Sen Benim Diğer Yarımsın-Holly Bourne || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Holly Bourne
Orjinal Adı: Soultmates
Çeviren: Handan Sağlanmak
Yayınevi: Parodi Yayınları
Kitap Türü: Fantastik, Paranormal, Genç Yetişkin, Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 540
ARKA KAPAK

Dünyada birbiri için yaratılmış kaç insan vardır?
Ruh ikizleri; yalnızca onlar bu büyüyü taşır. Toprağa düşen yıldırım kadar nadir gelirler dünyaya. Ama bir araya gelip âşık olduklarında... İşte o zaman, toprak ikiye bölünür. Gökyüzü deryaya, derya ateşe hücum eder. Kargaşa yağar evrenin her bir köşesine, sel olur...
Zarlar atılır, yıldızlar kesişir; ardından Poppy ve Noah düşürür toprağa o ilk kıvılcımı. Fakat o şey, iki büyülü ruhun karşısında durmaktadır, sanki görünmez bir duvar gibi. Felaket, kıyamet, ölüm; engelleyebilir mi kucaklaşmasını alacakaranlıkla gecenin?
"Gerçek aşkın karşısında kim durabilir?"
"Korkusuz, taze, ateş kadar sıcak bir roman: Sen Benim Diğer Yarımsın. Kesinlikle soluksuz okuyacaksınız."
-Amazon-
"Herkes hayatında bir defa da olsa ruhunun derinliklerinde gerçek aşkı tatmıştır. İşte bu kitap size o tadı tekrar hatırlatacak."
-Usbourne Yayın Grubu-
"Evreni kaosa sürükleyen sıradan âşıkların, sıra dışı aşk hikâyesi. Bu roman kalbinizi ateşe verecek. Tıpkı benimkini verdiği gibi."
-C. J. Skuse-
"Romeo ve Juliet'i bir kenarda tutun ve Poppy ve Noah'la tanışın."
-The Lancashire Evening Post-
(Tanıtım Bülteninden)
Bu kitabı ne kadar bekledim, ne kadar heveslendim okumak için anlatamam. Hep Parodi'nin Facebook Sayfası'nın hain admini yüzünden :) Şaka bir yana kitap çıkmadan alıntılarla o denli heyecan yaptırdılar ki okumak neredeyse farz olmuştu. Ve nihayet, ben de muradıma ermiş oldum işte :)
Seninle ve Sana Kapıldım'ın ardından fazlasıyla romantik, sevimli, şeker tadında masumane bir aşkı okumak da iyi geldi ne yalan söyleyeyim.

Poppy 17 yaşında sakin bir İngiliz kasabasında yaşayan, ergen olma gerçeğini bile reddetme potansiyeline sahip bir ergen :) Şaka bir yana kızımız yaşıtlarının inandığı tüm o romantik zırvaları reddetmekle kalmayıp aşkın kimya ve hormon karışımı, insanların abartıkları kadar büyük bir şey olmadığını savunuyor. Hatta ona göre aşk yok... Bir de kızımızın pesimistliği biraz abarttığını söylersem yaşadığı panik atak krizlerine şaşırmazsınız umarım. Her neyse efendim; işte kızımız çok bilmişliğiyle ve tüm kasvetiyle başladığı bir günde hayatının mucizesiyle karşılaşıyor. En yakın arkadaşları Lizzie, Amanda ve Ruth'la kasabayı renklendiren ona göre nadir eğlencelerden birine gidiyor. Henüz tanınmamış bir grubun konserine...

Yol boyunca arkadaşlarının ballandıra ballandıra anlattıkları grubun gitaristini görünce de hayatının mucizesi gerçekleşiveriyor. Tam o anı Poppy'nin ağzından duyacak olursak, tam da şöyle söylüyor kızımız:
Bakışlarım kalabalığın arasında Lizzie’nin parmağını takip ettiğinde Noah’ı gördüm.
Daha önce bir duvara çarpmamıştım. Hiç. Ama çarpmış olsaydım da sanırım o anda hissettiklerime yakın bir şey hissederdim. Bir anda ucuz bir filmdeki gibi ağır çekimde ilerlemeye başlamıştı zaman. Onu incelerken nefesimin kesildiğini hissettim. Lizzie haklıydı. Çok yakışıklıydı.
Veee işte tam da o andan sonra Noah giriyor hem hikayeye, hem de Poppy'nin hayatına. Ve Poppy'nin büyük konuşup burun kıvırdığı tüm o klişeler bir bir  gerçekleşmeye başlıyor. Başta Noah'ı vücudunun tepki verdiği bir 'alerji' gibi tanımlasa da kızımız, kısa süre sonra Noah çok daha fazlası olduğunu kanıtlıyor.

Hikayenin ara bölümlerinde parça parça okuduğumuz Rain ve Anita ise kitabın paranormal kısmının anahtarları aslında. O yüzden o konuya çok fazla girmeyeceğim. Okuyup kendiniz görün:)
Yaklaşık 470 sayfa falan güzel bir aşk hikayesi okutuyor yazar size. Son 100 sayfa kadar falan da hızlandırılmış bir macera-bilim kurgu filmini izler gibisiniz.

Ve hemen belirteyim kurgunun başka türlüsünü kaldıramayacağı, ama okuyanın içine pek sinmeyen bir sonla veda ediyor kitap. Başka türlü yazılsa tatmin olmayıp bir dünya soru işareti sıralayacağınız bir durum ortadayken yine de başka türlüsünü dileyeceksiniz. Ama yine de Noah'ı da Poppy'i de çok seveceksiniz...

Hani kitap size 'gerçek aşkın karşısında kim durabilir?' diye soruyor ya; işte cevabı: Gerçek aşkın karşısında kader durabilir...

İşte böyle... Aslında kitapla ilgili baya konuşasım var ama spoiler vermekten çekiniyorum. O yüzden de çeneme sahip çıkıyorum :) Yine de aşağıya birkaç alıntı ekleyeceğim, biraz da siz merak edin :)
Hayatımızda bazı dramlar olacağına eminim. Sanırım aşık olmak işin kolay kısmı. Tüm dramlara yol açansa bir arada kalabilme kısmı.
Söylediği her söz ya da yaptığı her şey ona tamamen âşık olduğum gerçeğini doğruluyordu. Bunun mantıklı olmadığını biliyordum. Onu henüz tam olarak tanımıyordum bile. Ve tam bir ikiyüzlü gibi davrandığımın da farkındaydım. Yine de birbirimizi bulmanın kaderimizde olduğu inancından kendimi sıyıramıyordum. Birbirimizin ruh ikizi olduğumuzdan… 

Belki bu yüzden hepimiz aşka bu kadar tutunuyoruz. Çünkü birbirimizin ruh ikizi olsak da olmasak da, gerçek olsa da olmasa da, o aşk anları hayatta gerçekten mutlu olduğumuz, yaşanan tüm zorluklara değdiğini hissettiğimiz anlardır. Sanki dünya, pencerenizden bakmak ve o mutlu anınızı görmek için özellikle duruyormuş gibi.

İster gerçek aşk olsun ister kandırmaca, hepsi aynıydı. Hepsi acıyla sonlanıyordu. Ve bu gerçeği kabullenmek evrensel olarak o kadar zordu ki hasarı azaltmak adına peri masalları ve mutlu sonlar yaratıyorduk.
Ama eğer benden sana kalacak bir tek buysa söylemem gereken tek şey de bu aslında. Seni seviyorum Poppy. Ömrüm boyunca bir daha asla sana bunu söyleme şansım olmayacak ama bu mektubu her okuduğunda, bunun benim sana yeniden Seni Seviyorum deyişim olduğunu düşün. Her nerede olursam olayım."
Noah
Kalbim kaburgalarımın içinde acıyla sızlıyordu.
Kırılmıştı.
Binlerce parçaya bölünmüştü ve bir daha asla birleşmeyecekti.

Yeter bu kadar alıntı değil mi :) Bu arada alıntılarda kullandığım resimler Parodi'nin Facebook Sayfası'ndan alıntıdır.

Kitabın yurtdışı edisyon kapakları böyle. Bana sorarsanız Parodi'nin seçimi çok daha şirin :)
Ayrıca kitap ismini başta 'Bu Bir Aşk Hikayesi Değildir' olarak belirleyen yayınevi sonradan doğru bir karar vererek 'Sen Benim Diğer Yarımsın'da karar kıldı :) 
Çevirmen Handan Sağlanmak... Son zamanlarda bu isme çok sık rastlar oldum :) Çeviri güzeldi, irite eden bir yan göremedim ben. Bir yerde unutulan bir kelime gördüm gibi oldu; ama onu da görmezden geldim :P

Bu arada efendim bu benim okuduğum 3. Parodi kitabı. Uzak Ülke'de pek beklediğimi bulamadıysam da Tut Elimi ve Sen Benim Diğer Yarımsın kesinlikle beklentimi karşılayan kitaplar oldular. Şimdi ilk fırsatta Babamı Beklerken'i edinip okumayı planlıyorum ve tabi Nefes Serisi'nin ikincisini bekliyorum merakla :)

Lafı uzatmadan kitaba puanımı da söyleyeyim:) Aslında buçuklu kısmı da var ama 9a yetmedi :) Kitaba puanım 8...

Keyifli okumalarınız olsun :)





15 yorum :

  1. Aaaa beğendin mi? Bir arkadaş hiç beğenmeyince listemden silmiştim ekleyeyim en iyisi :D 8 puan da az değil yani zevklerimiz de uyuyor yok yok bir şans vereyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendim canım ben valla :) hele seninle'nin falan vasatlığından sonra bu nimet gibi oldu. Umarım sen de beğenirsin ama senden 8 almaz, 7 falan ancak verirsin sen, puanın kıt senin :P ahahhh :D

      Sil
    2. Aaa ayıb ediyon ama Yamak, 6'dan bir milim oynamam :P

      Sil
    3. Oku bakalım, sahi merak ettim kaç vercen :D

      Sil
  2. benim de okunacaklar listemde hala elime alamadim ama merak etmiyor da degilim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalınlığına bakıp da gözünüzü korkutmayın çabucak bitiyo :)

      Sil
    2. Ben yeni başladım yavaş okumama rağmen şimdi den 200 de yim tavsiye ederim şimdiye kadar okuduğum kitaplar arasında bir numara denilebilir gerçekten harikulade

      Sil
    3. keyifli okumalar :)

      Sil
  3. kitap gerçekten çok iyi kötü deyip hakkını yemeyin o kadar kitap okudum böylesini görmedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitaba kötü mü demişim o.O Sekiz puan vermişim farkındaysanız

      Sil
  4. ben çok beğendim hatta okuduğum en güzel kitap 2 günde 245 sayfa okudum ama daha sabah bugün 300 e gelirim :D

    YanıtlaSil
  5. hayatımda okuduğum en güzel kitap diyebilirim 4 günde3 bitti ben böyle güzelini görmedim ama çok etkilendim bence kesinlikle okunmalı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiyseniz ne güzel :) Keyifli bir kitaptı cidden :)

      Sil
  6. Kitabı üç günde bitirdim harikaydı

    YanıtlaSil
  7. Böyle bir hikaye duymadım görmedim harikaydı 1 haftada bitti :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI