Zehir Ustası(Study Serisi #1) - Maria V. Synder || Kitap Yorumu


Kitabın Yazarı: Maria V. Synder
Orjinal Adı: Poison Study
Seri Adı: Study #1
Çeviren: Deniz Başkaya
Yayınevi: Dex Yayınları
Kitap Türü: Fantastik, Macera, Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2012
Sayfa Sayısı: 378


ARKA KAPAK
Celladına âşık olsan, hapisten kaçar mıydın?
Hızlı bir ölüm mü isterdin, yoksa yavaş yavaş öldüren bir zehir mi içerdin?

Yelena idam edilmek üzereyken sıradışı bir teklif alır: Ixianın yeni komutanı Ambroseun çeşnicisi olmayı kabul ederse, hapisten kurtulup en güzel yemekleri yiyecek ve sarayda yaşayacaktır. Ama komutanın en güvendiği adamı Valek, Yelenaya Kelebek Tozu adında bir zehir içirir. Böylece Yelena Valekten her gün panzehir almak zorunda kalır yoksa onu acılı bir son beklemektedir. Kaçsa da, kalsan da ölüm hep arkasındadır.

Yelena her gün zehir konusunda eğitimler alır ve giderek uzmanlaşır; sarayda dostlar bile edinmeye başlamıştır. Fakat bu kez de yetimhanedeki korkunç geçmişi Yelenanın peşini bırakmaz. Çok geçmeden, yeni askeri yönetime isyan edip eski krallığı savunan isyancılar ve görüldüğü yerde vurulması emredilen büyücüler de, Yelenanın düşmanları arasına katılır.

Zehir Ustası, Maria Snyderın sürükleyici, özgün ve ayrıntılarıyla büyüleyen fantastik üçlemesinin ilk kitabı.

"Her gün ölümün kıyısında yaşayan bir kadına ilgi çekici bir bakış. Yazarın öykü anlatma yeteneği kariyerinin fantastik roman janrına büyük katkılar sağlayacağının göstergesi."
Library Journal

"Okuduktan sonra okuyucularına hayal kurduran ender kitaplardan biri."
Publishers Weekly
"Yazarın etkileyici ilk romanı Zehir Ustası ilginç fantastik bir dünyada, macera ve gerilimi harmanlıyor."
Locus


Uzun zamandır okumayı gözlediğim bir kitaptı Zehir Ustası. Nihayet okudum!!! İyi ki okumuşum...
Kitap basılalı çoooooookkkkkkkkk zaman geçtiğinden okumayan kalmış mıdır bilemiyorum ama ben yine de yorumumu yapayım :)

Efendim Yelena'yla tanışın! Kızımız benim son zamanlardaki favori fantastik karakterim oldu çıktı. Kitap hakkında konuşmaya başlamadan hemen nedenini söyleyeyim. Genelleme yapmak çok doğru olmasa da beğenerek okuduğum fantastik serilerde kadın kahramanımız genelde iki aşk arasında kalan, bu çelişkiyi de okuyana her daim hissettiren tipler oldu. Ama bu kitapta ilk kez ne istediğini bilen, ayakları tam anlamıyla yere basan bir karakterle tanıştım ve Yelena hemen fethetti kalbimi :) 

Yelena yetimhanesinde büyüdüğü General Brazell'in oğlu Reyad'ı öldürmek suçundan idam hükmü giymiştir. Ve altı mevsimdir zindanda idamının gerçekleştirilmesini beklemektedir. Hücresine muhafızlar geldiğinde Yelena idamının gerçekleştirileceğini düşünür. Muhafızlarla beraber Komutan'ın Danışmanı Valek'in odasına götürüldüğünden hiç beklemediği ve ummadığı bir teklifle karşılaşır Yelena. Kendisine Komutan'ın çeşnicisi olması teklif edilir. Ya çeşnici olup idamdan kurtulacak ya da idam edilecektir. Yelena tabi ki çeşnici olmayı kabul eder. Böylelikle kızımız Valek'in rehberliğinde zehirleri öğrenmeye girişir.


Bu arada Yelena'nın idam edilmeyişini kabullenemeyen Brazell de boş durmayıp Yelena'yı öldürtmeyi
deniyor. Kızımızın can güvenliğinden emin olamayan Valek, Yelena'nın kendi suitine taşınmasını istiyor.Ölümün soğuk nefesini ensesinde hissetmişken çeşnici olmak Yelena için çok zor görünmese de önündeki yolda onu zehirlerden daha tehlikeli şeyler bekliyor. Ne gibi mi ? Evvela oğlunun intikamını almaya kararlı Brazell var... Üstelik Yelena'yı öldürmek isteyen tek insan Brazell da değil. Yelena nedenini anlamlandıramasa da Sitia'li büyücüler tarafından da ölümü isteniyor. Ve Yelena için belki de en büyük tehlike Danışman Valek'le gün geçtikçe arasında gelişen bağ. Kızımız kalbini de korumak zorunda.

Tam bu noktada uyarıyorum SPOİLER var (bu uyarı en çok Pınar için :) )

Sitia'lı büyücülerin Yelena'yı öldürmek istemelerinin sebebinin kızımızın büyü gücünü kontrol edemeyen bir büyücü olması anlaşılınca Yelena bir problemle daha karşı karşıya kalır. Ixia'da büyücülerin yaşaması yasak, yani birinin büyü gücü olduğu anlaşılırsa o kişi idam ediliyor. Zaten büyücülerin Sitia'ya kaçma sebepleri de tam olarak bu. Yelena da tam olarak bunu yapmayı planlar: Sitia'ya kaçacaktır. Ama ortada büyükçe bir problem var. Valek çeşniciler kaçamasın diye onları Kelebek Tozu isimli bir zehirle zehirliyor. Çeşnici her gün bu zehrin panzehirini almazsa ölüyor. Yani Yelena'nın bu panzehri bulması şart... Panzehrin sadece Valek'de olduğu düşünülürse kızımızın işi epey zor :)

Ah bir de Yelena'daki potansiyeli farkettikçe ona kendisini kanıtlaması için fırsatlar veren Valek var ki Yelena garibim nasıl kaçsın Sitia'ya :)

Tüm bu karmaşanın içinde bir de Brazell'in Ixia'yı ele geçirme emelleri tabii; bu uğurda adamın yaptıkları ve Yelena-Valek ikilisinin mücadelesi kitabı soluksuz okutuyor.

Evet evet, mübalağa etmiyorum; kitap soluksuz okunuyor. Başından kalkmak istemiyorsunuz. Dex bu seriyi çevirmekle o kadar doğru bir karar vermiş ki kocaman bir tebriği hak ediyor.




Kitabın yabancı edisyonlarında kullanılan kapakların neredeyse hiçbiri kitabın ruhuna uygun değil. Belki en baştan ikincisi biraz yaklaşmış ama o da yeterli değil bence. Bu yüzden yayınevinin orjinal kapak tercih etmeyişini eleştiremeyeceğim. 

Çeviriye ise lafım yok, gayet iyiydi. Gerçi kitap öyle sürüklüyor ki okuyanı durup eleştirecek yer aramaya fırsatınız olmuyor :)

Kitapta eleştireceğim tek nokta Valek'in hislerinin biraz geçiştiriliş olmasıydı. Tamam birinci tekil şahıs anlatımın tercih edilmesinin ve olayları Yelena'nın bakış açısından okuyor olmamızın etkisi var ama adam biraz daha aşkını itiraf edip sinyal vereydi iyiydi :) Valek en elle tutulur aşk itirafı:

"Yelena, beni çileden çıkardığın oldu. Başıma dert açtın ve seni tanıdığımdan bu yana iki kez canını almayı düşündüm." Valek'in kulağımın dibinde hissettiğim sıcak nefesi içimi ürpertiyordu. "Fakat derimin altına girdin ve kanıma karışıp kalbimi ele geçirdin." Tek söyleyebildiğim "Bir insandan değil, zehirden bahsediyormuş gibisin," dedim. İtirafı beni hem şaşırtmış hem de heyecanlandırmıştı. Valek "Kesinlikle," diye yanıt verdi."Beni zehirledin."

kısmıydı... O kadar çok entrika, olay ve mücadele var ki ikilimizin aşkı biraz arada kaynamış sanki...

Yine de ben kitabı çok çok beğendim. Hala okumayanınız varsa çok şey kaçırıyor haberiniz olsun :)
Hele bir de fantastik okumayı seviyorsanız hiç durmayın!!! Ya da fantastiğe önyargınız varsa bu kitabı okuyun ön yargınız kırılsın :)

Kitaba puanım 9...

Herkese keyifli okumalar...


6 yorum :

  1. Benim de uzun zamandır okumayı gözlediğim bir kitap. İnşallah tez zamanda okurum:) Sizin yorumunuz beni daha da heyecanlandırdı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle oku :) ben su an serinin 3.sünü okuyorum, bu gece 2. Kitabin incelemesini de eklicem merakin iyice kabarabilir :)

      Sil
  2. haha uyarı için çok sağol :D Aslında bu kitapta bir sorun olmaz rahat rahat okudum yorumu :D
    Çok seviyorum bu seriyi. 3.yü daha okuyamadım ama :( Bitirmeye de kıyamıyorum öyle bir sorun var. Seriler uzasa kızıyorum, kısa olsa kıyamıyorum tuhaf bir ruh halim var :D

    YanıtlaSil
  3. Pınarcım spoiler uyarısı bilhassa senin içindi :) mesajı aldım babında :)
    Ben başladım üçüncüye, bir de bu seride Valek'in ağzından anlatılan bir kitap varmış keşke onu da çevirse Dex :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ilk defa duydum bunu. Sormak lazım o kadar kitabın Novellasını çıkarıyor bize de bir güzellik yapsın (:

      Sil
    2. Evet canım bildiğim kadarıyla seri 6 kitaplık. Ateş Ustası'ndan sonra 3 tane yan kitabı varmış. Biri Valek'in ağzından anlatımmış... Keşke bassalar, ingilizcesini okursam anlar mıyım emin değilim :/ dilim o kadar iyi değil

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI