Uzaklarda Üç Mevsim-Sema Bekmez || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Sema Bekmez

Yayınevi: Yakın Plan Yayınları
Kitap Türü: Roman, Dram
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 170
ARKA KAPAK
Yaşlı doktorun geçmişindeki büyük sır; beklenmedik bir rastlantı ile yeniden hayatını etkilemiş, ruhunu tutsak eden anılarını tekrar canlandırmıştır.
İşte yine aynı kadın, bütün canlılığı ile karşısında duruyordu. Tıpkı geçmişten çıkıp gelmiş bir hayal gibiydi. Aynı ifadeyi, aynı inceliği belirgin bir şekilde üzerinde taşıyordu. Ona bakarken, bir ara zaman kavramını yitirdiğini hissetti. Heyecanla; "Neler oluyor?" diye düşündü. "Hayat bana nasıl bir oyun oynuyor?"
Sema Bekmez'in kaleminden, bir solukta okunacak bir roman.

Bazen "Bu blogu iyi ki açmışım" diyorum.  Öyle güzel insanlar tanıdım ki bu sayede saymakla bitmez. Ortak zevkleri paylaşmanın vesile olduğu çok güzel bağlar kurdum burası sayesinde. İşte o güzel insanlardan biri de Sema Hanım oldu.

Üçüncü kitap haberini müjdelediği şu günlerde yazarın ilk kitabını sınavlardan sonra okuma fırsatı buldum.
Zaten dili sade, kolay okunan bir kitaptı Uzaklarda Üç Mevsim... Biraz konusundan bahsedeyim sizlere:
Evliliğinde zor günler geçiren Aysel, devam ettiği müzik korosunda bir vesileyle emekli doktor Ali İhsan Bey'le tanışır. Genç kadının başlarda anlam veremediği bu tanışma zamanla bazı taşların yerine oturmasıyla keyifli ve buruk bir keşfe dönüşür. Ali İhsan Bey'in hayatına girmesiyle anlam bulan geçmiş genç kadının yaşadığı zorluklarda yeni bir bakış açısı kazanmasına da vesile olur.

Diğer yandan geçmişte tüm zarafetiyle tanınmayı bekleyen bir Kerime'miz var ki... Bir parça buruk, fazlasıyla kısa ve yalnızlıkla geçmiş bir ömür Kerime'ninki. Veremle kısalan ömründe inancını ve umudunu kaybetmemeye çalışan güçlü bir kadının öyküsü aslında Uzaklarda Üç Mevsim. Gerisini merak edenleri kitaba alalım :)

Dediğim gibi yazarın kalemi son derece sade, dili akıcı ve kolay okunan cinsten.
Kitabı okurken özellikle redaksiyonunu çok taktir ettim, itinayla incelendiği her hainden belliydi. Kitaba tek eleştirim duygu betimlemeleri konusundaki eksiklikler oldu. Bu konuyu biraz daha açayım ama SPOİLER var aman dikkat edin :)

Aysel karakterinin hayata karşı duruşunu takdir ettim ne yalan söyleyeyim. Kocası Turgut'un ihanetini öğrendiğinde kızını düşünerek gösterdiği sağduyu tam annelerin yapacağı cinsten gerçekçiydi. Ama bir kadın olarak aldatılmışlığın ruhunda açtığı yarayı daha detaylı okuyabilmek isterdim.
Keza yazarın Kerime karakterinin mutsuz bir evliliğin içine sıkışıp kalmışlığını, anlaşılamamanın getirdiği yalnızlığı detaylandırması kitabı mükemmel kılabilirmiş. Yine de ilk kitap olduğu düşünülürse son derece başarılı bulduğumu söylemeliyim.

Şimdi sırada yazarın ikinci kitabı Aşk ve Kibir var. Okur okumaz yorumuyla geleceğim :)
Şu ara Türk yazarlara şans vermek isteyenleriniz varsa kitap tavsiyemdir. Kitaba puanım 7:)
Keyifli okumalarınız olsun :)





4 yorum :

  1. Kapağı ve konusu çok güzelmişş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi :) Ben de beğendim kapağını :) Bu arada habire veremli kitaplara denk geldim. Gece Geçen Gemiler de öyle

      Sil
  2. Ben de bu günlerde Türk yazarlara kafayı taktım...bakalım fuar bütçemden kalan olursa Sema Bekmez'i deneyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursan haber ver beğenip beğenmediğini :) Şimdiden keyifli alışverişler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI