Lanet İşleyiciler: Beyaz Kedi-Holly Black || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Holly Black 
Orjinal Adı: The Curse Workers/The White Cat
Seri Adı: Lanet İşleyiciler Serisi #1
Çeviren: Yiğit Değer Bengi
Yayınevi: Dex Yayınları
Kitap Türü: Fantastik, Gençlik, 
Yayınlandığı Yıl: 2011
Sayfa Sayısı: 296
ARKA KAPAK
Bazı insanlar, sadece genetik yolla kazanılan bir yeteneğe sahip: tek bir dokunuşla duygularınızla, anılarınızla oynayabiliyor, size şans verebiliyor, sizi öldürebiliyorlar ve buna Lanet İşleyiciliği deniyor. Lanet İşleyiciliği tehlikeli olduğu için bu kişiler toplumdan dışlanmışlar, en ağır işlerde çalıştırılıyor ya da yasadışı yollara zorlanıyorlar. Üstelik büyülü dokunuşlarının kontrol altında tutulabilmesi için daima eldiven giymek zorundalar.

Malumunuz bu kitabı D&R indiriminden almıştım. Seri kitabı olduğundan okuyup okumamakta tereddüt etsem de sonra dayanamayıp başladım ve defalarca keşke başlamasaydım dedim. Nedenlerine daha sonra değineceğim evvela kitabın konusundan bahsedeyim.
Kitabın arka kapağında tanımlanan lanet işleyicilerle tanışın. Cassel lanet işleyicilikleriyle ünlü Zacharov Ailesi'nin bu özelliğe sahip olmayan tek üyesi. Annesi , babası, ağabeyleri, dedesi... Hepsi farklı yeteneklere sahip lanet işleyiciler, Cassel hariç. Ya da o öyle zannediyor...

Kendini yarı çıplak kaldığı yurdun çatısında bulduğunda bir şeylerin fena halde yanlış gittiğinin farkında
Cassel. Üzerinde bir de işlenmiş olma şüphesi düştüğünden yurttan atılıp okul hayatı tehlikeye girdiğinden işler iyice karışıyor karakterimiz için. Ailesinin evine döndüğünde iki ağabeyinin bir şeyler sakladığından şüphelenmeye başlıyor ve olayların altını eşeledikçe işler değişiveriyor. Bir de Lila olayı var ki büyük gizem... Tabi bu konuda nadir yaptığım bir şey yapıp ketum kalıyorum :D

Aslında kurgu ilginç olmakla beraber yazar öyle bir batırmış ki kitabı yarıda bırakmamak için kendimle savaşmam gerekti. Lütfen, ama lütfen şimdiki zamanla kitap yazmayın!!! Üstelik şimdiki zamanla mı yazsam geçmiş zaman mı serpiştirsem aralara diye karara da varamamış yazarımız. Haliyle kitabı okumak işkenceye dönüşüyor. Bir de gereksiz ve boğucu detaylar ekleyin... Neden okuyamadığımı anlamışsınızdır. Kitap 150 sayfadan sonra falan hareketleniyor ve tam işler heyecanlandığında bitiveriyor. Yazar bir nevi 'Buyrun ikinci kitaba alalım sizleri' demiş.


Görüldüğü gibi orjinal kapak tercih edilmiş yayınevi tarafından. Ama inanın bu bile yazarın güzelim kurguyu batırışını telafi edemez.
Kitaba puanım 5...
Keyifli okumalarınız olsun:)



7 yorum :

  1. Sendeki sabır yok bende, 3. bölümde falan bıraktım :D Seveni de var hayret etmiştim, sorun bende değilmiş demek ki çok sevindim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bırakmamak için neler çektim bir ben biliyorum ama :) Valla canım bence bildiğin kötüydü kitap. Hele yazarın üslubu sinir etti. 150 sayfadan sonra mı açılır bir kitap o.O

      Sil
    2. İlla seri olsun diye uğraşıyorlar böyle oluyor maalesef. 150 sayfa sabredecek sabır neredeeee. Bir de harcanan zamana yazık.

      Sil
    3. yarım bırakırsam aklım kalıyo benm ya :) Aksi gibi sonu da ilginç bir yerde bitti ama ikinci kitapta da yazarın dili böyleyse okunmaz. O yüzden okumicam :D

      Sil
  2. Yazarin diliyle alakali degil ceviren aptlla alakali canim o gercekten batirmis kurguyu

    YanıtlaSil
  3. Yazarin degilde cevirmenin boklugu bu kitap batirmis bide sıvamış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla hangisinden sebep bilmiyorum ama bi mahvedilme durumu var maalesef :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI