Öldürme Tutkusu-Sandra Brown || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Sandra Brown
Orjinal Adı: Smash Cut
Çeviren: İpek Demir
Yayınevi: Altın Kitaplar
Kitap Türü: Macera, Polisiye, Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2010
Sayfa Sayısı: 462

ARKA KAPAK

Atlantalı ünlü bir işadamı silahlı soygun sırasında kaza kurşunuyla can verince yanlış zamanda, yanlış yerde bulunduğuna karar verilir. Ama maktulün yakın dostu Julie Rutledge, diğerleriyle aynı fikirde değildir. Ünlü işadamının cinayete kurban gittiğini ve bu cinayeti de işadamının yeğeni Creighton Wheeler’ın planladığını kanıtlamak için harekete geçer. Ama işler öyle bir noktaya gelir ki Julie bir anda işadamını öldürmekle suçlanan katil durumuna düşer. Olaya tesadüf eseri dahil olan ünlü avukat Derek Mitchell, Julie’nin suçsuz olduğunu kanıtlamaya çalışır. Ve Wheeler’ın göründüğü kadar masum olmadığını fark eder. Bu narsist katilin film izlemek ve izlediklerini tekrar canlandırmak gibi bir tutkusu da vardır. Ne denli gönülsüz olsalar da Wheeler kendine yeni kurbanlar bulmakta ve acımasız zevklerini tatmin etmekte gecikmeyecektir.


Sandra Brown'ın okuduğum ikinci polisiye kitabı...
Yazarın kalemini beğeniyorum, buna lafım yok.
Ama bu tarzda yazdığı kitaplarda katil en başından belli. Kitap boyunca bunu ispat etmeye çalışan karakterleri okuyorsunuz. 
Çok da fazla gizem yok anlayacağınız.
Kitaptan bahsedecek olursam:

Paul Wheeler bir otelin asansöründe 8. katta başından vurulduğunda görgü tanıkları ve polis bunun silahlı soygun sırasında bir kaza olduğunu düşünürler. Julie hariç...
Paul kollarında can verdiğinde Julie neredeyse katilin kimliğinden emindir. Genç kadına göre katil Creighton Wheeler'dan başkası olamaz.
Yani Paul'ün yeğeni...

Genç kadın tüm kararlılığına rağmen Creighton'u suçlayacak delil bulamaz; çünkü adam olay sırasında başka yerdedir ve tanığı vardır. 
Polis soruşturmayı derinleştirdiğinde Doug Wheeler kendini ve ailesini savunması için ünlü avukat Derek Mitchell'i tutmaya karar verir. 
Julie'nin bu dişli avukatı bertaraf etmek için planı vardır.
Genç kadın Derek'i, bir uçuşta kimliğini gizleyerek baştan çıkarır. Amacı Derek onun kimliğini öğrendiğinde davayı almasını engellemektedir.

Derek tüm bu tesadüfler sonucunda kendini olayların içinde bulur.
Olayın tüm karmaşasının dışında Julie'ye hissettiği duygularla da baş etmek zorundadır genç adam.
Sonunda olaylar öyle bir noktaya gelir ki Julie kendini cinayetle suçlanırken bulur.

Ama tabi ki olay en sonunda çözülüyor :)
Onu da okuyunca kendiniz görün, bu kadar tüyo yeter...

Kitabın en sonunda Julie'nin Paul'ün kızı olduğunu öğrenmek bana acayip sürpriz oldu...
Eminim siz de şaşıracaktınız, ama ben sürprizi bozdum :D

Kitabın orjinal kapakları:



Yayınevi en sade olanı seçmiş, ben olsam ortadakini seçerdim :D Ama yine de orjinali korudukları için tebriği hak ediyorlar.
Çeviri de son derece başarılıydı.

Kitaba puanım 8...

Keyifli okumalar


2 yorum :

  1. Türkçe yayınlanan kitaplarının hepsini okudum yazarın. Bu en az sevdiklerimden ama yine de seviyorum. Katil belli olsa da kendini okutmayı biliyor. Genelinde böyle bir şey var ama maalesef (: Görgü Tanığını okumadıysan bir şans ver bence. Sanırım onda böyle bir durum yoktu. Yıllar geçti net hatırlayamıyorum gerçi, yine mi okusam ne (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. polisiye olarak ben de bunu ve zor müşteriyi okudum. İkisinde de tarzı aynıydı yazarın... Ama dediğin gibi, sıkılmadan okunuyor, o konuda sıkıntılı değil :) Görgü Tanığı'nı da hemen aldım okuma listeme, teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI