Yüreğe Söz Geçmiyor(Bridgerton Serisi-1)-Julia Quinn || Kitap Yorumu



Kitabın Yazarı: Julia Quinn

Orjinal Adı: The Duke and I
Seri Adı: Bridgerton Serisi #1
Çeviren:  Eda Özelmas
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Kitap Türü:  Tarihi Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2008
Sayfa Sayısı: 368



ARKA KAPAK


Kadere inanır mısınız? Peki ya kader bir gün yolunuzu aşkla keserse... 
Tutkuyu ilişkilerinizde hissederken aşktan korkup her şeyden vazgeçmek zorunda kalırsınız... Bazen imkansızlıklar geçicidir, bazen ise imkansızlıklar hayallerle kesişir... 
Julia Quinn, New York Timesin Çok Satanlar listesine giren romanıyla okuyucularıyla buluşuyor. Quinnin etkileyici üslubu karşısında duygulanacak, gerçek aşkın varlığına inanmaya başlayacaksınız. Bir yandan da gülümsemenizi sağlayacak bu içli aşk romanının her sayfasında kendinizden bir parça bulacaksınız...


Ah bu seri !!!
Bir ara cidden takmıştım historical okumaya; ama Julia Quinn'i diğer historicallardan ayıran yazarın eğlenceli üslubu bence. Hemen cümlemin başındaki 'bir ara'ya açıklık getireyim, kitabı ikinci okuyuşum. En baştan başladım seriye hadi hayırlısı :)


Bridgertonlarla tanışın! Hepsi nev-i şahsına münhasır 8 kardeşten bahsediyoruz evet. Anthony, Benedict, Colin, Daphne, Eloise, Francesca, Gregory ve Hyacinth. Ve anneleri Violet... Bu aileyle iyi tanışın her birini aklınızda tutun; çünkü tüm seri boyunca onlarla beraber olacağız :) Bir de LEYDİ WHISTLEDOWN var ki seriyi okuyanlar onun esas kimliğini bilirler. Siz şimdilik onun dedikodu sütunları yazdığını bilim yeter :)



Serinin ilk kitabı Daphne ve Simon'un hikayesini anlatıyor okuyucuya. 
Daphne ailemizin dördüncü çocuğu, en büyük kız kardeş. Ve tahmin edersiniz ki kızlar erkek kardeşlerden daha evvel evlendirilir :)
Kızımız tam manasıyla 'bayan gülümseyen'. Ailesinin tipik fiziksel özelliklerini almışsa da, kahverengi saçlar ve kahverengi gözler, onun en belirgin özelliği mükemmel gülümsemesi. Kendinden büyük 3 ağabey sahibi olmanın tüm avantaj ve dezavantajlarını taşıyor Daphne. Yani bir erkek neyi neden yapar az çok tahmin edebiliyor :) Bu da evlenmek için Londra sosyetesine taktim edilmesinin ardından pek de bir fayda sağlamıyor genç kıza. Bu anlayışlı halleri onu erkeklerin gözünde iyi bir dost kategorisine sokuyor. Ama onun istediği aşık olacağı ve evleneceği biri...
Daphne Londra'daki ikinci sezonunda ağabeyinin arkadaşı Simon'la tanışıyor. Tanışmaları ayrı bir komedi, okursanız kendiniz görürsünüz. Simon, yani Hasting Dükü, Daphne'yi görür görmez kızımızdan etkileniyor ve hemen ardından onun en yakın arkadaşı Anthony'nin kız kardeşi olduğunu farkediyor. Malumunuz kız kardeşler kırmızı çizgilerdir :)
Yine de bu gerçek ikilimizi bir anlaşma yapmaktan alıkoymuyor. Birbirleriyle flört ediyor görünecekler, anlaşma bu. Anlaşmanın ikisine de farklı farklı faydaları olacağını umuyorlar. Simon bekar kızlardan ve annelerinden kaçacağını sanırken Daphne de erkeklerin artık ona farklı bir gözle bakacaklarını umuyor. 
Evdeki hesapları çarşıdakine uyuyor uymasına ya beklenmedik, aslında pek ala beklenen, bir şey geliyor beraberinde. 

Daphne git gide Simon'a aşık oluyor ve Simon da kızımıza tabi. Ama ortada şöyle bir sorun var, Simon kesinlikle evlenmeyi düşünmüyor. Bunu da her fırsatta dile getiriyor zaten...
Daphne'nin Simon'un kanına girmesi sonucu bir balo esnasında bahçede öpüşürlerken Anthony tarafından yakalanıyor. Bundan sonrası malumunuz mecburi bir evlilik. Neticede Simon pek gönüllü olmasa da Daphne'yle evlenecek olmak hoşuna da gitmiyor değil. 

Esasında Simon'un derdi evlilikle veya Daphne'yle değil... Kendisi çocuk yapmak ve sahip olduğu ünvanı devam ettirmek istemiyor. Çocukluğunda yaşadığı konuşma zorluğu sonucu babasının onu kabullenmeyişinin intikamı bir nevi bu düşünce. 
Ama gelin görün ki güzel Daphne'miz adamın tüm kararlarını değiştirecek :)
Ah monel aşk sen nelere kadirsin :)

Beni bıraksanız daha bir sürü yazarım ama siz bana bakmayın ve okuyun :) 
Kitap son derece akıcı bir dille yazılmış. Dediğim gibi yazarın üslubu son derece esprili. 
Sadece yazım hatalarıyla dolu kitap. Bendeki baskısında bir sürü harf hatası mevcut...
Çevirisi orta halliden bir parça daha iyice :) (Artık bu nasıl bir şey oluyorsa )



Bunlar da kitabın yurtdışı baskılarının kapakları. Her ne kadar orjinal kapak takıntım olsa da yayınevinin bu seri için seçtiği kapakları beğeniyorum. Bu yüzden bu puan kırdırtmayacak bana :)
Kitaba puanım 8...

Bu arada elim değmişken serinin diğer kitaplarını da yazayım. Okudukça yorumlarını ekleyeceğim...

1) Yüreğe Söz Geçmiyor ( Daphne&Simon )
2)En Çok Beni Sev ( Kate & Anthony )
3) Son Söz Aşkın ( Sophie & Benedict )
4) Rüyalar Gerçek Olsa ( Penelope & Colin )
5) Sonsuz Sevgilerimle ( Eloise & Phillip )
6) Sana Muhtacım ( Francesca & Michael )
7) Öpüşünde Saklı ( Hyacinth & Gareth )
8) Biz Evleniyoruz ( Lucy & Gregory )

Keyifli okumalar :)

6 yorum :

  1. Bi baktım ben paylaşmamısım ama bende okumustum bu kitabı taaa yazın hemde!
    Şİmdi sen paylaşınca fark ettim. :(
    Bende yazayım bir ara. Severek okuduğum bir kitaptı. Tamda yazın keyfini çıkartmalıktı hatta mis mis!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, yazar benim favorilerimden :D

      Sil
  2. İki günde bitirdim çok güzel bir kitap.Acaba serinin ikinci kitabı nasıl ? Merak içindeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin ikinci kitabının yorumu mevcut blogda, merak ediyorsanız okumanızı tavsiye ederim :)

      Sil
  3. Hepsini okudum. Resmen onların kardeşliklerini dostluklarını kıskandım ama nedense Simon ve Daphne çifti beni kendine daha çok bağladı. Seri bittiğinde kendimi uzun süre boşlukta hissettigimi hatırlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de seride favorim Colin&Penelope çifti. Kesinlikle yerleri başka onların. Ve şu da bir gerçek ilk dört kitap serinin en iyileri

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI