Tut Elimi-Rebecca Donovan || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Rebecca Donovan

Orjinal Adı: Reason to Breathe
Seri Adı: Nefes Serisi #1 (Breathing Serisi)
Çeviren:  Handan Sağlamak
Yayınevi: Parodi Yayınları
Kitap Türü:  Yeni Yetişkin, Günümüz Aşk, Dram
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 490



ARKA KAPAK
Umut pamuk ipliğine bağlıysa aşk bir mucizedir. Tammara webber, new york times bestseller yazarı daha ilk sayfasından itibaren elinizden düşüremeyeceğiniz, gerilimi yüksek bir dram bir genç kızın yaşama tutunmasını sağlayan etkileyici bir aşk işkence ve gaddarlıkla geçen dayanılmaz bir hayatın ortasında umuda tutunmaya çalışan emily'nin hikâyesini hiç sıkılmadan okuyacaksınız. Artık azalan nabzımı yok sayamazdım. kalp atışlarım ritmini korumak için mücadele ediyordu. Karanlık her yerimi sardı. Kayıp gitmek çok kolaydı sanki; sessizliğe teslim olarak hiçliğin kucağında çözümü bulmak bu yere doğru sürükleniyordum. Fedakârlığımın anılarına tutunmaya çalıştım sonra. O sıcaklık, kalp çarpıntıları, evan'ın gözlerindeki gerçek yaşamak bir seçenek miydi hâlâ? Aşkın ve kaybın dengesinde, uğruna mücadele edeceğim şeyi aşk belirledi ve eğilip fısıldadı kulağıma: Tut Elimi


Birkaç fiyaskonun ardından nihayet beğenerek okuduğum bir kitap çıktı :) Ne mutlu bana :)
Kitabımız Yeni Yetişkin (New Adult) türünde... Benim bu tür hakkındaki ön yargım malumunuz; ama kitap beklediğimden çok daha iyi çıktı. 

Kızımız Emma (Emily) 16 yaşında bir lise öğrencisi... Babasını erken yaşta kaybetmelerinin ardından annesinin de alkol problemler yaşamasıyla amcası ve onun ailesiyle birlikte yaşamaya başlıyor. Emma'nın görünmez olmak ve dikkat çekmemek için olağanüstü bir gayreti var. 4 yıldır (amcasının yanına taşınmasından beri) tek arkadaşı okulun popüler kızlarından biri olan Sara. Sara'nın dışında arkadaş edinmek ve sosyalleşmek gibi bir derdi yok kahramanımızın. O önceliğini derslerine vermiş, tüm dikkatini bir üniversiteye kabul edilmeye vermiş başarılı bir öğrenci. Üstelik aynı zamanda okul takımında da performansıyla göz dolduran bir sporcu.

Kızımızın bu tek düze yaşamı, bir gün okul gazetesi için yapılan haftalık toplantılardan birinde değişiveriyor. 
Tabi bir anda değil... Ama Evan'la tanışmak Emma'nın yaşamını değiştiriveriyor.
Başlarda 1 haftadır okulda olan bu çocuk için neden diğerlerinde olduğu gibi görünmez kalamadığına sinirlense de Evan'ın varlığı Emma üzerinde tam da genç kızın ihtiyaç duyduğu etkileri bırakıyor. Her daim duygularını içinde yaşayan ve dışarıdan bir buzdağını andıran Emma söz konusu Evan olunca kendisini bile şaşırtan tepkiler veriyor.

Diğer yandan her ne kadar Evan'dan hoşlanıyor olsa da hayatına başka insanlar dahil etmemekte kendince haklı nedenleri var kızımızın. Bu nedenlerin hepsine sebep olansa tek bir kişi: Yengesi Carol...
Carol her yönden acımasız bir kadın ve Emma hem psikolojik hem de fiziken şiddete maruz kalıyor bu kadın tarafından.
Kurgu hakkında daha fazla detay vermeyeyim, SPOİLER olmasın :) Zira bu kitap okunası... 

Yazarın son derece akıcı bir dili var. Okurken sayfalar su gibi akıp gidiyor. 
Üstelik kurgusu da güzel... İçi boş karakterler yaratmamış. 
Mesela kitabın ortalarında Emma'nın aldığı bir karara sinirlenmeniz gerekirken karakterin içinde olduğu durumu okuyana o denli şeffaf anlatmış ki yazar genç kıza kızamıyorsunuz. 

Kitapla ilgili beni rahatsız eden tek şey sonuydu. Yazar kitabı öyle bir yerde bırakmış ki bu kadar da olmaz dedirtiyor. Yani kitap bitmemiş... Zaten malumunuz kitabımız Nefes Serisi'nin ilk kitabı. Seri de olsa böyle bir yerde bitmemeliydi bence kitap. 


Kitabın orjinal kapakları yukarıdaki gibi. Her ne kadar yayın evinin seçimini beğenmiş olsam da bence orjinallerden 3. görsel de hiç fena değil :)
Neyse efendim...
Kitap benim gözümde 8 ile 9 arasında bir puana sahip. 
Keyifli okumalarınız olsun :)




26 yorum :

  1. Bu yorum çok iyi oldu. Okumayı istiyorum ama gördüğüm kötü bir yorumdan sonra baya bir soğumuştum. Gerçi ben yine bildiğimi okurum ama destekleyecek yorumlara hayır demem :D
    3. kapağa bayıldım bu arada. Kitapla ilintili mi bilemem ama mükemmel :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de favorim o oldu... direkt bir bağlantısı yoksa da detaylar düşünüldüğünde en uygun görsel o bence :)

      Sil
    2. ya bu kitabın 1.sini okudum peki 2. ve 3. kitabı çevrilmedi mi :(

      Sil
    3. maalesef henüz çevrilmedi :(

      Sil
  2. Sanırım şubatta serinin 2. kitabı çıkacakmış arkadaşlar yayınevinin sayfasına bizzat mesaj atıp sormuştum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi için çok teşekkürler :)

      Sil
  3. Bende ilk kitabı okudum 2 ve 3 ü çok merak ediyorum :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de merakla bekliyorum devam kitaplarını; ama pek ses seda yok

      Sil
  4. süper bi kitaptı ya çok etkiledi beni 2.kitap ne zaman çıkar

    YanıtlaSil
  5. aynı soruyu yayınevine sordum ben de :) Mart dediler ama umarım gecikme olmaz

    YanıtlaSil
  6. Emma ve Evan ı özledim :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlemin de dışında kitap öyle bir yerde bitti ki merak etmeden duramıyorum. Yayınevi çıkış tarihi olarak mart demişti ama daha sonra sesleri çıkmadı maalesef

      Sil
  7. haziran oldu daha çıkmadı mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıktı çıktı nihayet :))

      Sil
    2. 2. kitabı az önce bitirdim peki 3. kitap çıktımı veya ne zmn çıkacak haberiniz var mı

      Sil
    3. Ben henüz okuyamadım ikincisini :/ 3. hakkında da bir bilgim yok maalesef

      Sil
    4. 7 ay sonra çıkar herade ne kdr geç çevriliyo ya sırf bu yüzden ingilizcemi geliştirmeyi düşünüyorum

      Sil
    5. çıkarıcaz dedikleri tarihte de çıkarmıyorlar üstelik. Söz de benimle kal'ı martta çıkaracaklardı mayısa ancak çıktı. O yüzden ben üçüncü kitabı kasımdan falan önce beklemiyorum. İkinciyi de okumaya korkuyorum ilki gibi saçma bir yerde biterse diye :)
      Orjinalinden okumak konusunda haklısın valla benim de var öyle niyetlerim :)))

      Sil
    6. Hala 3. Kitap çikmadi mii

      Sil
  8. Ne zaman cikar 3. Kitap bilen var mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir fikrim yok yayınevinin facebook sayfasına mesaj atıp öğrenebilirsiniz :)

      Sil
  9. arkadaşlar acaba 3. kitabı var mı?

    YanıtlaSil
  10. Arkadaslar ilk kitap tut elimi peki ikincinin adı nedir?

    YanıtlaSil
  11. Bu seri kaç kitap

    YanıtlaSil
  12. Bu kitabın filmi varmı

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI