Acıtan Güzellik - Georgia Cates || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Georgia Cates

Orjinal Adı: Beauty From Pain

Seri Adı: Beauty #1
Çeviren: Belgin Selen Haktanır
Yayınevi: DexPlus Yayınları
Kitap Türü: Günümüz Aşk, Yetişkin
Yayınlandığı Yıl: 2014
Sayfa Sayısı: 356
ARKA KAPAK
Üç ay sürmesi konusunda anlaşmıslardı... Ama aşkları sınır tanımayacaktı.
Jack McLachlan nam-ı diğer Mağara Adamı, Avusturalya'nın en gözde bekârlarından milyoner bir şarap üreticisiydi. Başarısı, ünü ve zenginliği, romantik ilişkilerini karmaşık ve sorunlu bir hale getiriyordu, bu yüzden basitliği seçiyordu: isimsiz, kısa ilişkiler.
Bu onun oyunu ve kurallarıydı. Ta ki Laurelyn Prescott hayatına girene kadar.
Ateşli oyunun kuralları değismek zorunda kaldı, çünkü genç kadın öncekilere hiç benzemiyordu. Amerikalı nefes kesici müzisyenle iliskisi basladığı andan itibaren Jack'in ayakları yerden kesildi. Hiçbir sey planladığı gibi gitmemeye basladı ve Jack kuralları birer birer kendi elleriyle yıkmak zorunda kaldı.
Ve Laurelyn, mümkün olmayanı, mümkün kıldı.
(Tanıtım Bülteninden)

Kitap biteli baya bir zaman geçti esasında. Bunun üzerine İlk Defa'yı ve Uyumsuz'u bitirip Kuralsız'ı yarıladım :) Ama elim bir türlü post yazmaya gitmedi ne yalan söyleyeyim... Sebebi tahmin edersiniz ki kitabı çok fazla beğenmemiş olmam.

Üç kitaptan oluşan Beauty Serisi'nin ilk kitabı Acıtan Güzellik... Arka kapaktan da anlaşılacağı üzere kitap bizi bir klişeyle karşılıyor: 3 ay sürecek, beklentilerin sınırlandığı, anlaşmalı bir ilişki... Jack, kendi deyimiyle Lachlan Laurelyn'i bir barın sahnesinde gördüğünde yeni partnerinin o olmasına karar veriyor. Bu noktada erkek karakteri üç aşağı beş yukarı tahmin edebilirsiniz diye düşünüyorum. Çok zengin olduğu için kadınlarla anlaşmalı ilişkiler yaşamayı tercih ediyor, ki ben kesinlikle bu sebebi mantıklı ve yeterli bulmadım. Laurelyn başta bu teklif karşısında şaşırsa da üç aylık Avusturalya seyahatini bu macerayla süslemeye karar veriyor. Bir de Amerika'da ardında bıraktığı sorunlar göz önünde bulundurulduğunda bir nevi kaçış olarak görüyor Jack'in teklifini. Anlaşma kuralları gayet basit: Birbirlerinin kimliklerini bilmeyecekler, buna gerçek isimleri de dahil, üç ay boyunca seks odaklı olmakla beraber flörtü de kapsayan bir ilişki yaşayacaklar ve üç ayın sonunda da birbirlerine sorun çıkarmadan yollarını ayıracaklar.



Bu klişeyle oluşturulmuş tüm kurgularda olduğu gibi evdeki hesap çarşıya uymuyor tabi ki... Daha fazla detay vermeyeceğim okumak isterseniz kendiniz görürsünüz :) Ama şu kadarını söyleyeyim ne olaylar ne de karakterler özgün değillerdi. Fazlasıyla Elli Ton etkisi gördüm ben kitapta şahsen... Hele bir eski takıntılı kız arkadaş mevzusu vardı ki Karanlığın Elli Tonu'ndaki Leila'ya benzetmeden edemedim. Klişe, klişe... Ve her defasında söylüyorum bıktı artık bu klişeler. Artık başka şeyler bassın yayınevleri...

Yazarın bu seriden başka kitabı var mı bilmiyorum; bu kaçıncı kitabıdır ondan da emin değilim. Ama bence amatör bir ilk kitaptan farksızdı okuduğum satırlar. İki karakterin de bakış açısından yansıtmaya çalışmış olayları; bir Jack'in bir Laurelyn'in ağzından bölümler. Ama bölümlerde karakterlerin kişisel duygularına neredeyse hiç yer vermemiş sadece olay(!) anlatmış. Bol bol diyalog eklemiş...

Kitabın kapağının ise yurtdışı görseliyle alakası yok... Tamam Türkiye standartları için bu görsel fazla iddialı
olurdu ama Türkiye kapağı da çok kötü bence. Daha güzel bir alternatif tercih edilebilirmiş...

Bunun dışında gelelim çeviriye... Ciddi manada başarısız ve aceleye getirilmiş bir çeviriydi bana göre. Hele kitabın redaktörü kimdi inanın merak ettim, tabi varsa... Kitap imla hatalarıyla doluydu. Bölüm başlarında o bölümü anlatan karakterin adı yazılıydı mesela, kaç bölümde yanlış isim yazıldığını saymayı unuttum!

Velhasıl-ı kelam özensizdi...

Lafı çok mu dolandırdım nedir :) Uzun lafın kısası arkadaşlar ben kitabı çok da bayılarak okumadım. Hani okumasanız bir şey kaybetmeyeceğiniz cinsten. Tanıtım ve reklamının yapıldığı ve abartıldığı kadar güzel değil. Belki de bu kadar hayal kırıklığına uğramamın nedeni o reklamlar oldu...

Bu arada serinin diğer kitapları:
  • Beauty from Surrender(Beauty #2)
  • Beauty from Love (Beauty #3)

Benim kitaba puanım 6...

Keyifli okumalarınız olsun :)


7 yorum :

  1. Hemen hemen aynı noktalara takılmışız. Ayda yılda bir kitap okusak belki yeter ama okumak sürekli bir eyleme dönüşünde böyle klişeler sadece sıkıyor (:

    YanıtlaSil
  2. Klişelere takılan sadece biz değilizdir eminim :)

    YanıtlaSil
  3. Tüm seriyi nereden alabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri henüz tam olarak çevrilmedi. Sadece ilk kitap çevirildi. İngilizce okurum derseniz ebookunu edinebilirsiniz

      Sil
  4. 2. kitabı ne zaman çevrilecek bir bilginiz var mı ?

    YanıtlaSil
  5. Benim eleştirilerimle birebir örtüşmüş bu inceleme. Bir de ekleme yapayım. Bir kompozisyonda bile kuraldır bir giriş, gelişme ve sonuç bölümü olur. Tüm kitap boyunca hep bir ilerleme bekliyorsunuz. Klişe demek bile bence uygunsuz. Çünkü yazar temel yazım kurallarına bile uymamış.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI