türü: Günümüz Aşk, Yeni Yetişkin
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 336
ARKA KAPAK
Aşka inanmayan iki kişi hayal edebileceklerinin ötesinde mükemmel bir ilişkiyle delicesine âşık olursa ne olur? Tren enkazı. Yirmi yaşındaki Kendall Jordan, ülkenin bir ucundan Garrison Üniversitesine nakil olduğunda, aradığı son şey, tek gecelik bir ilişkidir. Maalesef muhteşem Cruise Elton'ın istediği de tam budur.Kendall, aşkın uzun sürmeyen bir yanılsama olduğunu fark edeli çok olmuştur ve Cruise da onunla hemfikirdir. Ancak yine de içten içe Cruise'u yalnızca kendisi için isteyince Kendall, 'avcıyı avlamak' için rastgele bir plana kalkışır ve Garrison Üniversitesinin zamparası Cruise'dan, ona kendisinin dişi versiyonu olmasını öğretmesini ister.
Gerçek duygular ortaya çıkmaya başlayınca, başladıkları oyun karmaşık bir hâl alır. Birbirlerinde sevecek birini keşfetmeye başlamalarıyla, Kendall'la Cruise, kendilerini aşk adına bildikleri her şeyi sorgularken bulurlar.(Tanıtım Bülteninden)

Şu sıra Aspendos kitaplarından gidiyorum... Okuduğum ilk Aspendos kitabı Kaç Benimle'ydi ve ne yazık ki güzel bir başlangıç olmamıştı. Hemen ardından Son Pişmanlık'la fikrim değişti. Onu Yaralı izledi ki o da fena bir kitap değildi. Sonra Sevecek Biri geldi... Yani işin açığı çok da beğendiğim bir kitap olduğunu söyleyemeyeceğim.

Kitabın kurgusu tam da arka kapak yazısında bahsedildiği olayın üstüne oturtulmuştu. Kendall yatay geçişle üniversite değiştirir. Yeni şehre ayak basar basmaz da ayağının tozuyla bir partiye gider her ne kadar amacı eğlenmek olmasa da. Orada Cruise ile karşılaşır ve ilk andan karşısındaki adamın işini bilen bir zampara olduğunu fark eder.
Kendisine kalacak yer ayarlaması gereken annesinin arkadaşının oğlunun sorumsuzluğu sonucunda sokakta kalan kızımız çareyi daha bir saat bile tanımadığı Cruise'ın evine gitmekte bulur. Ve ikili değişik bir anlaşmanın içinde bulur kendini: Cruise Kendall'ı kendisinin dişi versiyonu olarak yetiştirecektir. Devamı bla bla bla...

Kitabın bazı kısımları o denli sıkıcı, öyle mantık dışı ve gereksizdi ki yarım bırakmamak için kendimle cebelleştim. Yani birbirlerinden hoşlandıklarını fark edip başkalarıyla flörtleşmeler mi dersiniz, kitabın başından beri beklenen fiziksel birlikteliğin saçma sapan ertelenmesi ve uzatılması mı dersiniz, gereksiz eski kız arkadaş unsurları mı... Son zamanların yeni klişesi Cruise'ın Kendall'ın öğretmeni olmasından mı... Kendall'ın saf mı salak mı olduğuna emin olamadığım yerler mi...
Hangi birinden bahsedeyim bilemiyorum. Yani çok da vaktimi harcadığıma değen bir kitap olduğunu söyleyemeyeceğim.

Gördüğünüz üzere yayınevi orijinal görsel tercih etmemiş. Tercih ettikleri görseldeki modellerin kitap karakteriyle alakası yok hemen belirteyim. Sanırım alakasız kapak seçimleri Aspendos geleneği...
Çeviriye gelecek olursam...
Aspendos'un diğer kitaplarındaki kadar feci değildi ama Allah aşkına çeviri bir kitapta kim 'mütevellit' gibi sözcükler kullanır ki?  
Birkaç yerde böyle eski kelimeler gördüm ve gülsem mi ağlasam mı bilemedim. Yine de diyorum ya o kadar feci Aspendos çevirileri gördüm ki buna pek laf edemiyorum.

Serinin diğer kitapları:
  • Someone Like You
  • Someone for Me
Şahsen diğer kitapları okumayı düşünmüyorum.
Kitaba puanım 5..
Keyifli okumalarınız olsun:)


6 yorum :

  1. Ayy kesinlikle sıkıcı bir kitaptı :D aspendosun en sevdiğim kitabı şüphesiz fırsatçı ve şiddetle okumanı öneriyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listemde o ya :) ama bnm favorim sınırları zorlamak çok çok beğendim. ben de onu öneriyorum bak :D

      Sil
    2. Onu çıktığı gibi alıp okudum ve onların hikayesini çok sevdim ama fırsatçı gerçekten çok güzel ve sonunda bayaaa şok olmuştum o yüzden fazla bekleme merak ediyorum onunla ilgili düşüncelerini :D

      Sil
    3. Tamam :)
      Bak bunu daha evvel deseydin siparişe eklerdim :D

      Sil
  2. Hiç aklıma gelmedi valla :D geç olsun güç olmasın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah :D di mi sipariş vere vere benim bütçemde gedik açılıyo ama :P neyse aklımda bulunsun kitap zevklerimiz hemen hemen benziyo, ben de severim herhalde Fırsatçı'yı :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI