İleriden Üçüncü Mezar-Darynda Jones || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Darynda Jones
Orjinal Adı: Third Grave Dead Ahead

Seri Adı: Charley Davidson #3

Çeviren: Şefika Kamcez
Yayınevi: Doğan Kitap
Kitap Türü: Macera, Polisiye, Aşk, Fantastik
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 344
ARKA KAPAK
Sağdan Birinci Mezar ve Soldan İkinci Mezar romanlarından tanıdığımız olağanüstü yetenekli Ölüm Meleği Charley Davidson yeniden karşımızda.
Charley bu kez herkesin çok sevdiği bir doktorun kaybolan eşinin izini sürüyor. Bir yandan da Şeytanın Oğlu Reyesın gizemli geçmişini araştırıyor.
Reyes onun kadim aşkı ama hapiste. Çünkü kendi babasını öldürmekle suçlanıyor.

Charley iki haftadır uyumuyor. Niye mi?
Gözlerini kapatır kapatmaz Reyesı görüyor da ondan.
Uyanık kalmak için de bol bol kahve içiyor.
Acaba çılgın kahramanımız kaybolan kadını bulabilecek mi?
Ve ateşli âşığının suçsuz olduğunu ispat edebilecek mi?
"Seksi, utanmaz... Jonesun karakterleri, ister ölü ister diri olsun, çok renkli ve çekici..."
-Associated Press-
Bu seriyi okuyup her gelişimde hep aynı şeyi söylüyorum: 'Ben bu hatunu seviyorum'
Charley, Charley, Charley!!! Kitap hiç bitmesin istedim ve yine öyle bir yerde bitti ki bir sonraki kitabın çıkmasını nasıl bekleyeceğim bilmiyorum :(

İkinci kitap da öyle bitmişti... Bir de yayınevine ne zaman çıkaracaklarını sorduğumda zahmet edip cevaplamadılar bile <Atarlı blogger :) "Bir 'Hi!' bile demedi diyen Justin hayranlarından esinlendim:) > Neyse efendim her ne kadar cıvıtmaya meyilim olsa da ciddi olayım :)



Bir kere bu seride artık olayların içine dalış yapmaya alıştık malumunuz. Bir önceki kitabın saçma sapan bir yerde bitmesinin neticesi tabi bu...
İkinci kitabın sonunda Reyes Charley'e acayip kızgındı okuduysanız biliyorsunuzdur, okumadıysanız bu post sizin için fazlasıyla SPOİLER içerebilir lütfen dikkat, uyarmadı demeyin :)
Hatta o kadar kızmıştı ki hapishane ziyaret talep formunu kabul etmemişti. Bu kez Charley'i uyumamak için çabalarken buluyoruz. Kızımız durumu o kadar abartmış haldeki fincanlar dolusu kahve içip duruyor. Çünkü uyuduğu an Reyes beliriyor zihninde. Üstelik adam her hareketiyle orada olmak istemediğini gösteriyor, haliyle Charley de uyumamak için direndikçe direniyor.

Diğer yandan bir de bir kayıp doktor eşimiz var. Karısını arayan acılı eşimiz Charley'i pek ikna edemiyor. Adamın geçmişinde ortaya çıkan detaylar da kızımızın şüphelerini doğrular nitelikte zaten.
Araya serpiştirilen bu polisiye detaylar işin cabası bence :) Fantastik ve komedi öğeleri o denli sarıp sarmalıyor ki okuyanı polisiye tatlının kaymaklı kısmı :)

Kitabı okumayan ve okumayı düşünenler bundan sonrası üçüncü kitapla ilgili ağır SPOİLER içeriyor, okumayın !!!
Reyes'e ne kadar hayran olduğumu diğer kitaplarda söylemiştim; ama bu kitapta Reyes çok sinir etti beni. Yahu adamın ağzından laf kerpetenle alınıyor resmen! Bir gizemler, bir az konuşmalar, parçaları kendin birleştir tripleri... Bir de üstüne kıza kıskançlık tribi atıyor, ne ala memleket.
Charley zavallım öyle pişman oldu ki Reyes'i insan bedenine bağladığına, bir türlü nasıl özgür bırakacağını da bulamadı. Bir de üstüne ihanet sürprizleri kıza nevrini şaşırttı. Geçen kitapta babasına bir haller olmuştu malum, adam hala düzelmemişti bu kitapta. Bir de üstüne Reyes!!!

Ama işte size Spoiler:) Kızımız Reyes'e olan kızgınlığından da olsa bir motosiklet çete başıyla takılıyor ki sormayın. Donovan... Dördüncü kitabın sürprizi bence bu adam. Tabi Reyes kafasını koparmazsa :) Ben ki hiç böyle ucuz kadın numaraları insanı değilimdir; ama Reyes'e o denli sinir oldum.
SPOİLER BİTTİ :)


Orjinal kapağı kullanan yayınevi her ne kadar iletişim konusunda sınıfta kalsa da görselden geçer not almayı başardı :)
Bu kitapta çevirmen değişikliğine gitmelerini de ayrı mantıksız bulduğumu belirtmeliyim. Seri kitaplarında çevirmen kötü olmadığı müddetçe değişikliği makul karşılayamıyorum. 
Yine de yazarın esprili üslubu kaybolmamıştı. Yeni çevirmen de iyi iş çıkarmıştı hakkını yemeyeyim.

Ve son olarak umarım Doğan Kitap bir an evvel bu seriyi tamamlar. Fantastik olup da bu kadar beğendiğim nadir kitaplardan bu serinin tüm kitapları :) 
Charley'e zaten lafım yok :) 
Kitaba puanım 9...

Keyifli okumalarınız olsun :)


4 yorum :

  1. Ayıp ama ya okuyup okuyup kıskandırıyorsunuz insanı :P
    Şaka bir yana bu yorum iyi oldu. 2 tane çok iyi olmayan duyum almıştım hevesim kaçmıştı, geri geldi (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınarcım ilk kısımlar biraz sıradan olmakla birlikte kitap sonlara doğru baya baya açılıyo :) Ama işte bu serinin sıkıntısı kitap sonları. Ben yine 'Nasıl ya bitti mi!' dedim :) Muhtemelen dördüncü kitapta da aynı durum bekliyor bizi. O yüzden bu seriye başladığıma pişmanım, keşke tüm kitaplar çıktıktan sonra başlasaydım :D

      Sil
    2. Bu seri tamamlanana kadarrrr gözler görmemeye eller tutmamaya başlar ya :D
      Sonları biraz sıkıntı gerçekten de. En azından 2 kitap öyleydi. Hatun nasıl bitireceğini biliyor :D

      Sil
    3. Bu da feciydi valla :) Charley hayranlığım katlandı, Reyes'e sinir oldum :)
      Ama yazarın kalemi çok eğlenceli okurken feci eğleniyorum. Bir de yayınevi ağırdan almasa şu yayınlama işini :/

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI