Berrin-Ercan Akarsu || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Ercan Akarsu
Yayınevi: Kanes Yayınları

Kitap Türü: Dram, Psikolojik kurgu

Yayınlandığı Yıl: 2012

Sayfa Sayısı: 192
ARKA KAPAK

Her fırsatta geçmişinden bir parça ile yüzleşmeye mecbur edilişine inat, yarına kapı aralamayı düşledi Berrin. Bilinçüstüne kayıtsız kalıp, bilinçaltında bir türlü çürütemediği geçmişi ile cezalandırdı kendisini.
Bunu yaparken de bütün masumiyetini alaşağı etti. Geceyi ortasından ikiye, belki de daha fazla parçaya bölen ilişkilere teslim etti benliğini.Kitabın başında minicik bir kız çocuğu, sonra soğukkanlı bir katil, ardından ruh sağlığını yitirmiş ve dünya ile iletişimini kesmiş bir kadına dönüşüm.
Berrinin geçirdiği evrimi itina ile sergileyen yazar, hiçbir mesaj kaygısı taşımıyor.
Her şeyi kendi dokusunda irdelememiz gerektiği manasına gelen, unutulmaz doneler iliştiriyor zihinlere. Bir erkeğin kaleminden, bir kadın yaşamının damıtıldığı kitap...
Bilinen paradokslarla, bilinmeyen denklemleri izaha cesaret ediyor.
Esasında ara sınav haftam bitene kadar kitap okumaya ara vermeyi düşünüyordum ama ders arasında biraz biraz okuyup zihnimi dağıtıyorum, iyi oluyor. Bu kadar ince bir kitabı 3 günde bitirdiğim düşünülürse ciddi manada ara vermiş sayılırım aslında :) Neyse efendim ben geleyim esas mevzuya.

Çıktığı ilk günlerde aldığı güzel övgülerle adından sıkça bahsettirmişti bu kitap. Ben de o günlerde okuma listeme eklemiştim. Tabi, bir türlü fırsat olup da edinememiştim kitabı; ta ki, kış başında bir sahafta denk gelene dek. Görür görmez alıverdim, nihayet okuma fırsatı buldum. Okurken sık sık da Meltem'in başını şişirdim :) Neden diye soracak olursanız o beğenmiş kitabı da ondan :)

Şimdi buradan beğenmedin mi diye bir soru oluşabilir zihninizde, doğaldır. Ben kendimce açıklamaya çalışayım. Kitabın başlarında, ki bu ilk 80 sayfa falan ediyor, pek aradığımı bulduğum söylenemez. Bu arada işte sıkça ağrıttım Meltem'in başını. Yazar kadın karakteri ben diliyle okuyucuya vermeyi arzulamış; ama üzülerek söylüyorum ki başlarda karakteri özümseyemedim. Bunu da yazarın erkek olmasına veriyorum haliyle... Ukalaca görünebilir ama dürüst olmamda fayda var :) Berrin karakteri fazlasıyla katmanlı ve karışık bir karakter bu aşikar; ama yazar biraz daha duygulara yoğunlaşıp karakteri daha derinlemesine yansıtabilirmiş okuyucuya. Başlarda mesela fazlasıyla çelişkili buldum karakteri ve bu çelişkiyi kitabın sonu, kurgunun can alıcı detayı bile kurtaramadı.


Ama... İşte bu kısım mühim :) Kitap son 35 sayfada falan öyle bir açıldı, öyle bir heyecanlandı ki kitap hakkındaki görüşlerimi değiştiren de bu son kısım oldu açıkçası. Özellikle kurguya Alaz'ın dahil olduğu kısımlardan sonra kitap bir hayli hareketlendi.
Berrin'in nedenlerini, travmasını, karmaşasını okuyunca karakteri bir parça daha anlayabildim ama dediğim gibi yine de eksik parçalar kaldı.

Kitabın en sonu ise fazlasıyla sinir etti beni... Öyle muallakta bir son yazmış ki yazar bu denli açık uçlu bırakışına kızdım :) Daha fazla detaya giremiyorum çünkü spoiler vermek istemiyorum :)

Neticede size şu kadarını söyleyebilirim: Berrin psikolojik yönü olan, farklı bir kurgu. Ki, kurguyu cidden beğendim. Benim eksik bulduğum nokta bu kurgunun işleniş kısmıydı... Umarım yazar sonraki kitaplarında bu eksikliği tamamlayabilir.
İlk sayfalarda Berrin'in yazarın ilk kitabı olduğu yanılgısına düşüp bahsettiğim eksikleri görmezden gelme eğilimim bile vardı. Ama daha sonra öğrendim ki bu yazarın ikinci romanı. Üstelik evvelinden iki de şiir kitabı var. Yine de Türkiye'nin en genç yazarlarından biri olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim :)
Umarım böyle farklı kurguları işlediği daha incelikli kitaplarını okumam mümkün olur.
Kitaba puanım 7 :)

Kitabın hazırlanmış bir de videosu var. Eğer youtube yasağına takılmadıysanız bir göz atın derim :)
Keyifli okumalarınız olsun :)







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI