Tutkulu Notalar-Olivia Cunning || Kitap Yorumu


Kitabın Yazarı: Olivia Cunning
Orjinal Adı: Backstage Pass
Seri Adı: Günahkarlar Turnede #1
Çeviren: Tuba Özkat
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Kitap Türü: Aşk, Yetişkin Okur
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 431

ARKA KAPAK

Müzik hiç bu kadar ateşli olmamıştı!

Sahnelerin en seksi metal grubunun baş gitaristi Brian Sinclair, yaratıcılık kıvılcımını kaybettiğinde, bastırılmış dehasını ortaya çıkarabilmek için grubunu tutku dolu gecelere sürükleyecekti.

Tutkulu notaları ortaya çıkaran kadın...
Seksi psikolog Myrna Evans "Günahkârlar" ile birlikte tura çıktığında, gruptaki herkes onu baştan çıkarmaya çalışır ama Myrna'nın elde etmek istediği tek adam Brian'dır...
İki aşığın çılgın ve dizginlenemez tutkuları, onları yepyeni bir boyuta taşırken kendilerini sınırsız arzu ve günahlarla dolu bir turnede bulacaklardı...
Ve artık siz de bu ritmin esiri olacaksınız!

Yorumlamakta acayip tereddüt ettiğim bir kitap oldu Tutkulu Notalar... Kitabı okuyanlar nedenini tahmin ederler, okumayanlar içinse şu kadarını söyleyeyim: Ele avuca gelmez, aykırı ve uç bir kitaptı. 
Yorum konusunda da açıkçası ne yazacağımı tam olarak kestiremediğim için tereddütlüydüm; ama gözümü karartıp postu yazmaya başladım :)


Günahkarlar'la tanışın! Cidden isimlerinin hakkını veren bir rock grubuyla karşı karşıyayız.
Brian -Üstad- Sinclair :Baş GitaristSedric Lionheart : SolistJace Seymour : Bas GitaristEric Sticks : BateristTrey Mills : Ritim Gitaristi

Kitabın erkek karakteri Brian olmakla beraber tüm grup üyelerini okuyoruz kitapta. Bu da bir nevi serinin devam kitaplarına hazırlık gibi. Neyse efendim ben sizlere Brian'ı tanıtmaya çalışayım. Kendisi grup arkadaşları tarafından umutsuz bir romantik olmakla suçlanan, ki bu konuda grup üyeleri haklılar, çocuksu ve saf tepkiler veren bir gitarist. Ki 'Üstad' diye anılmasının hakkını veren bir müzisyen aynı zamanda. Bir de kız arkadaşlarını grubun solisti Sed'e kaptırmak gibi talihsiz bir özelliği daha var Brian'ın. En son sevgilisini de Sed'e kaptırıp bunalıma girdiği ve kör kütük sarhoş olduğu bir gün Myrna ile tanışır. Evet anlaşılacağı üzere Myrna esas kızımız... Kendisi üniversitede psikoloji profesörü(İnsan Cinselliği Profesörü)



Myrna bir konferans için bulunduğu otelde hayranı olduğu grubun üyeleriyle karşılaşmayı elbette beklemiyor; ama bu gerçeği fark eder etmez soluğu grubun yanında alıyor ve sohbete koyuluyor. Bu takım elbiseli ve cana yakın genç kadın hepsinin dikkatini çekiyor elbette, özellikle Sed'in. Ama Myrna için Brian daha cazip bir seçenek oluyor.


Efendim lafı daha fazla uzatmadan ikili arasında bir ilişkinin filizlendiğini söyleyeyim hemen. Ama ikisi de özellikle Myrna bunun yüzeysel, seks odaklı ve geçici olduğunun farkındalar. Ama Brian tarafında işler pek de o kadar yüzeysel ilerlemiyor. Çift birlikte geçirdikleri birkaç günün ardından ayrıldıklarında Brian Myrna'yı pek de unutamıyor. Böylelikle çiftimizin yolu bir kez daha kesişiyor. Bu arada Myrna üniversiteye bir rock grubunun hayranlarını incelemeye dayalı bir proje sunuyor ve projesi kabul ediliyor. Tahmin edin genç kadının aklında incelemek için hangi grup var :) Tabi ki Günahkarlar! Ve böylece Brian ve Myrna için daha çok vakit geçirmenin yolu açılıyor. 

Kitabın konusu hakkında daha fazla detaya girmeyeceğim. Zaten tahmin edersiniz ki 431 sayfa boyunca sadece kurgu okutmuyor yazar, büyük ölçüde cinsellik var kitapta. Söz konusu bu tür olduğunda bu durumu pek de yadırgayamıyorsunuz haliyle. AMAAAA...

İşte benim kitapla ilgili aykırı bulduğum kısımlar hakkında konuşacağım yer tam da bu AMA'dan sonra geliyor. Evvela belirteyim bu kısımdan sonra SPOİLER olabilir!

Tamam, rock grubunun konu edildiği bir seride aykırılık olmasını normal karşılayabilirsiniz. Açık görüşlü olun ya da olmayın bu tarz şeylere denk gelmek istemiyorsanız bu türü okumazsınız, bu da kabulüm. Ama yine de kitabı okurken 'Bu kadar abartmanın alemi var mı?' diye düşünmeden edemedim. Genel olarak son zamanda bu türde çıkan kitapları beğenmediğim doğru. Kiminin kurgusu veya çevirisi kötüydü, kiminin kurgusu klişeydi, kiminin ise farklılık yaratılacak diye iğrenç olmasını eleştirmiştim. Bu seri içinse eleştirdiğim şey kurgu veya çeviri değil. Ki kurgusu inanın yazarı taktir edeceğiniz kadar iyiydi. Müzik o kadar başarıyla kitabın içine işletilmişti ki... Çeviriye kötü dersem ise çarpılırım:) Ki zaten kitabı okuma sebebim çevirmendir... Ama emin olun Tuba'yı tanıyor olmamın övgümün samimiyetine gölge düşürmesini istemem. Cidden çok başarılı bir çeviriydi. Benim eleştireceğim nokta karakterlerin aykırılıklarıydı.
Yine belirtiyorum Spoiler var bundan sonra :)
Takıldığım ilk nokta Brain ve Myrna duştalarken Eric'in içeriye dalışı ve bu da yetmezmiş gibi çifti izlemesi oldu. Eric'in izleme işine pek de yabancı olmamasını da öğrendik bu arada.
Yani tamam, çok yakın arkadaş olabilirsin, yediğin içtiğin ayrı gitmeyebilir; ama burada partnerlerden bahsediyoruz. Bu kadar rahatlığı aklım almadı. Myrna'nın da hiçbir şey olmamış gibi davranması, bir de üstüne Brain yokken Eric'in yanında kendini tatmin etmesi ayrı tuz biber oldu.

Ve hiç anlamlandıramayacağım ve anlayamayacağım bir diğer nokta: Grup Seks... Bir insan sevdiğini iddia ettiği kadını - ya da erkeği - nasıl paylaşır!!! Hem de çiftimize Trey eşlik etti, sözde Brian'ın en yakın arkadaşı. Ah, bir de bu maceranın sonunda öğrendik ki Trey'in Brain'a aşık olma olasılığı var!!! Myrna da maşallah o kadar rahat ki, öyle anlayışlı karşılıyor ki bu durumu!!!

İşte aykırı bulmaktan kastım bunlar ve benzeri durumlardı. O yüzden de ben kitabı sırf bitirebilmek için okudum. Yani size beğendim, bayıldım, mutlaka okuyun diyemeyeceğim. Tutkulu Notalar ve belli ki Günahkarlar Turnede Serisi benim için ÇOK FAZLA... En azından bunu anlamış oldum.



Hemen kitabın yurtdışı kapaklarına değineyim... Yayınevi orjinal kapakları kullanmayı tercih etmiş, ki orjinal kapak tercihi benim açımdan önemli noktalardan biri. Ama malum burası Türkiye, haliyle dışarıda okumak için pek uygun bir kapak seçimi değil... 

Veee belirttiğim gibi çeviri gerçekten çok iyiydi. Gerçi bu duruma şaşırmamak gerek çünkü Tuba zaten yazar hamuru olan bir çevirmen. Zaten kitabı okumamın tek sebebidir kendisi :) Bu arada eğer Tuba'nın kaleminden bir şeyler okumak isterseniz TIKKKK :) Fantastik okumayı seviyorsanız Kurban 13. Bakire'yi tavsiye ederim, okuyun :) Ve Yorumbaz'ın Tuba'yla yaptığı röportaj için de buraya alalım sizi : Tıkkk

Seriyle ilgili daha çok görsel ve alıntı istiyorsanız yine Face sayfasına yönlendireyim sizleri BUYRUN 

Bu kadar gevezelik yeter herhalde :)
Serinin devam kitaplarını okumayı düşünmüyorum arkadaşlar hemen bunu araya sıkıştırayım.
Ve geleyim en önemli sorunuma puanlandırma...
Kitaba puanım 6...

Çeviri ve tekniği iyiydi neticede :) Ama yine söylüyorum özellikle tercih ve tavsiye edeceğim bir kitap değil.
Son olarak!!!
Bu kitap ve bu seri 18 yaş sınırının bile yeterli olmayacağı, 20 yaş altı için pek de uygun olmayan içeriğe sahip unutmayın. Özellikle ebeveynler dikkatli olsunlar :) Bu yaş sınırının altındaki çocuklara okutmayın bu kitabı, ellerinde görürseniz el koyun :)  

16 yorum :

  1. Yorumu görünce nedense daha düşük bir puan beklemiştim. İsmini vermeyeceğim (Belki kaldırılır okuyanları üzmemeyim) bir yere eklenmişti bu kitap. Daha doğrusu hala ekleniyordu. Bende acaba dedikleri kadar var mı diye bir okuyayım dedim. Yarısına kadar zor dayanabildim. İstisnasız hayatımda okuduğum en kötü kitaptı. Ki bunu erotik olduğu için demiyorum. 100 sayfa Grey ve bir de Day kitabı okumuştum ama onlar sadece kitap zevkime hitap etmemişti. Erotik dediğin nedir kitap karakterlerinin arasında yoğun cinselliktir. Yani bu fazla ya da az gelebilir normaldir. Ama bu iki kişi arasında olur. O yüzden bu kitaba erotik demek yanlış bana göre. İşin içine 3-5 kişi girince erotikliği de aşıyor. Yani kızı ellemeyen mi kalmadı çıplak görmeyen mi? Üstelik buna aşk kitabı diyorlar. Benim aklım mantığım almıyor. Hani bitirmedim ama sorsalar en kötü okuduğunuz kitap neydi diye kesinlikle bunu söyleyebilirim. Hatta daha ağırını da söylerim ama beni ilgilendirmez o yüzden sadece kendimin ve yakın arkadaşlarımın zevkine bakacağım. Bu kitabı okuyup çok sevdim diyen bir dostum olursa bakış açım değişir o derece. Ama dost diyorum gerçekten yakın hissettiğim biri derse.
    Çeviri fena değildi. Belki güzel de denebilir ama yazarın tarzından mı bilmiyorum bir amatör hikaye havası seziliyordu. Belki çeviri bu kadar toparlamış olabilir ing okumadığım için bir şey diyemiyorum. Hop, hop, hop bir ilerleyişi vardı. Sırf seks sahnesine atlamak için geçiştirilmiş geldi bana.
    Zevkler tabi ki tartışmasız ama bu kitap sadece kitap zevkime değil hayat felsefeme de uymuyor. Sadece kitap olsa daha ılıman olabilirdim sanırım. Ama 3'lü 5'li bana ters (:
    Bu arada hep uzun yorumlar yapıyorum umarım kafanı şişirmiyorumdur. Öyle herkese yorum yapılmıyor maalesef hemen çemkiriyorlar bir diyaloga giremiyorum. Buraya bıraktığım yorumların saygı çerçevesinde değerlendirileceğini bildiğim için rahat rahat döküyorum içimi (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınarcım aşkolsun :) Ben kimseye çemkirmemeye özen gösteriyorum ayrıca senin yorumlarını da seviyorum :D
      Takıldığımız nokta üç aşağı beş yukarı aynı... 3lü 5 li bana da çok ters, zaten kitapta antipati uyandıran en bariz yer de bu bence.
      Bi de işin şu yanı beni ahlaken ve vicdanen rahatsız ediyor. Bu kitapları 16-19 yaş arası genç yetişkinlere okutmak çok doğru gelmiyo bana. Hayata bakışlarının falan belirlendiği kritik dönemler o yaş aralığı ve kesinlikle bariz bir uyarıyı hak ediyor kitap.
      Ben okumadan önce çok keskin yorumlara rastlamamıştım, beğenilen bir kitap olduğunu düşünmüştüm. Bi de dediğim gibi Tuba'nın nasıl çevirdiğini de merakımdan giriştim okumaya.
      Ama işte ama'lar... Sanırım ben artık bu tarz kitaplardan da çok sıkıldım. Yani ya hepsi birbirine benziyo ya da farklı olacağız diye böyle uçuk kaçık şeyleri yazıyorlar. Biraz daha romantik takılayım en iyisi ben bir süre :D

      Sil
  2. Hem Pınar Hanıma hemde sana sonuna kadar desteğim bu konuda Burçincim. Ben bu tarz kitaplardan artık ciddi manada çok sıkıldım. Gri serisinin 2 kitabını ve Gideon Cross(seri adı aklıma gelmedi) 2 kitabını okumuş biri olarak, devam kitaplarını okumak istemedim. Bu tarz kitapların okuyucu kitlesine baktığımız vakit, 15-25 yaş arasını görüyoruz, bence çok vahim bir durum. Ben 15 yaşındayken,İpek Ongun okur, Serra Oktayla elele tutuşunca sevinçten kitabı daha bir şevkle okurdum. Bizim zamanımızda bu kadar açık değildi yani kitaplar. Bu kadar ulaşılır değildi, e-book açısından. Bu kitabı bende indirdim yalan yok, ama 3-5 sayfadan öte gidemedim. Hadi diğerlerinde Bdsm vs. var yada tekil ilişkiler. Ama bu kitaptakiler bu anlamda bunları kat kat geride bırakacak derece ağır. Sevenleri elbette var, ama Pınar Hanımın dediği gibi, bende kitap zevkim olarak göremiyorum bu tarzı.

    YanıtlaSil
  3. Yahu bu kitabın yanında Elli Ton serisi romantik kalıyo inan... Yani çok çok daha uç ve sözde(!) aşk dediklerini de ben hissedemedim.
    Veeeee Meltem Serra Oktay'da ne kadar haklısın :) <3
    Ay ben o seriyi bir heves nasıl soluksuz okumuştum. Hele 4. kitapta üniversiteye başladıklarında falan...
    Ama iyi ki biz onlarla büyüdük, şahsen ben bizim kuşağı şanslı görüyorum.

    Neyse bana romantik, dram kitapları önerin kızlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende soluksuz okumuştum, dediğin 4. kitabı annem bana dişçi çıkışı almak üzere söz vermişti, anısı var o açıdan :)
      Evet sanırım şanslı bir nesiliz :)

      Dram okumak pek istemiyordum bu ara ama ya Kardeşimin Hikayesi'ni okuyacağım, ya Kırık Camlar Üzerinde Dans'ı,yada Sevgilimden Son Mektup'u. Seçemedimm :)

      Sil
    2. Kardeşimin Hikayesi'ni ben de okuyacağım ama kitabım ödünçte, dönmesini bekliyorum :) Esasında saydığın tüm kitaplar listemde :D hangi ara okuyacaksam hepsini...

      Bu arada ben İpek Ongun'un sadece Bir Genç Kızın Gizli Defteri Serisi'ni okudum biliyo musun :) Onun dışında pek de sevmem esasında yazarı ve tarzını :D

      Sil
    3. Zaten en çok rahatsız edeni de küçücük çocukların okuyup bunu aşk zannedecek olması. Bir de maşallah 1 yıl beklediğimiz kitaplar varken bunlar birer ay arayla çıkıyor neredeyse.
      Kırık Camlar Üzerinde Dans mükemmel bir kitaptı. Kitap tercihlerimiz az çok benziyor demek ki o yüzden Sevgilimden Son Mektup'u bende listeme alacağım. Birde son dönem İlk Defa kitabını sevdim. Öyle ahım şahım değildi ama okuması zevkliydi ve çok fazla cinsellik yoktu. Gerçi New Adult fazla tercihin değil pek emin olamadım şimdi :D

      Sil
  4. İlk Defa da listemde :) Sırf çik-lit yönü var diye aldım o kitabı listeme :D

    YanıtlaSil
  5. bize çok uzak geliyor ama onların bakış açısı ile bakıp okuduğun zaman o kadar da dokunmuyor... bize anormal gelen şeyler onlar için çok normal dediğim gibi tamamen bakış açısı....trey'in kitabından sonra en çok beğendiğim de brain'in kitabıydı gayet güzeldi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah :D ya böyle olunca kendimi çok geri kafalı hissettim :D

      Sil
    2. Yoooookk canım rica ederim :) Hemfikir olduğumuz konu seri kesinlikle +25 olmalı :)))) yazzıların gayet güzel blogun çok hoşuma gitti takip edicem seni de....

      Sil
    3. teşekkür ederim blogun hoşuna gitmesine sevindim :)
      geri kafalılık konusunda ben kendi hakkımı teslim edeyim sen kibarlık etmişsin :D Cidden geri kafalıyım, kıskancım. İlişkide hem sahiplenir hem de sahiplenilmek isterim. O yüzden de işte türe mesafeli kalıyorum haliyle. Partner paylaşımı hiç mi hiç tarzım değil :) Ama şimdi seninle yorumlaştıktan sonra da bir şans daha versem mi acaba demeden edemedim :P

      Sil
  6. :)) diğer kitap yorumum da senin kıskançlık olayına yazdım dediğim gibi paylaşılan genellikle kadınlar oluyor o yüzden sıkıntı yokkk :)))))) ya bir de nedense günahkarlar ve nefes nefese serisi kitaplarında her bir karekterin kendi kitabı olan serilerde yani genellikle son anlatılan hikaye'yi seviyorum. :)) günahkarlar da trey nefes nefese serisinde ise ash ikiside aşkitom benim ayyyyy ürperdim içim bi fena oldu :P hahahhaha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım karşımda bir fan var :P tamam tamam bişey demedim :P

      Sil
  7. Kesinlikle şu 20 yaş meselesine katılıyorum, kitabın son 200 sayfasını atlayarak ilerledim çünkü bana göre -sevenleri varsa kitabın, kusuruma bakmayacaklar artık- gerçekten iğrenç kısımlardı. Zaten kitaplığımda tutmadım. *-* Yarışma yapıp yolladım kazanana. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi yapmışsın türünün uç kitaplarından biri

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI