Sıcak(Nefes Nefese Üçlemesi #1)-Maya Banks || Kitap Yorumu



Kitabın Yazarı: Maya Banks
Orjinal Adı: Rush
Seri Adı:Nefes nefese üçlemesi #1
Çeviren:  Yeliz Kahraman
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Kitap Türü:  Aşk, Yetişkin, 
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 461
ARKA KAPAK
Gabe, Jace ve Ash: Ülkenin en varlıklı ve güçlü erkekleri. İstedikleri her şeyi elde etmeye alışkınlar. Hemen her şeyi. Gabein en büyük hayali ise onun için yasak elma olan bir kadınla fantezi yaşamak. Şimdi o yasak elma yeterince olgunlaşmış durumda...

Gabe Hamilton, Mia Crestwelli otelin açılışında gördüğünde, aklından geçenler yüzünden cehenneme gideceğini biliyordu. Ne de olsa, Mia onun en yakın arkadaşının kardeşiydi. Ama artık küçük değildi. Gabe de arzularını hayata geçirmek için çok uzun süre beklemişti.
Miaya ilk gençlik günlerinden beri ilgi duymuş, onunla ilgili hayaller kurmuştu. Kendisi ondan on dört yaş büyükse ne olmuştu yani? Mia ise onu erişilmez biri olarak görüyor ama bu adama duyduğu tutkudan kurtulamıyordu.
Gabe onu kendi dünyasına çektiğinde, Mia bu adam ve talepleri hakkında bilmediği çok şey olduğunu keşfedecekti. Yoğun ve tutkulu ilişkileri ikisinin de beklemediği bir yolda ilerleyebilir, belki ihanete bile açık olabilirdi.


Bu türe alıştık artık sanırım...
Yetişkin Okur kategorisinde çıkan son kitaplardan biriydi Sıcak. 
Tamam; cinsellik tabudur demiyorum, kitaplarda görmeyelim falan da demiyorum. 
Eğer gerçekten gerekliyse elbette bir kitapta +18 ibareler olabilir. 
Ama yayıncıların peş peşe bastıkları bu bestsellerlerde cinsellik öğesi ne kadar gerekli tartışılır.
Yani kitaptan bahsi geçen bu ibareleri çıkarınca geriye kurgu ve hikaye namına hiçbir şey kalmıyor.
Üstelik bu kadar detay verilemeden de, üstü kapalı bir anlatımla yazar anlatmak istediğini pek ala anlatabilirmiş.
Tabi bu kısımları çıkarırsak 461 sayfadan geriye 200 sayfa bile kalmaz o ayrı...

Hikaye hakkında konuşmak gerekirse size kısaca özetleyeyim:
En yakın arkadaşının kardeşi olması, Gabe'i Mia'dan uzak tutmak için yeterli bir neden değildi artık. Gabe yıllardır bastırmaya çalıştığı takıntısını daha fazla görmezden gelmemeye kararlıdır. Ve böylece Mia'yı yalnız yakaladığı ilk fırsatta genç kızı ofisine görüşmeye çağırır. Daha doğrusu emreder demek daha doğru.

Mia Gabe'i yıllardır arzuluyor olsa da önüne bir sürü akıl almaz maddeden oluşan bir sözleşme geleceğini en uçuk hayallerinde bile tahmin edemez. Yine de Gabe olan zaafı adamın teklifini kabul etmesine neden olur.
Böylelikle genç kız kontrolü Gabe'e devrettiği, sex odaklı bir ilişkinin içinde buluverir kendini.

Hikaye boyunca Gabe'e gram sempati beslemedim. Bir insan ancak bu kadar ben merkezli olabilir.
Bu tür kitapların ortak özelliği olarak kızımız da yine ve yine omurgasız diye tabir edilen, aşık olduğu zırvalığının arkasına saklanıp biraz bile direnç gösterneyen bir tipti.

Yani klişe bir kurguda olması gereken her şey mevcuttu kitabımızda.
Zengin adam; saf ve aşık genç kız; anlaşmalar; sex odaklı ilişkiler; vs...

Gabe'in sırf Mia'ya aşık olmadığını kendine ispat etmek için başka adamların kıza dokunmasına izin verdiği sayfalarda hikaye artık benim için gerçekten çekilmez hale gelmişti.
Çileden çıkmak dedikleri bu olsa gerek!
Adamın düşünce yapısına ve Mia'nın tüm olanlara rağmen sırtını dönüp gitmeyişine sinir oldum.

Üstelik düşünün ki Jace Gabe'in en değer verdiği arkadaşlarından biri ve Mia da bu adamın kızkardeşi...
Acaba bu etken hiç olmasaydı Gabe daha ne kadar düşebilirdi bilmiyorum.
Neticede yazar kendince bir mutlu son çiziktirmiş...
Ne kadar inandırıcı olduğu tartışmaya açık elbette.

Bir de üzerine bu kitap bir üçlemenin ilki...Daha sırada Jace ve Ash'in hikayeleri var ki okumayı falan düşünmüyorum.
Zira bu ilk kitapta Jace ve Ash'in sapkınlığına da az buçuk değinilmiş. 
Yani kitap benim okumanızı önereceğim bir kitap değil. 
Yayınevi yurtdışı kapağını ellemeden Türkçe'ye uyarlamış. 
Diğer kitapları okumayacağımdan o kapakları da ekleyeyim istedim.


Çeviri genel manada idare eder olsa da bazı yerlerde kelimeler yanlış yazılmıştı.
Bazı kelimeler hiç yazılmamıştı. Söz öbeklerindeki eksikleri sizin hayal gücünüzün tamamlaması bekleniyor.
Üstelik tüm bu vasat duruma karşın Epsilon her zamanki gibi fahiş fiyatlardan kitap etiketi sunmaya devam ediyor.
Ne denir ki...

Benim bu kitaba puanım 5...

Keyifli okumalar dilerim :)

18 yorum :

  1. Bu kitapla ilgili baya tüyo aldım, bir nevi özetini okudum. O bile yetti bana. 2. kitaptaki rezilliği biliyorsundur belki. İki arkadaş falan. Iykk.
    Sanırım beni cinsellik değil de daha ne kadar abartabiliriz yarışı boğuyor. Bir de argo dilleri. Aşka yakıştıramıyorum. Elimi bile sürmedim iyi de yapmışım. Gözünü sevdiğim aşk romanları, cinsellikte olsa dozajında oluyor (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen... aşk dediklerini kitaplarda buluyorduk eskiden, şimdi kitaplarda da bulamaz olduk.
      ikinci kitap hakkında pek bir şey bilmiyorum ama tahmin edebiliyorum...

      Sil
  2. kizi baska erkeklerle mi paylasiyo abboww :O :O bu kitap baslamadn bitmistir benim icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani tam olarak şöyle Alya'cım: Adam kıza aşık değilim fikrini kendine ispat etmek için iş görüşmesi yaptıkları üç adamı otel odalarına çağırıyo. Ve kız çıplak ve bağlıyken adamın birinin dokunmasına izin veriyo. Sonra da neymiş efendim pişman olmuşmuş.
      Midem bulandı resmen :/

      Sil
    2. ilk kitapda öyle bir durum var mı acaba ?

      Sil
    3. merhaba bu bahsettiğim bu kitapta oldu zaten. Bu da serinin ilk kitabı :)

      Sil
  3. bir beğenen ben miyim bu kitabı lan :D
    buradan epilson yayınlarına sesleniyorum 2 ve 3. seri kitaplarını bana gonderın cevireyim beleş beleş :D
    e-book olarak yada pdf olarak bilem çıkmamış ingilizcesi deli olacam meraktan :D
    nasılsa sizin çevirmenleriniz de benimle aynı sürede cevırır o yuuzden bana verin beleş beleş :D
    ahah :D
    öptüm yamakus blogırıs :D
    je t'aime :D

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle cok güzel bi kitap evet haklısınız kötü bölümler var ama asıl o olaydan sonra askları baslıyo bence
    Bir an önce çıksın 2. Kitabi cok merak ediyorum

    YanıtlaSil
  5. İlk kitapda öyle bir durum söz konusu mu acaba ?

    YanıtlaSil
  6. Alala çok merak ettim şimdi ha. PDF de yok internette, peff.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar, nette pdfsine denk gelmiştim ben kitabın.

      Sil
    2. Ah canııııım cevap vermişsin de görememişim çok sağol buldum pdf versiyonunu. Epsilon'un berbat çevirilerine fahiş bi fiyat ödeyemem. Kusura bakma Maya bacım. Çoğu yerde haklısın da ben kitabı sevdim ya. Buda iflah olmaz romantikliğimden kaynaklanıyor zannımca. Hele o kitabın sonuna doğru Gabe'in yaşadığı dram. Ah kıyamam annem. Adama da hak vermek gerek, kendini o kadar boktan görüyor ki kızı hak etmediğini düşünüyor. Ama çoğu yerde Gabe'e ağız burun girişmek istemedim desem yalan söylerim. Bi de o Mia ya, onu sağlam Bi silkmek istedim otel kısmında. Alala bi kız bu kadar da alıntı yapıyorum omurgasız olamaz canım. Baya baya çakma elli ton olmuş olmadı Maya bacım. Yine de emeğine sağlık. Yazımı da bi alıntıyla tamamlarım. Yamakcığım bu bölümde kendimi gördüm resmen. :D
      "Deli gibi okuyan, ki bazen bu konuda psikopata bağladığı bile görülebilir; okudukça düşünen; düşündükçe mutsuz olan; mutsuz oldukça tekrar okuyan bu döngünün içine sıkışmış sıradanın da sıradanı garip bir havvakızıdır vesselam"

      Sil
    3. Ahahahh :) alemsin valla samimiyetine bayıldım :)
      Ama bu kitabı okuduğum dönem bu tür kitaplardan illallah etmiştim o yüzden pek sevemedim :)

      Sil
  7. Yorum da çok sinirlenmişsin :) Bir an Gabe'e tekme tokat dalacağını düşündüm :) Maya Banks'ı severim ama orjinal dilinde okuduğum zaman :) Ama yazar bu seriinin ilk kitabında elli ton üçlemesini çok taklit etmiş ki bence hiç gerekte yok çünkü maya banks'ın anlatım tarzı kelime haznesi E.L.James'den çok çok daha iyi olmasına rağmen neden bu kadar taklit ettiğini anlamadım seçilen cümleler bile bazı yerlerinde neredeyse aynıydı :) Diğer 2 kitabı okumayacağım diye yazmışsın ama bence oku özellikle Ash'in hikayesini aşkitom o benim :) Günahkarlar Turnede serisin de nasıl Trey Mills bağğımlısıysam bu seride de Ash diyorum :) Bu tarzda okuyupta çok sevdiğim seri ise günahkarlar turnede serisidir (gerçi bu seri de bambaşka bir boyutta) :) özellikle de orjinal dilinden okumak ayrı bir keyif...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam :) Valla biraz öyle oldu çok sinirlendim Gabe'e.
      İşin açığı paylaşımcı ilişkilere açık değilim o yüzden de seriye devam etmeyeceğim. Gerçi bir arkadaşım var belki onun ısrarına dayanamayabilirim :P
      Günahkarlar da bana fazla gelmişti mesele. Bir de bu türü görmekten cidden sıkıldım artık. O yüzden kararsızım :D Ama öneri için çok teşekkürler :D

      Sil
    2. Tamam işte ben de diyorum ki zaten onların bakış açısı ile okursak tadını alırız ama kendi bakış açımız ile okursa kitaptan koparız :) Ben her kitaba kendimi kaptırdığım için uç bölümler de sorun yaşamıyorum :) değişik :)

      Sil
    3. ama yahu onlar da çok genişler :P ben hiç mi hiç paylaşımcı değilim :P bakışaçımı değiştiremiyorum o yüzden :D Ama bu tür okursam bir daha önerini dikkate alıp deneyeceğim :D

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI