RKBT 1. Gün || S*ktirgitli Aşklar-Funda Mentaloğlu || Alıntı ve Çekiliş


Herkese selamlar,
S*ktirgitli Aşklar turumuzun üçüncü gününde alıntılarla geldim :)
Umarım kitap hakkında fikir edinmenize yardımcı olabiliriz :)
Kitabı okurken Funda karakteri bana Betty Boop'u anımsattı nedendir bilinmez. O yüzden alıntılarda kullandım:) Umarım hoşunuza gider :)




Ben sana balık vermiyorum balık tutmayı öğretiyorum.
Al sana neden bir Mahmut’unun olması gerektiğine dair sağlam bir balıkçı listesi.
* Özgür bırakır.
* Eve kaçta gelirsen gel bıdıbıdı yapmaz, efendi gibi seni bekler.
* Canın istemiyorsa bahane uydurman gerekmez.
* Hijyeniktir.
* Kişilik problemleri çoktan çözülmüştür, istikrarlıdır.
* Aldatmaz, güven verir.
* Sorgulamaz, kabullenicidir, asildir.
* Senden önce bir geçmişi olsa bile asla bundan söz etmez, miladı senmişsin gibi davranır.
* Önverişmeyi istediğin kadar kısa tutabilirsin.
* Göz zevkini bıktıracak iç çamaşırları giymez.
* Ne kadar sarhoş olursan ol yanında uyandığında “erken gitmesi” için bahaneler kullanmak istemezsin, mümkünse bütün günü birlikte geçirmek istersin (kesin).
* İlişkinizin hiçbir aşamasında “ertesi gün sendromu” yaşamazsın. Ay aradı mı, aramadı, hafif kız mıyım, kolay mı oldu, verdim mi vermedim mi vermesemiydim mii?
* Etik değer anlayışına saygılıdır. Asla senin bi arkadaşınla beraber olmamıştır, olmayacaktır.
* Kuralcı değildir, uyumludur. Örneğin, sinema, konser, tiyatro tercihi seninkiyle hep aynıdır.
* Aile baskısı yapmaz. Sonsuza kadar ailenle tanıştırmasan bile sorun etmez (kesin).
* Baş ağrısı yapmaz.
* Terbiyelidir gürültü yapmaz.
* Tecrübelidir.
* Uydum akıllıdır fazla tanıman gerekmez.
* Nettir, boş vaatlerde bulunmaz.
* Mahmut bir özgecandır, sanata katkısı yadsınamaz.
Buraya ufacık burnumu sokmak istiyorum :) "Mahmut kim?" diye soracak olursanız işte onu kitabı okumadan bilemezsiniz :)




Biliyorum çünkü ben de reddedildim. İnanabiliyor musun
sevgili seyirci? Ben... Beni... Bihterini...

Acıya yavşaklık kazanma egzersizi;

*Bütün arkadaşlarına nasıl reddedildiğini anlat.
*Sözcüklerin reddedilişi itibarsızlaştırmaya yönelik olsun.
*Kendini ne kadar ezik hissettiğini kahkahalarla ifade et.
*Konu gündemini hiç kaybetsin.
*Başka birinin hikâyesindeki benzerlikleri bulup reddedilmenle
eşleştirmeye devam et.
Bu eksende ilerlediğin sürece arkadaşların seni hakir görmek
yerine hayran kalacaklar. Çünkü kendi başlarına gelse
söyleyemeyeceklerini bilirler

formül insan psikolojisinin bir acıyla karşılaştığındaki
beş etabından söz ediyor. Hiç şaşmıyor.
1-Denial-inkâr
2-Anger-öfke
3-Bargaining-pazarlık
4-Depression-depresyon
5-Acceptance-kabul
Yani yalnız değilsin! Her insan gibi sen de aynı şeyleri
deneyimliyorsun.
Bundan sonra “grief work” başlıyor. Grief work dört aşamaymış.
Türkçesi gözyaşı olan “tear” kelimesinin ilk harflerinden
oluşturulmuş.
1-To accept the reality of the loss- kaybetme gerçeğini
kabul etme.
2-Experince the pain of the loss- kaybetme acısının deneyimi.
3-Adjust to the new environment without the lost objectkaybettiğin
şeysiz olan yeni çevreye uyum.
4-Reinvest in the new reality- yeni gerçeklerde yeni yatırımlar.
Fundaloji-Kupler ise bu modelden sonra hayat bulacak.
Müptezel Yalnızlık Şeması!
Şimdilik bu kadar...
Keyifli okumalarınız olsun efendim :)
Tur takvimini bir kez daha hatırlatayım...
Bu arada çekilişe katılmayı unutmayın :)




2 yorum :

  1. bende okudum bugün bitirdim kitabı. okurken kahkaha attığım yer bayaa fazlaydı :) ve Mor Sevgili Mahmut.. kesinlikle okunmalı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ağzım açık kala kala okudum bu kitabı. Bu tarzda okuduğum ilk kitaptı ondan sanırım :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI