Ateş Ustası - Maria V. Synder || Kitap Yorumu


Kitabın Yazarı: Maria V. Synder
Orjinal Adı: Fire Study
Seri Adı: Study #3
Çeviren: Deniz Başkaya
Yayınevi: Dex Yayınları
Kitap Türü: Fantastik, Macera, Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 444

ARKA KAPAK
Çıraklık Bitti, Asıl Sınav Şimdi.

Yelena'nın ruhları yakalayıp serbest bırakabilen bir ruh-bulan olduğu haberi hızla yayılınca insanlar huzursuz olmuştu.
Zaten bir süredir sıra dışı yetenekleri ve geçmişiyle göze batıyordu...
Bir gün Yelena'ya, ürkütücü bir mesaj gelir: Yelena'nın daha önce yendiği, gözünü kan bürümüş bir büyücünün önderliğinde anavatanına karşı bir komplo düzenlenecektir.
Onuru, Yelena'yı ustalıklarını sınamaya zorlarken, sevdiği adamla bir araya gelme ümidi onu ayakta tutar. Çıktığı yolculukta şüpheli dostlar, gizli düşmanlar, âşıklar ve suikastçılarla karşılaşır.
Yelena'nın kendisini ispatlamak ve ülkesini kurtarmak için tek bir şansı vardır.
Zehir Ustası ve Büyü Ustası'nın ödüllü yazarından, büyülü imparatorlukların zekice kurgulanmış destanında, yeni bir sayfa.

Serinin diğer kitapları için incelemelere göz atmak isterseniz sizi böyle alalım: Zehir Ustası ve Büyü Ustası...
Hemen belirteyim her nekadar postlarım gecikmiş olsa da serinin üç kitabını iki buçuk günde bitirmiş olmamı tebrik edin :) Araya sınavlar girmese daha da çabuk biterlerdi de işte git gel, yol telaşı, sınav stresi falan ancak bu kadar oldu. Bu postta hem Ateş Ustası'ndan bahsedeyim biraz hem de seri hakkında genel değerlendirmelerimi ekleyeyim :) Malumunuz oldukça geveze bir bloggerım ben :)


Ateş Ustası beğenim konusunda Zehir Ustası'yla başa baş gibi; ama Zehir Ustası ufacık bir farkla birazcık daha önde... Bilmeyenler için hemen söyleyeyim yazar bu seriyle ödül kazanmış ve bence bu başarısını da sonuna kadar hak etmiş. Fantastik okumaya biraz ara verdikten sonra çok doğru tercihlerle döndüm ben de bu türe onun sayesinde. 

Büyü Ustası'nda bir parça hayal kırıklığına uğramıştım ama yine de kitap türü içinde başarılı örneklerin arasındaydı. Ateş Ustası ise temponun hiç mi hiç düşmediği, sonunu kestirmekte zorlandığım bir kitap oldu. Tamam Valek-Yelena ilişkisinin bitmeyeceği bilinen bir gerçekti, muamma kısmı burada değildi; ama ortada gizli ayinler, değişen dengeler, her an patlak verebilecek bir savaş ihtimali varken taşlar bir türlü oturmadı kitabın sonuna kadar. 

Geçen seferde söyledim Sitia'yı sevemedim ben. Sürekli güç dengelerinin değişmesi, büyücülerin hırs ve iktidar kavgaları falan derken ülke hep bir kaosdaydı. Ve ben tıpkı Valek'i sevdiğim gibi Ixia'ya da sadık kalacağım :) 

İkinci kitabın sonunda Yelena'nın iki ülke arasında arabulucu olmak istediğini ve bu isteğinin kabul edildiğini biliyoruz. Yine Büyü Ustası'nın sonunda Cahil Ferde'yi hapisten kaçırıp ortalıktan kaybolmuştu malumunuz. İşte bu kitapta ilk olarak Ferde sorunumuz baş gösteriyor. Ama olaylar elbette de bununla sınırlı kalmıyor. 
Sitia'da Haşereler diye adlandırılan grubun özenli bir hazırlık sonucu gerçekleştirdikleri resmen darbe girişimi (!), dört usta büyücü arasındaki güç dengesinin değişmesi falan derken kitap aldı yürüdü. Ama benim için asıl maceranın başladığı yer Yelena'nın Sitia'da da idam cezasıyla aranıp Ixia'ya geçmesi ve olaylara Valek'in tamamiyle dahil olduğu kısımlardı. Merak etmeyin spoiler vermeyeceğim :) 

Bu kitaba kısaca Yelena'nın ateşle imtihanı da diyebiliriz :) Ki kızımız ateş korkusuyla da kitabın sonunda yüzleşiyor. Son elli sayfada aklınızdaki tüm düğümler çözülüyor ve sorularınız yanıtlarına kavuşuyor. Ama işin açığı yazarın bu kısımları aceleye getirdiğini düşünüyorum. Tüm kitap boyunca süren kovalamaca at sırtında seyahatler falan bana yer yer "Eee bi durun da soluklanın" dedirtti. 


Artık hepimiz kitapların Türkiye'de orjinal görselleriyle basılmadığını biliyoruz sanırım. Nitekim serinin son kitabında da farklı bir kapak resmi kullanılmıştı.

Yayınevi seri boyunca aynı çevirmenle çalışarak çok doğru bir karar vermiş bence. anlatım bütünlüğü bozulmamıştı. Çeviri de gayet iyiydi.

Ama seriyle ilgili genel bir sorun vardı ki o da tam olarak yazardan kaynaklanıyor:
Devam kitaplarında daha evvelki kitaplar hakkında fazlasıyla detaya yer vermişti yazar. Bu da tekrarın çok olduğu anlamına geliyor. Birbiriyle bu denli bağlantılı bir seride tekrara gerek olmadığını düşünüyorum; zira ilk kitabı okumayan birine ikinci kitap ne kadar tekrar olursa olsun çok da mantıklı gelmez. 

Bunun dışında bir de yazara şu noktada bir parça sitemim var; ama bu noktada da bu serinin yazarın ilk kitapları olduğu detayını hatırlatarak kendimi teskin ediyorum :) Keşke biraz daha sindire sindire, bu kadar aceleye getirmeden anlatsaymış bu hikayeyi bizlere. Evet tempo bir an bile düşmüyor ve bir solukta okuyorsunuz ama biraz hız kesmekte de bazı bazı fayda var :)

Ateş Ustası'nda şöyle bir güzel yan vardı ki Güç İkizleri Ari ve Jango'yla bol bol hasret gidererek ikinci kitabın acısını çıkardık. Valek'le de öyle...
Ama Valek öyle yumuşak başlı bir aşıktı ki, şok geçirmeden duramadım :) O ilk kitaptaki katı hallerini daha çok seviyordum ne yalan söyleyeyim... 

Her ne kadar seri üçleme diye bilinse de üç adet de yan kitabı var:
  • Assassin Study
  • Power Study
  • Ice Study 
Dex'in bu üç kitabı basıp basmayacağına dair bir bilgim olmasa da tüm kalbimle basmalarını diliyorum :)
Power Study'de Ari ve Jango'yu daha çok okuyacağız nitekim ve kitaplardan biri de Valek'in ağzından:) Şimdi siz söyleyin kitapların çevrilmesini dilemekte haksız mıyım :)

Velhasıl-ı kelam arkadaşlar bu seriyi kesin okuyun.
Benim kitaba puanım 9... 
Keyifli okumalarınız olsun:)

2 yorum :

  1. Lütfen yardımcı olun çünkü ateş ustası olmak benim için çok çok önemli lütfen ama lütfen hadi bana yardım edin ederseniz daha çok mutlu olacağım

    YanıtlaSil
  2. Lütfen yardımcı olun çünkü ateş ustası olmak benim için çok çok önemli lütfen ama lütfen hadi bana yardım edin ederseniz daha çok mutlu olacağım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI