Rüyalar Gerçek Olsa (Bridgerton Serisi-4)-Julia Quinn || Kitap Yorumu


Kitabın Yazarı: Julia Quinn

Orjinal Adı: Romancing Mister Bridgerton
Seri Adı: Bridgerton Serisi #4
Çeviren:  Elif Dinçer
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Kitap Türü:  Tarihi Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2011
Sayfa Sayısı: 408



ARKA KAPAK

Herkes Colin Bridgertonun Londradaki en çekici erkek olduğunu biliyordu... Penelope Featherington en yakın arkadaşının ağabeyine aşık olmuştur. Ömrünün yarısı onu uzaktan izleyerek geçiren Penelope, onun hakkındaki herşeyi bildiğini düşünmektedir., ta ki en gizli sırrını öğrenip aslında genç adamı hiç tanımadığının farkına varana dek. Colin Bridgerton tutkuları ve önvanları yüzünden içten içe ağabeylerini kıskanan, Leydi Whistledownın Cemiyet Gazetesinden ne kadar yakışıklı olduğuna dair yaptığı yorumlar dışında dünya üzerinde kalıcı hiçbir şey bırakamadığından şikayet eden gözde bir bekardır. Hayatın sıradanlığından yorgun düşmemek ve annesinin evlilik konusundaki ısrarlarındankurtulmak adına sıksık ülke dışına seyahatler yapmaktadır. Fakat bu kez Londraya geri döndüğünde hayatında bir şeylerin değişmiş olduğunu keşfeder - özellikle de Penelope Featheringtonun! Penelopenin de kendine sakladığı bir sırrı vardır. Colin bu sırrı öğrendiğinde bunu bir tehdit olarak mı görecektir, yoksa bu sır ne olursa olsun mutlu sonu etkileyemeyecekmidir?


Hiçbir sır sonsuza dek gizli kalmaz!!!
Sanırım bu kitabın özet cümlesi bu olmalı :) Üçüncü kitabın yorumunu yaparken sizlere Leydi Whistledown'dan bahsetmiştim, yazar dördüncü kitabın ipucunu serpiştirmiş son sayfalara.
Dördüncü kitabımız sanırım serinin en eğlenceli kitaplarından biri.

Penelope Featherington'u seriyi okuyan herkes bilir... Kendisi bizim kıyıda köşede kalmış, pek de göze çarpmayan Featherington kızlarından biri. Tabi Leydi Whistledown'a göre en zekileri de... Peki size Leydi Whistledown Penelope desem!? Evet, evet yanlış duymanız...



Ah, Colin'i unutmayalım, gerçi Colin'i unutmak ne mümkün:) Kendisi ailemizin en haşarı, en şeytan tüylü erkeği ve Gregory'nin hikayesini henüz okumasam da bu tahtı Colin'den alabileceğini hiç sanmam...
Colin'in çok sık seyahat ettiğini önceki kitaplardan biliyoruz. Aradan geçen birkaç senenin ardından Colin 33 yaşındadır ve hâlâ bekardır. Kıbrıs seyahatinin ardından bir süre Londra'da ailesinin yanında kalmayı planlasa da herkes gibi o da bir süre sonra sıkılıp tekrardan bir yerlere gideceğinin farkındadır. Farkında olmadığıysa Penelope'ye aşık olacağıdır...

Son Söz Aşkın'ı okurken Colin'in kırdığı potu seriyi okuyanlar bilirler. Kendisi asla ve asla Penelope'yle evlenmeyeceğini söylemişti, nasıl da tükürdüğünü yaladı :)
Penelope'nin Colin'e aşık olduğuysa bilinen bir gerçek... Genç kadın 16 yaşından beri Colin'e aşık ve aşkının ne denli umutsuz olduğunun da farkında. Üstelik Colin'in onunla asla evlenmeyeceğini söylediği günden beri  de en ufak bir ümidi bile kalmamış durumda. Yine de tüm bunlar onun Colin'e aşkına engel değil... Adamın  nerelere gittiğini öğrenip, o yerlerle ilgili okumasına ve de elbette dönmesini beklemesine de...

Penelope o kadar sıradan biri ki, hatta bu sıradanlık onu çoğunlukla görünmez kılıyor, Colin'in ona aşık olabileceği aklının ucundan dahi geçmiyor; tabi Colin'in de... Ama bu durum çiftin bir süre vakit geçirmesiyle gerçekleşiyor ve tahmin edin buna en çok şaşıran kim? Elbette Colin!
Ne ara aşık olduğunu bile anlamıyor genç adam :)

Leydi Whistledown'un kimliğinin ortaya çıkması ise apayrı bir mevzu, en iyisi siz okuyup öğrenin.
Rüyalar Gerçek Olsa serinin en iyi kitaplarından biri...
Tabi bu arada Eloise ile ilgili bir sürü de merak uyandırıcı detay var ki Sonsuz Sevgilerimle'yi okumak farz oluyor :)
Bu haberi Leydi Whistledown yazsaydı şöyle derdi :)

"Bayan Eloise Bridgerton'un parmaklarındaki mürekkep lekeleri akıllarda pek çok soru işareti bırakıyor. Sizce bu artık pek de genç olmayan bayan (ki taktir edersiniz ki kendisi artık 28 yaşında)  bu kadar mürekkeple ne yapıyor? Yazarınızın duyumlarına göre kendisi mektup yazdığını iddia ediyor. Mektupların sahibini şimdilik bilen yok... Ama bu yazarın burnuna hiç de hoş kokular gelmiyor doğrusu"
Gelelim eleştirilerime(Olmazsa olmazlar zaten (:  )
Bir önceki kitapta da çevirmenlerin farklılığından bahsetmiştim. O yorumu yazmamın üzerinden bir kaç saat geçmişti ki beni haklı çıkaran sayfalar okudum.
Son Söz Aşkın'da Penelope'nin Colin'i duymasından sonra ikili arasında geçen konuşma, bu kitapta da vardı.
Ve iki çeviri arasında dünya kadar da fark...
Belirtmeden edemeyeceğim Son Söz Aşkın'ın çevirmeni çok daha başarılıydı...

Bunun dışında da söyleyebileceğim çok fazla bir şey yok sanırım.
Sadece şu detayı da ekleyeyim; o da tamamen yazardan kaynaklanıyor.
Karakterler  her ne kadar birbirinden farklı olsa da bir süre sonra sanki hep aynı satırları okuyormuşsunuz gibi geliyor.
Özellikle çiftlerin birbirleriyle yakınlaşmalarında falan kitapları birbirlerinden ayıran detaylar yok.
Bu açıdan kendini en çok tekrar eden yazarlardan biri Julia Quinn...


Veeee görseller! Ben sustum siz konuşun :) 
Bu kitap da benden 8 puandan fazlasını alamayacak, her ne kadar Colin'i düşündükçe 9 vermeye niyetlensem de :)
Keyifli okumalar hepinize :)

4 yorum :

  1. Valla takipteyimde bu kadar da olmaz kii yaa!
    Bu ne hızz?
    Ya okuyamıom iştee :( olmuo işten kalan vaktimde yapılacak bi ton şey oluoo offff...
    Sen hangi ara okuosunn :))) bi formül ver yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışıyorsan çok daha zor tabi okuman :/ Ben öğrenciliğimin son demlerinin keyfini yaşıyorum sanırım, valla utandım kendimden :D
      Ama eğer toplu ulaşım araçlarında okuyabiliyorsan oraları değerlendir derim, teyzem öyle yaparak benden çok okuyor :D

      Sil
    2. işte tek sorun orada otobus beni tutuyor cok fena :( Msj bile yazamam bırak okumayı :(
      pooff ona acayip sinir oluom eski iş yerime vapurla gidiodum ee o zamn kim tutar beni okumaya doyama ama simdi nerde :(
      Neyse bide kış geldi bende sürekli kış uykusu modundayım hihihihihihi :) tembel teneke benn :)
      Valla ögrenci olduğum zaman daha fenaydı benim hayatım :( hiç vaktim olmuodu bitti de kurtuldum çok sükür :D

      Sil
    3. vapurda mı okuyodun :O Eee ben de onu yapamazdım sanırım, o daha çok sallıyo sonuçta :D
      sınav zamanları okunmuyo cidden, ben de mesela bu haftadan sonra ara vericem :/ Seriyi bitirmeye niyetlenmiştim ama sanırım olamayacak yüksek doz Bridgerton'dan gidebilirim :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI