Okuma Etkinliği || Kocan Kadar Konuş-Şebnem Burcuoğlu || Kitap Yorumu


Kitabın Yazarı: Şebnem Burcuoğlu
Yayınevi: DexPlus

Kitap Türü: Çik-lit, Komedi, Günümüz Aşk

Yayınlandığı Yıl: 2014

Sayfa Sayısı: 220

ARKA KAPAK
"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır, bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem.
Sözün özü, kocan varsa varsın, yoksa da geçmiş olsun. Hele ki bir de 30'una gelip de bekâr kaldıysan bu dünyada yatacak yerin yok!"
Evli misin?
Ya nişanlı?
Sevgilin var mı?
O da mı yok!
Yaş kaç?
Hmm. Anlaşıldı.
Sen en iyisi bu kitabı bir oku. Yalnız değilsin Türk kızı! Senden çok var -ay bunu da yanlış anlayıp trip atarsın sen şimdi. Yok, öyle demek istemedik. Ailen, çevren, eşin-dostun-arkadaşın-kankan, hepsi evlilik lafı ediyor değil mi? Ama zor iş.
Koca bulmak ÇOK zor iş arkadaş…
(Tanıtım Bülteninden)

Çıktığı günden bu yana herkesin hem elinde hem de dilinde olan Kocan Kadar Konuş'la nihayet kavuştuk :)
Hem de ne kavuşma... Öncelikle size kitabın bana ulaşma macerasından bahsedeyim birazcık :) Kitabın siparişini verdim ama bana gelmedi kitap, İzmir'e gitti. Durun durun, hata falan olmadı :) Malumunuz İzmir Kitap Fuarı vardı. Meltem'im yazarın imza günü var diyince kitap daha bana ulaşmadan İzmir'e gitti. Zavallım Meltem iki gün helak oldu benim kitapları da imzalatacak diye; ama neticede elime bir adet imzalı Kocan Kadar Konuş geçti :) Aslına bakarsanız kitabı okumamıza sebep de Meltem'in annesi Sibel Teyze'dir. O çok beğenip, kıkırdadığı için biz de dayanamadık okuma listelerimize ekledik. Üstelik yine aynı dönemde okuyup beraber yorumladık. Meltem'in yorumu için TIKKK :)
Hemen kitaptan da bahsedeyim sizlere:
Arka kapaktakileri söyleyen, geveze arkadaşımız Efsun! Evet millet Efsun'la tanışın... Zira kendisi içimizden birisi. Hani %100 Türk Kızı benzetmesi cuk oturmuş. Ama şu noktada çelişki yaşadım: Efsun mu Türk Kızı modeli yoksa anlatılan diğer tip mi? Bunun kararını da okuyan versin değil mi :) Şimdi ne diyor bu kız demeyin, ben kitabım etkisinden hala kurtulamadım sanırım :)

Efendim şimdi bizim bu Efsun kız otuz yaşına gelmiş, hala evlenememiş, başta ailesinin kadınları olmak üzere çevresindekilerden evlilik baskısı gören biçare bir kızcağız. Salaş kotları, makyajsız doğal hali ve de olmazsa olmazı at kuyruğuyla sıradanın mı sıradanı bir tip sizin anlayacağınız. Bir de kitap kurdu kendisi... Bu noktada Efsun'da kendimi gördüğümü söylemeden edemeyeceğim :) Gelin görün ki günlerden bir gün işlerin rengi birazcık değişiveriyor ve Efsun için tüm kadınlarda çalması beklenen o meşhur evlilik alarmı çalıyor. Eee yaş olmuş otuz, üstelik kaç yaş küçük kuzen evlenmek üzere !!!
Bir de üstüne ilk aşkı Sinan tekrardan sahalarda görünmesin mi!!! O alarm çalmayıp ne yapsın.
Ama Efsuncuk tam olarak 'Kılavuzu karga olanın...' atasözünü haklı çıkarmak istercesine bir dizi olayın içinde buluyor kendini. Kılavuz kim mi ? Başta anneanne Peyker, anne Gönül, iki uçuk kız kardeş, iki de kuzen, bir adet nur topu gibi teyze ve meşhur ikizler Üresin-Türesin ikilisi... O kısımlara girmiyorum, okursanız kendiniz görürsünüz :)

Öncelikle hemen söyleyeyim okurken eğlendim :) Hele ki şu ara yaptığım hiçbir şeyden memnun olmayıp büyük bir tatminsizlik yaşarken kitap iyi geldi. Kafa dağıttım ve yalnız olmadığımı görmek beni memnun etti :) Ben tam olarak Efsun'un evrim geçirmeden önceki hali gibiyim çünkü :) Hatta bakın Dex Facebook üzerinden keyifli bir uygulama yapmış. TIKKK
Tahmin edin bakalım benim test sonucum ne çıktı :)
Zaten sonuç başka bir şey çıkaydı şaşıracaktım ya neyse :)
Unutmadan! Kitabın ilk yarısının ikinci yarısından daha eğlenceli olduğunu söylemem lazım.Çik-lit Türkiye'de pek örneği olan bir tür değilken yazarın güzel bir iş çıkardığı yadsınamaz bir gerçek. Ayrıca öyle yerinde tespitler var ki çok çok iyi gözlemlendikleri o kadar belliydi ki... Hani çoğu kez içinizden geçirdiğiniz şeyleri okuyorsunuz bu da kitabı keyifli kılmaya yetmiş. Ben okurken yazarının çok zeki bir kadın olduğunu düşünmeden edemedim :) Yine de kitabın sonuna sinir olduğumu söylemeden geçemeyeceğim :) Bu arada adına etkinlik deriz de alıntısız olur mu :) Alıntılar için BUYRUNUZ...

Benim kitaba puanım 7...
Keyifli okumalarınız olsun :)




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI