Delidolu-Beth Reekles || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Beth Reekles
Orjinal Adı: The Kissing Booth
Seri Adı: The Kissing Booth #1
Çeviren: Özge Eldaş
Yayınevi: Pena Yayınları
Kitap Türü: Günümüz Aşk, Yeni Yetişkin
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 360
ARKA KAPAK
Rochelle Evans ….Sevimli, popüler ve delidolu.
Noah Flynn …..Tam bir baş belası, züppenin teki ve bir oyuncu.
Ayrıca Elle'in en yakın arkadaşının abisi.
Elle okulun kermesi için bir öpücük standı kurmaya karar verir ve stantta Noah ile öpüştüğünde hayatı tamamen değişir. Fakat bu sıradışı durum onun için tam bir hayal kırıklığı olacaktır...
2013 yılında, Time dergisinin yayınladığı, isimleri tüm dünyaya yayılan, Dünyanın En Popüler 16 Genci listesinde yer alan ve yazdığı kitaplarla internette tam bir fenomen olan Beth Reekles'ten delidolu bir kitap.
"Romantik bir kitap arıyor ve ne okuyacağınıza henüz karar veremediyseniz, kesinlikle Delidolu'yu okuyun."
-The Guardian-
"Tatlı, romantik ve iyi yazılmış. Kitap,İngiltere'de olduğu kadar Amerika ve Uzakdoğuda'da fırtına gibi esti. Bundan hiç şüphem yok ki Beth Reekles takip edilmesi gereken bir yazar."
-Friday Book Review-

 Bazen kimi kitaplar beni öylesine hayal kırıklığına uğratıyorlar ki kitap hakkında ne yazsam bilemiyorum.
Öncelikle bu kitabı ne kadar merak ettiğimden bahsedeyim. Tanıtımı yayınlandığından kapağı -arkadaşlarımın aksine- sevimli bularak merak etmiştim kitabı. Okuma listeme dahil edip kitabı edinebilmeyi gözlemiştim. Ama beklentimin çok çok altında kalan bir kitap oldu. Pena'dan okuduğum üçüncü kitap. İlk Defa'yı beğenmiş, Seninle'de aradığımı bulamamışken Delidolu çıtayı iyice düşürdü. Kitaba sadece 170 sayfa tahammül edebildim. İlk 100 sayfada ha açıldı, ha açılacak diye bekleyip bir 70 sayfa daha devam ettim. Kaldı ki normalde kitapları yarım bırakmak hiç adetim değildir. O yüzden karakter ve konuya pek değinmeyeceğim.

Yani tamam New Adult bir türden, üstelik bir bestsellerden edebi harikalar beklemiyorum ama bu denli de basit bir dili yadırgamadan edemedim. O kadar çok konuşma vardı ki... Üstelik tüm bunların yanında karakterler de tam manasıyla birer 'ergen'lerdi. Saçma sapan kıskançlık krizleri, gereksiz bağlanma korkuları, gerçeklikten uzak korkular... Daha başka ne diyeyim ki...

Wattpad'de bazen amatör yazarlara denk geliyorum. Bu tarz basit kurgular üzerine inşa edilmiş, konuşması bol, eğlenceli olması amaçlanmış ama basitlikten öteye gidememiş hikayeler... İşte Delidolu bana onları anımsattı. Hani birkaç bölüm okuyup devamını merak etmediğiniz amatör hikayeler gibiydi. Kitabı yarım bıraktıktan sonra yazarını bir araştırdım, tam da isabet olmuş bu düşüncem :) Meğer Beth Reekles da henüz 18 yaşında Wattpad'de fenomen olmuş bir yazar kızcağızmış. Ne diyeyim... Böyle kitapların meraklısı varsa ben size mani olmayayım buyurun okuyun. Ama yaşınız on sekizden büyükse bu kitap sizi biraz zor tatmin eder.

Orjinal kapaklar böyleymiş. Dediğim gibi ben Pena'nın kapağını beğendim. 
Kitaba puanım 4, o da sırf kapağa ve harcadığım vakte...
Keyifli okumalarınız olsun :)



6 yorum :

  1. Aaaaa halbuki kapağı da ne kadar şeker...meğer ergen kitabıymış :)
    Ben de kitapları yarım bırakmayı hiç sevmem ama bazı kitapların gerçekten bırakılması gerekiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok nadirdir kitap yarım bıraktığım bu da denk geldi işte :(
      New Adult zaten çok riskli bir tür :) Ben yaşlandım artık, öyle çok çoluk çocuk kitaplarına sabrım kalmamış :P

      Sil
    2. Ben de okuyamıyorum valla...bana bir şey katacağını düşünmediğim her kitap zaman kaybı gibi geliyor...
      ama ne yaşlanması canım, o da nereden çıktı şimdi, genciz biz daha genç :)

      Sil
    3. Ahahahh :) Burcu kendimi teselli edeyim dur gencim diye :P Yani şimdi ama on sekizliklerin yanında falan bizim zamanımız geçti :P
      İşin şakası bir yana, kafa dağıtmak için çerezlik kitap okuduğum oluyo ama bu çok çok basit bir kitaptı. Yani hitap ettiği yaş aralığı için bile boştu bence

      Sil
  2. Bende yarım bıraktım cidden hayal kırıklığı. Ergen hikayeleri sevmiyorum ya. 18 yaşında mıymış bunu yazan aaa bilseydim hiç başlamazdım,ama ilk bölümü okuyup kitapta olacakları öngördüm ya :D

    Ayrıca kapağı ben beğenmedim, İlk Defa'nın kapağından hiçbir farkı yok. Hatta İzmir Fuarı'nda yanyana duruyordu ilk defa ve delidolu, standa bakarken arkadaşım e bunların ne farkı var dedi :D Ve şunu belirtiyim kapakta öpüşken çift görmekten bıktım :D

    Neticede benim için de sınıfta kaldı bu kitap. İlk Defa'yı çok beğendim, Seninle'nin esas çocuğu ölene kadarki kısmını çok beğendim, Travma Sonrası Aşk Çarpmasını okumak istiyorum ben, esas kararımı ondan sonra vereceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün sana oku diye tutturmadığıma çok sevindim inan ki. Yoksa vicdan azabı çekecektim :D Diyorum ya 170. sayfada yeter artık dedim :D
      Sana demiştim ya görür görmez kapağı çok beğendim diye, hala aynı fikirdeyim; ama işte kitap :/
      Travma Sonrası'nı ben de merak ediyorum, hadi bakalım nasıl bulucaz :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI