Büyü Ustası - Maria V. Synder || Kitap Yorumu


Kitabın Yazarı: Maria V. Synder
Orjinal Adı: Magic Study
Seri Adı: Study #2
Çeviren: Deniz Başkaya
Yayınevi: Dex Yayınları
Kitap Türü: Fantastik, Macera, Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 424

ARKA KAPAK
Bir sadakat dersi, entrika üzerine bir uzmanlık eğitimi.
Yelena şu ana dek hayatta kalmayı başardı. Çocukken kaçırıldığı, gençliğinin başında hapse atılıp çeşnici olmak şartıyla serbest bırakıldığı düşünüldüğünde yeterince acı çektiğini düşünebilirsiniz.
Fakat hayır.
Ixiada yasaklı büyü güçleri ona bir idam fermanı getirdi. Tek şansı Sitiaya, doğduğu yere dönmek. Ancak Sitia ona çok yabancı bir yer. Burada güçlerini kontrol edemiyor. Başıboş bir büyücü korku salıyor ve kurban olarak Yelenayı seçiyor.
Büyü Becerileri Yelenayı Kurtaracak Mı...
Yoksa sonunu mu getirecek?
Yelenanın hikâyesi Zehir Ustasının ardından Büyü Ustası ile devam ediyor.
"Snyderın romantizmi ve aksiyonu aynı potada erittiği bu enerjik ve büyüleyici karışımın kendisine yeni hayranlar kazandıracağına hiç şüphe yok. Büyü Ustası fantastik türün mükemmel bir örneği."
Publishers Weekly
"Snyder yine on ikiden vurmuş! Büyü Ustası daha en başından ilginizi çekiyor ve sizi kendine bağlıyor... Kesinlikle okunması gereken bir kitap."
In the Library Reviews


Evvela ilk kitabın incelemesini okumadıysanız böyle alayım sizi: ZEHİR USTASI
İlk kitapta Ixia'daki hayat ve komutanın yönetim şekliyle ilgili detayları Yelena'yla birlikte öğrenmiştik malum. Tabi bu arada Yelena'nın kendiyle ilgili bazı gerçekleri de öğrenmesine tanıklık etmiştik. Kızımızın henüz tam anlamıyla kontrol etmeyi bilmediği büyü güçleri vardı... Kitabın sonunda Yelena'nın büyü güçleri ortaya çıkınca Komutan tarafından idamı istenmişti ve yine Komutan genç kızın Sitia'ya kaçmasını önermişti.



Diğer yandan bir de kızımız ailesinin yaşadığını ve onlardan zorla koparıldığını da öğrenmişti. Böylelikle Yelena'ya Sitia yolları görünmüş oldu. İşte Büyü Ustası'nda Yelena'nın büyü gücünü keşfedip Sitia'daki yaşama adapte olma çabasını okuyoruz. Ama bu onun için hiç de kolay bir macera olmayacak... 14 yıl önce ailesinden koparılarak götürüldüğü topraklara döndüğünde pek de sıcak bir karşılama beklemiyor çünkü onu. Özellikle ağabeyi Leif ve çok sayıda insan onun bir Ixia casusu olduğunu düşünüyor. Neyse efendim fazla ayrıntı vermeden bu kısımları geçeyim :)

Yelena büyü derslerine başlamak için Büyücüler Hisarı'na doğru ağabeyiyle yola çıkmışken  belalar kızımızın peşini bırakmıyor ve bu arada Cahil'le de tanışıyoruz: Sözde Ixia Kralı'nın hayatta kalan tek yeğeni... Ama onun için Valek'in uygun gördüğü isim benim favorim ne yalan söyleyeyim: 'Kral Özentisi' :) Casuslukla suçlanarak hisara götürülmesinin ardından usta büyücüler Yelena'nın casus olmadığına kanaat getiriyorlar ve kızımızın eğitimi başlıyor. Öğretmeni de ilk kitaptan hatırladığımız Irys... Evet evet, doğru hatırlıyorsunuz; Irys Yelena'yı öldürmeye çalışmıştı :)

Yelena büyü hakkında daha fazla şey öğrenip her geçen gün yeteneklerini keşfederken kitap hiç hız kesmiyor. Ülkede genç kızları öldüren bir büyücünün tehlike saçıyor olmasıyla macera daha da hızlanıyor.
Aslında o kadar konuşasım var ki kitapla ilgili... ama ne söylersem spoilere girecek o yüzden ağzımı açmaya korkuyorum :)

Neticede ben bu seriye bayıldım !!! Yelena, Valek favorim olmakla beraber Ari ve Jango'yu da es geçemeyeceğim :) Tek sıkıntım Valek ve diğerlerinin bu kitapta çok fazla olmayışlarıydı. Bi de ne yalan söyleyeyim Sitia'yı sevemedim ben... Birinci büyücü Rose'dan nefret ettim hele... Kitabın sonlarına doğru Ixia heyetiyle beraber Valek, Ari ve Jango da geldi de kitaba renk geldi biraz :) Yine de onların olmayışıyla bu kitap ilk kitap kadar renkli gelmedi bana. Bir de Valek'in sürekli "Bana ihtiyacın var mı, aşkım?" deyip durması da nedense samimi gelmedi. Sanki Valek'in ağzına 'aşkım' olmamıştı :)

Benim bu seriyle ilgili sıkıntım Valek-Yelena aşkının derinlemesine hissedilemiyor olması ayrıca. Keşke yazar dozu hiç düşmeyen aksiyonun arasına birazcık daha aşk serpiştirseymiş.


Görüldüğü üzere bu kitabın da tıpkı ilki gibi farklı farklı edisyonları çıkmış; ama benim favorim yine Türkiye kapağı oldu :) 

Çevirisi de ilki gibi güzel ve akıcıydı... 
 Kitaba puanım 8 :) 



Bu arada yeni puanlandırmamı seversiniz umarım :) Her kedicik 2 puan, bir de yarım kedicikler var; onları da başka zaman eklerim :) Serinin üçüncüsünü de okudum aslında, en kısa zamanda onun da yorumu gelecek... 
Keyifli okumalarınız olsun :)

6 yorum :

  1. Son kitapta biraz daha fazla aşk olur diye umuyorum ama pek öyle değil sanırım (: Gerçi ben onları böyle seviyorum, son zamanlardaki kitaplardan çok masum geliyorlar (:

    YanıtlaSil
  2. inan masumluklarına lafım yok, o hallerini ben de seviyorum; ama Valek'i daha çok okumak isterdim.
    Hislerini daha çok anlamak... Adam ilk kitapta Yelena'nın idam emrini uygulamayı reddetti daha ne yapsın :) ama işte ben Valek'i merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Bende merak etmiyorum desem yalan olur. Belki (inş) dediğin kitap çıkar da azıcık seviniriz (:

    YanıtlaSil
  4. Kedicikler çook güzel olmuş :)

    Yoğun ısrarların sonucu bu seriyi okuyacağımmm :)

    YanıtlaSil
  5. kedicikleri ben de çok sevdim :) Veee evet kesinlikle okumalısın bu seriyi :*

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI