Tarot ve Çikolata-Marian Keyes || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Marian Keyes
Orjinal Adı: Lucy Sullivan is Getting Married
Çeviren: Çiğdem Balkanlı
Yayınevi: Kelebek Yayınları
Kitap Türü: Çik-lit, Romantik-Komedi
Yayınlandığı Yıl: 2001
Sayfa Sayısı: 512

ARKA KAPAK

Lucy Sullivan evleniyor mu yoksa...?
Lucy'nin bir erkek arkadaşı bile yoktu. Açık söylemek gerekirse aşkta da pek şanslı sayılmazdı. Ama Bayan Nolan tarot falına bakmış ve Lucy'nin, çevresinde yakından tanıdığı bir erkekle yıl sonuna kadar evleneceği kehanetinde bulunmuştu.
Lucy'nin ev arkadaşları bu haberi duyar duymaz kara kara düşünmeye başlamıştı. Eğer Lucy evden giderse, şarap ve erkeklerden oluşan yaşam tarzlarına son vermek zorunda kalacaklardı. Ayrıca evi kim temizleyecekti? Ama Lucy, sorumsuz, alkolik babası ve hırçın annesiyle uğraşırken evlilik gibi şeylere ayıracak vakti olmadığını söylüyordu. Üstüne üstlük hayatında erkek falan da yokken evlilik düşünmenin sırası mıydı yani?Fakat sonradan yakışıklı, sevimli ama güvenilmez Gus'la tanışınca onun beklenen damat adayının olup olmayacağını düşünmeye başladı. Belki de müstakbel kocası, yakışıklı Amerikalı Chuck olacaktı. Ya da herkesin nabzına göre şerbet veren kompliman Daniel. Hatta belki de işteki sevimli çocuk Jed!..
Gülmek uğruna işe ya bir hafta geç gidin ya da bir hafta asın! Değecek...

Tam olarak da bunlar yazıyor kitabın arka kapağında...
Ama itiraf edeyim, ben bu kitabı pdf'den okudum. Yine de indirmeme sebep bu arka kapak yazısı oldu.
Bilgisayardan okumanın zorluğunu bir kenara bırakacak olursak kitap ortalamanın biraz üzerindeydi; ama mükemmel değildi.

Öncelikle belirteyim yazarın okuduğum ilk kitabıydı... 
Vasat olmamakla birlikte çik-lit tarzda kriterimi Sophie Kinsella belirlediğinden çok da beğenmedim. Abartısız bir 150 sayfa gereksizdi bence.
Lafı çok dolandırmıştı yazar... Hele bazı sayfalar vardı ki konuyu öyle böyle dağıtmıyor!

Hal böyle olunca kitabın okunma süresi de uzadı. 
Ama yine de yazarın diğer kitaplarını merak etmedim değil.
Hemen kitap hakkında yorumumu da yapayım sizlere...

Lucy, saf mı salak mı olduğuna bir türlü karar veremediğim bir karakter oldu.
Yani bir insanın kendini bu kadar kandırması nasıl mümkün olabilir? Bu noktada karakteri gerçekçi bulmadım.
Kızımız nerede gereksiz, boş gezenin boş kalfası ve beleşçi adam var bulup sevgili diye koluna takan bir tip.
Üstelik adamlar tüm gereksizliklerinin üzerine bir de alkolikler ve Lucy bunu bir türlü kabullenemiyor.

İş arkadaşlarıyla birlikte gittikleri falcı kızımıza en geç bir buçuk sene içinde evleneceğini söylediğinde Lucy'nin hayatında kimse yoktur. En son mülayim sevgilisini işe yaramaz katagorisine girmediği için yeni terketmiştir kendisi. Başlangıçta bu kehanet pek de inandırıcı gelmese de birkaç gün sonra bir partide Gus'la tanışınca, 'acaba' demekten alamıyor kendini.

Ah Gus'ın ne kadar boş bir karakter olduğunu anlatmama gerek yok sanırım. Adam işsiz, güçsüz; aylak; sanatçı geçinen; beleşçi bir sarhoş... Tüm bunlar onu Lucy'nin listesinde en üste taşımaya yetiyor...
Ve Gus'la bir dargın bir barışık tuhaf ilişkisi başlıyor.

Bu arada bir de Daniel var... Lucy'nin ağabeyinin arkadaşı, aynı zaman da kızımızın da arkadaşı.
Keyifli vakit geçirdiği ama ısrarla 'biz arkadaşız' moduna sıkışıp kaldığı Daniel...
En başından anlıyorsunuz aslında Daniel'in Lucy'e karşı boş olöadığını.
Ama kızımız Guıs'ı bulunca o da Lucy'nin ev arkadaşıyla çıkıyor.

Derken Lucy'nin annesi babasını terkediyor. Ve anlıyorsunuz ki kızımızın yanlış erkek seçiminin arkasında babası var: Tıpkı babası gibi adamları bulup hayatına alıyor Lucy.
Annesi evden gidince onun boşluğunu doldurmaya karar veren Lucy'nin at gözlüklerini çıkarıp babasının gerçek yüzünü görmesi pek de uzun sürmüyor. Ve böylece hayatındaki yanlışı da farkediyor...

Bundan sonrası mutlu son!
Daniel'e olan hislerini kabullenme süreci ve karşılıklı itiraf...
Gerisi onlar erdi muradına biz çıkalım kerevetine muhabbeti...


 

Bunlar orjinal kapaklardan 2 tanesi... Ki bence yayınevi bunlardan birini tecih etmeliydi. Pembe olanı beğendim ben mesela.
Gerçi anladığım kadarıyla bu kitabın baskısı yok...
Yayınevinin adını da duymuyorum ben son zamanlarda.

Ah bir de belirtmeden geçemeyeceğim bu yazarın kitapları acayip pahalı...
Yazarın yayın hakları Artemis'te...
Ve Artemis fiyat konusunda uçmuş durumda. 28 lira etiket gördüm bir kitapta...
Resmen okumayalım diye çırpınıyorlar :(

Neyse efendim kitaba puanım 7...

Keyifli okumalar


2 yorum :

  1. Marian Keyes'in Senden başka yok kitabını okumuştum ben o kitabı güzeldi :)başka kitabını okumamıştım ama çerez kitaplar okumak istenirse bu yazarın kitabı okunabilir. Verdiğin puana göre aynı düşüncelerdeyiz sanırım yazarın kitapları konusunda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın diğer kitaplarını okunacaklar listeme aldım ama kitaplar çok pahalı...
      Değip değmeyeceği konusunda tereddütlerim var açıkçası :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI