Cennet Gibi (Smythe-Smith Quartet #1 )-Julia Quinn || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Julia Quinn

Orjinal Adı: Just Like Heaven
Seri Adı: Smythe-Smith Quartet #1
Çeviren:  Nil Bosna
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Kitap Türü:  Tarihi Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 368
ARKA KAPAK
Bazen yalnızca arkadaş olmak yetmez, âşık da olursun.
Honoria Smythe-Smith:
A) Berbat keman çalıyor
B) Çocukken ona takılan 'Böcek' isminden dolayı hâlâ kırgın
C) Ağabeyinin en iyi arkadaşına KESİNLİKLE âşık değil
D) Hepsi
Marcus Holroyd:
A) Chatteris Kontu
B) Üzücü şekilde ayağını burkmaya eğilimli
C) En iyi arkadaşının kız kardeşine KESİNLİKLE âşık değil
D) Hepsi
İkisi beraber:
A) Bolca çikolatalı pasta yiyorlar
B) Korkunç bir hastalığı ve dünyanın en kötü müzik gösterisini atlatıyorlar
C) Çaresizce birbirlerine âşık oluyorlar
D) Hepsi
Bu bir JULIA QUINN kitabı, bu yüzden cevapları biliyorsunuz değil mi?
(Tanıtım Bülteninden)
Sınav dönemi bana bir şey  oluyor buna iyice emin oldum. Hayır okumamam gerektiğini bildikçe daha çok okuyorum ya kendime bir şey demiyorum, sözün bittiği yerdeyim :)
Neyse efendim gördüğünüz üzere Julia Quinn'in Cennet Gibi'si bir solukta okundu ve de bitti :) İyi ki de okundu...

Esasına bakarsanız historical çok da meraklısı olduğum bir tür değil; ama beğendiğim ve takip etmeye çalıştığım birkaç yazar var. Julia Quinn de bunlardan biri. Her ne kadar Bridgerton Serisi'nin son kitabı hala okunmayı beklese de :) Neyse efendim gevezeliği bırakıp kitaptan bahsedeyim:

Bridgerton Serisi'ni okuyanlar feci Smythe-Smith Resitalleri'ne aşinalar. İşte kızımız onlardan biri...
Leydi Honoria'nın Londra'daki üçüncü sezonu yaklaşmaktadır ve genç kız bu sezon kesinlikle evlenmek niyetindedir. Tam da bu yüzden kuzenleriyle yakın arkadaşlarının Cambridge'e yakın evlerine geziye giderler. Amaçları henüz tatil için evlerine dönmemiş olan öğrenci centilmenlerle tanışmak ve sezonda bir adım öne çıkmaktır. Honoria'nın Cambridge'de görmeyi beklediği son kişi Marcus'dur.

Marcus kızımızın üç yıl önce bir skandal dolayısıyla yurtdışına kaçmış ağabeyinin en yakın arkadaşı. Ve çok sevgili ağabeyimiz Daniel giderken Honoria'yı bir nevi arkadaşına emanet etmiş. Marcus'un Honoria'nın evleneceği kişiden emin olmak gibi bir işi var. Oğlumuz da bunu görev ediniyor.
Honoria'ya göz kulak olayım derken talihsiz bir kaza gerçekleşiyor Marcus neredeyse ölümden dönüyor. Tabi refakatçisini de tahmin edersiniz :)
Gerisi elbette kitapta daha fazla anlatmayacağım. Ama şu kadarını söyleyeyim bu kadını okumayı özlemişim :)

Kitap Bridgertonlardan tanıdığımız karakterlerle de süslenmiş durumda. Anlatıldığı zaman aralığında Colin hâlâ bekar :) Ve Leydi Danbury... O ve bastonu da yine konuklardan biriydi :)
Kitap artık bir Julia Quinn klasiği olmuş eğlenceli diyaloglarla süslenmiş durumda. Ama  itiraf edeyim Honoria'nın kuzenleriyle geçen bazı konuşmalarında sıkıldım.

Neticede uzun bir aradan sonra bir kitabı okurken eğlendim :) Umarım devam kitapları için fazla bekletmez yayınevi...
Bu arada kitabın benim için favori cümlesi şuydu:

“Ben sana bakıyordum,” dedi, sesi o kadar alçaktı ki
kendisi bile zor duyuyordu. “Ben sadece sana bakıyordum.”


Serinin diğer kitaplarını da yazayım:
Smythe-Smith Quartet Serisi
  • Just Like Heaven / Smythe-Smith Quartet #1/ (Cennet Gibi)
  • A Night Like This / Smythe-Smith Quartet #2
  • The Sum of All Kisses / Smythe-Smith Quartet #3
  • Serinin son kitabının ismi henüz belli değil


Veee kapaklar...
Gördüğünüz üzere yayıncı orijinal görsellerden birini tercih etmiş ki bence seçimleri kapakların en iyisi. 
Diğer yandan çevirisini de beğendim ben, gözüme takılan bir yer olmadı. Sadece Quartet'ı kuartet diye değil de dörtlü diye çevirse daha iyi olabilirmiş sanki. O da çok önemli bir ayrıntı değil bence.

Velhasıl-ı kelam kitaba puanım 8 ...
Keyifli okumalarınız olsun :)



2 yorum :

  1. Serinin son kitabının ismi The Secrets Of Sir Richard Kenworthy olacakmış, bilginize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim bilgilendirme için :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI