Soğuk Kahve-Ahmet Batman || Kitap Yorumu



Kitabın Yazarı: Ahmet Batman
Yayınevi: Destek Yayınları
Kitap Türü: Deneme(?)
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 224


ARKA KAPAK
Sıcacık bir kahveden yükselen güzel kokular eşliğinde keyifli bir okuma vaat ediyor Soğuk Kahve.
İronik ve mizahi olduğu kadar keskin bir dil. Belki de çoğumuzun gündelik hayatında olan konuları anlatırken sizi ters köşeden bir bakış açısına yatırıp golü ustalıkla atıyor. Hınzır bir zekânın ürünü olan cümleleri sizi gülerken duygulandıracak, çoğu zamansa hayretler içinde bırakacak. 
Kahraman Tazeoğlu
Batman kendi deyimiyle numune bir adam. En azından yazdıkları öyle. Kolay kolay kimseden duyamayacağınız, cesaret isteyen şeyleri açıkyüreklilikle söylüyor okura. Özellikle kadın erkek ilişkilerinin üzerindeki pembe tozu üfleyip altında yatan siyahları ve beyazları soğukkanlılıkla gösteriyor. Ne her erkek bir Romeo, ne de her kadın bir Juliet.
Ertürk Akşun
Topuklu ayakkabı mı yoksa ben mi?
Bir kadını zorlayan bir soru olabilir.
Çikolata mı ben mi? sorusu kadar olmasa da zorlar.
Sizler topuklu ayakkabısı ayaklarını vuran kadınlarsınız.
Topuklarınızın altında kâğıt mendiller var.
Bazılarınızın gözyaşlarını silen mendiller işte, yabancı değiller.
O mendiller hep canınızın yandığı yerlerde...
Çok adisiniz pembe rujlar, çekici kılıyorsunuz dudakları.


Dikkatli gözlerden kaçmayacağı üzere kitabın türünde soru işareti barındıran bir deneme yazıyor.
Çünkü ben bu kitabı kategorize edemedim. Direkt kitabın türü şudur diyemiyorum; roman değil, öykü kitabı hiç değil, en makbulü deneme demek ki o türü de tam olarak kapsadığından emin değilim. Kitabımız aşka ve hayata dair satırlar barındırıyor kısacası.
Hani bazen içinizdekiler dolar dolar taşar da birkaç kelime karalarsınız ya bir yerlere kendinizle konuşur gibi tam da öyle işte. 
Yazar bir nevi kendi iç seslerine dahil ediyor okuyanı...
Ki hâlâ okumadıysanız pek çok yerde alıntılarına denk gelmişliğiniz vardır.
Zira benim de kitabı almama sebep bu alıntılar oldu.


Okuyunca bir de ne göreyim kitabın en iyi kısmı o alıntılarmış zaten.
Ve keşke alıntılarda bıraksaydım kitabı bile dedim kendi kendime. En azından aklımda güzel kalırdı.
Neden mi?
Pek çok yerde birbiri ardına sıralanmış iki cümleyi ardı sıra yakıştıramadığım oldu mesela.
Birini sarı fosforlu kalemle çizerken, diğerini okuyunca bu ikisini aynı adam mı yazmış diyorsunuz. 
Anlam bütünlüğü yok... 
Bazı yazılar çelişkisiyle beraber aktarılmış.
Hani giden sevgiliyi sevsin mi, unutsun mu, hatırlamasın mı bilememiş yazar...
Hal böyle olunca da ben bunu mu okuyorum diyorsunuz haliyle.
Şahsen kitap belirli bir yerden sonra resmen 'BİTMEM' dedi sanki...
Bitirene kadar kendimle cebelleştim, dönüp dönüp o sarı fosforlu kalemle işaretlediğim yerleri okudum ki motive olayım. 
Hani balık tutmanın sabrı lazımdı adeta...
'Bekle canım, bekle; şimdi sarı fosforlu kalemi kullanacağın satırlar gelecek'

Balık tutmayı seviyorsanız, ben sabırlıyımdır diye bir iddianız varsa buyurun okuyun bu kitabı.
Yok ben zaten kendi işaretli yerlerini yazdım kendi kitabımın, aşk üzerine bir cümleye daha ihtiyacım yok, kimse bildiklerimi söylemesin diyorsanız o zaman yanına bile yaklaşmayın kitabın. 

Benim bu kitaba puanım 4...

Sanırım beklentimin yüksek olmasına kurban gitti biraz yazar.
Keyifli okumalarınız olsun:)

4 yorum :

  1. Ayy bu kitabı görünce sinir oluyorum :D Bunun saz arkadaşları var, Sabah Uykum ve Bukre. Üçlü gördüm mü hele afakanlar basıyor neyse söyleyeceklerim bu kadar :D

    YanıtlaSil
  2. Vallahi canım al benden de o kadar. O kadar övüldü ki Soğuk Kahve ve Sabah Uykum, bir de çok güzel alıntılar paylaşılıyordu sürekli merak edip ben de aldım. Evet alıntı yapılan kısımlar cidden güzeldi ama o kadar... Yani toplasan yirmi sayfa etmez... Gerisi laf-ı güzaf... Anlatımda bütünlük falan zaten hak getire; ama ne yazık ki bizim ülkemizde böyle şeyler bestseller oluyolar

    YanıtlaSil
  3. Soğuk kahve bence gayet güzel bir kitap.. Yıllar önce kitap okumayı bırakmıştım ve tekrar bana kitap okumayı sevdiren bir kitapla karşılaştım.. Tüm kitapları sevdirecek kadar güzel bir kitap Soğuk Kahve.. Bunu bitirince Ahmet Batman'ın diğer kitaplarınıda alıp kesinlikle okumayı düşünüyorum. Başlangıçlar her zaman güzeldir..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI