Son Sevgili-Nora Roberts || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Nora Roberts

Orjinal Adı: The Last Boyfriend
Seri Adı: Inn BoonsBoro Serisi #2
Çeviren: Deniz Güçlü
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Kitap Türü: Günümüz Aşk, Aile
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 391
ARKA KAPAK
Ortak bir geçmiş, yeni bir başlangıç ve ömür boyu sürecek bir aşk hakkında yepyeni bir roman. New York Times çoksatan yazarı Nora Roberts, yaşadıkları kasabaya sıcak ve sevimli bir otel inşa eden Montgomery kardeşlerle -Beckett, Ryder ve Owen- sizleri tanıştırıyor.
Owen, Montgomery ailesinin organizatörü, ailenin inşaat şirketini demir yumrukla yöneten idarecisidir - vebir hesap tablosundan bile daha az esnektir. Kardeşleri onun liste yapma huyundan yaka silkseler de BoonsBoro Oteli tam planlandığı vakitte açılacaktır. Owen’ın planlarında öngöremediği tek şey ise Avery McTavish’tir...
Avery’nin popüler pizza mekânı otelin tam karşısında olduğundan, genç kadın otelin yenileme çalışmalarını oldukça yakından takip eder – ve Owen’ı bir kez daha takdir eder. Owen çocukken onun ilk sevgilisi olduğundan, aslında Avery’nin aklından çıkmamıştır. Ancak ona karşı hissettiği çekim pek de masumane değildir.
Avery ve Owen ilişkilerini yeni bir boyuta tedbirli bir biçimde taşırken, otelin açılması da Boonsboro kasabası halkına kutlama yapmak için bir neden verir. Fakat Owen’ın daha yapması gereken çok şey vardır. Avery’nin etrafına ördüğü duvarları yıkmak sandığından daha uzun sürecektir – ve bu olurken Avery ilk sevgilisinin son sevgilisi olacağını anlayacaktır...

Ben döndüm ey ahali :) Dün akşam ancak dönebildim evcağazıma ve nihayet bugün sınavların ortasında kaşla göz arasında bitirdiğim kitabı yorumlayayım dedim. Ama postu yazmadan evvel ne göreyim ben bu serinin ilk kitabını okumuş ama yorumlamamışım. Üzüldüm valla...

Neyse gelelim kitaba: İlk kitapta malumunuz Claire ve Montgomery kardeşlerin en küçüğü Beckett'ın aşklarını okumuştuk. Kasabadaki otelin elden geçirilişi ve karakterlere aşinayız zaten. Ha derseniz ki ben ilk kitabı okumadım, lütfen kitabı okuyup öyle gelin :D Bu seri birbiriyle ilişkili çünkü :)
İlk kitaptan ortanca kardeş Owen'ı ve kasabanın İtalyan restoranının sahibesi Avery'i biliyoruz. İşte Son Sevgili bu ikilimizin aşklarını, otelin açılışını ve ilk kitaptan tanıdığımız hayalet Lizzie'yi anlatıyor. Bu arada üçüncü kitabın da alt yapısını hazırlayıp ağırdan bir Hope-Ryder yakınlaşmasının da sinyallerini veriyor yazar.

Yani nitekim elimizde beyaz dizi kitaplarından bozma, kolayca okunan, nasıl bittiği anlaşılmayan ama aynı zamanda pek de bir şey katmayan bir kitap var.
Açık söylemek gerekirse Son Sevgili'yi Yarın ve Daima'ya göre biraz daha vasat buldum. Yarın ve Daima'da ana karakterlerin dışında karakteri tanırken, kasaba hakkında bilgi edinirken hiç sıkılmamıştım mesela. Ama Son Sevgili'de kardeşlerin ve geri kalan herkesin koşuşturmaları okurken ben bile yoruldum :) Yani bi durun di mi, yok arı gibi çalışıyor herkes. Ne kasabaymış :) Diğer yandan Claire-Beckett düğününü de yine bu kitapta okuduk. Yani işin açığı hani sanki birinci ve üçüncü kitapların arasında geçiş olmuş bu kitap- gerçi mantıken öyle zaten, ama kastettiğim şey Owen-Avery çiftinin arada kaynamış olması. Yani ilişki dedikleri şeyin adını bile koymadılar kitabın sonuna kadar. Başlamaları deseniz yine bir o kadar gereksiz ayrıntıyla uzatılmıştı. Allah'tan Lizzie vardı da kitapta bir parça hareket vardı :)

Bu arada kitabı hoşnutsuz okudum ama üçüncü kitabı acayip merak ediyorum o ayrı. Hope-Ryder çifti potansiyelleri yüksek bir çift bana göre :) Bakalım o kitaba ne zaman fırsat gelecek...


Yayınevinin orjinal kapak tercihini görünce nasıl sevindim anlatamam :) Bu seride doğru bir karar vererek orjinal görselleri kullanıyorlar, bravo :) 

Yorumu bitirmeden gözüme takılan bir detayı da söyleyeyim. Kitabın bir yerinde Avery'e Claire demiş yazar. Üstelik bunu ne çeviri yapılırken fark etmişler ne de kitap yayına hazırlanırken. 
Üstelik serinin ilk kitabının da çevirmeni aynı kişi. Ne demek lazım bilmiyorum...

Yazarın beklentilerin altında çıkan kitaplarından biri olduğunu düşünüyorum.
Neyse efendim velhasıl-ı kelam benim kitaba puanım 7...
Keyifli okumalarınız olsun :)







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI