10 Temmuz 2013 Çarşamba

Crossfire Serisi-Sylvia Day || Kitap Yorumu


Son kitabı henüz kapatmış biri olarak yorum yapmaya geldim :)
Evvela belirteyim serimiz +18, hatta ben olsam 20 yaş sınırı koyardım. Fazlasıyla müstehcen sayfalar var.
50 Ton üçlemesiyle Türkiye'ye de gelen erotik seri modası bu kitaplarla tavan yapıyor bence. 
Bir kere 50 Ton Serisi'yle karşılaştırıldığında Sylvia Day'in çok daha profesyonel bir kalemi olduğunu söylemek lazım. 

E.L. James'in düştüğü pek çok hatayı bu seride görmüyorsunuz. Klişeler yok muydu, belki bir parça vardı, evet. Fazlasıyla ütopik bir dünya anlatılıyor; ama yine de karakterler öyle bir işlenmiş ki onları benimsiyorsunuz. Karakterlerden bir parça bahsedeyim isterseniz:

Gideon Cross

Okursanız bu adama bayılacaksınız. Kendini kabukların arkasına gizlemiş fazlasıyla güçlü bir adam Gideon. Aynı zamanda belli etmese de duygusal. Geçmişinde cinsel tacize maruz kalmış birisi... Bu travma neredeyse hayatının tamamını etkilemiş durumda. Hayatına Eva girene dek kabuğunun arkasında güvende hissediyor. Ama Eva adamın hayatını dönülmez bir şekilde etkiliyor. 

Eva Tramell

En az Gideon kadar arıza bir kadın karakterimiz var. Ama ben Eva'yı çok sevdim... Yazar okuyucu sevsin diye klişe kalıplara sokmamış bu karakteri. Bir kere bu tarz kitaplarda genelde olduğu gibi bakire değil karakterimiz. Hatta Gideon'un öncesinde hayli kabarık bir geçmişi var. Bir ara baya bir dağıttığı dönem olmuş kızımızın...
Annesinin ikinci eşinin oğlu, üvey ağabeyi Nathan tarafından yıllarca tecavüze uğramış. 14 yaşında hamile kalıp düşük yapınca başına gelen bu talihsiz olay ortaya çıkmış. Nathan'dan uzaklaşmış olsa da bu olay hayatını fazlasıyla etkilemiş. Ve ortaya kendine güvensiz bir kişilik çıkıvermiş.

İki karakterde de beni en çok etkileyen şey arızalarının farkında olmalarıydı. Ve birbirlerine karşı o kadar anlayışlılardı ki birbirlerini değiştirmeye hiç çalışmadılar. 
İkisi de hastalıklı derecede kıskanç olan karakterlerin ilişkilerini okumak, kavgalarına tanıklık etmek fırtınalı bir denizde seyahat etmek gibiydi. 

Neyse lafı çok uzatmadan kitaplara geçeyim:

Kitabın Yazarı: Sylvia Day
Orjinal Adı: Bared to You
Seri Adı: Crossfire #1
Çeviren: Ayşe Kaya
Yayınevi: Doğan Kitap
Kitap Türü: Aşk, GünümüzAşk, Erotik 
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 375

ARKA KAPAK

Dünyada olay yaratan üçleme nihayet Türkçede!
Crossfire serisi 1. Kitabı...
Ateşle oyna!
Sana Soyundum Amerikada haftalarca bestseller listelerinden inmeyen, tüm dünyada 38 ülkeye satılan Crossfire üçlemesinin ilk kitabıdır. 
"Sana ihtiyacım var, Gideon" dedim soluk soluğa ve tahrik olduğu için şimdi daha da yoğunlaşmış olan kokusunu içime çektim. Sırf teninin baştan çıkarıcı kokusu yüzünden hafifçe sarhoş olduğumu düşündüm. "Beni çıldırtıyorsun."
Bileklerimi bırakıp yüzümü avuçlarının arasına aldı ve dudaklarını dudaklarıma sertçe bastırdı. Pantolonuna uzanıp gizli fermuara ulaşabilmek için iki düğmeyi açtım...
New Yorkun en gözde bekârı, Cross Holdingin varisi Gideon Cross -namı diğer Bay Gizemli ve Tehlikeli- Evanın karşısına çıktığında genç kadının yapabileceği tek bir şey vardı: Tüm bedeni ve ruhuyla ona teslim olmak...



İlk kitapta kahramanlarımızı tanımaya başlıyoruz. Yeni bir şehre taşınan ve yeni bir işe başlayarak taze bir başlangıç yapan Eva'nın Gideon'la tanışmasını okuyoruz. 
Başlarda kızımız fazlasıyla temkinli, Gideon da bir o kadar ısrarcı.
Başlarda fazlasıyla cüretkar bir adam okuyorsunuz... Sayfalar ilerledikçe onunla beraber Eva'nın kolay lokma olmadığını görüyorsunuz.

Hikaye ilerledikçe kahramanlarımızın sırlarına tanıklık ediyoruz. Geçmişindeki sırlar ilk aydınlanan Eva oluyor, Gideon bu konuda biraz daha gizemli.
Kitabın sonunda kahramanlarımızın hayatlarına dahil olan Gideon'un eski nişanlısı ikinci kitapta bizi nelerin beklediğinin habercisi gibi :)

Kitaba puanım 8...

Kitabın Yazarı: Sylvia Day
Orjinal Adı: Reflected in You
Seri Adı: Crossfire #2
Çeviren: Ayşe Kaya
Yayınevi: Doğan Kitap
Kitap Türü: Aşk, GünümüzAşk, Erotik 
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 352


ARKA KAPAK

Sakın korkma!
Zifiri bir karanlığa açtım gözlerimi. Gideon, yatağı hafifçe çökerterek yanıma oturdu ve üzerime eğilip aramızdaki battaniyenin üstünden kollarıyla sardı bedenimi. Parmaklarımı göğsüne dokundurunca çıplak tenini hissettim. İnledi ve dudaklarını dudaklarımdan ayırmadan bana doğru eğilerek ayağa kalktı; aramızdaki battaniyeleri çekip attı.
Crossfire serisinin ilk kitabı Sana Soyundumla başlayan Gideon ile Evanın tutkulu aşkı hiç hız kesmeden sürerken araya eski sevgililerin girmesi, her ikisinin de şiddet dolu geçmişinden karanlık yüzler bu ilişkiyi bambaşka boyutlara taşıyor. 
Bakalım, namı diğer Bay Tehlikeli ve Gizemlinin bir türlü dile getiremediği korkunç sır aydınlanacak mı? Evanın farkında olmadığı büyük tehlike ne? Sende Kendimi Buldumda, Crossfire serisinin heyecan dozu daha da yükseliyor. 
"Romantik edebiyatta Dayin çok az rakibi var."
Booklist


Seride en çok beğendiğim kitap buydu diyebilirim. 
Çiftin hayatlarına dahil olan eski nişanlılar ve sevgililer, Eva'nın Gideon'un geçmişindeki sırrı çözmaye çalışması, Eva'nın hayatına tekrardan kabus gibi çöken Nathan'ın dönüşü derken fazlasıyla hareketli sayfalar sizi bekliyor. 
Gideon'un pek çok davranışı Eva'yla birlikte okuyanların da kafalarında soru işaretleri bırakıyor. 
Ve bu arada çiftimizi bir de ayrılık bekliyor...
Ama kitapta öyle bir son var ki insanın adeta nutku tutuluyor!
Gideon insana 'Sevginiz için ne kadar ileri gidebilirsiniz' diye sorduruyor.
Ve o noktada bu adam benim okuduğum erkek karakterler listesinde baş köşeye kuruldu söylemeden geçemeyeceğim :)

Kitaba puanım 9...

Kitabın Yazarı: Sylvia Day
Orjinal Adı: Entwined with You
Seri Adı: Crossfire #3
Çeviren: Ayşe Kaya
Yayınevi: Doğan Kitap
Kitap Türü: Aşk, GünümüzAşk, Erotik 
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 412


ARKA KAPAK

Amerikayı sarsan kitap Türkçede!
Crossfire macerası hız kesmeden devam ediyor!
Sen benimsin! 
Gideon havlumu çekip açtı. Havlu yere düşüp de ben karşısında çırılçıplak kalınca sert bir soluk aldı. "Ah, Eva." Sesi öyle duygu doluydu ki gözlerim yanıyordu. Tişörtünü başının üstünden çekip çıkardı ve bir kenara fırlattı. Sonra bana doğru uzandı, çıplak tenlerimizin birbirine dokunacağı anı uzatarak dikkatle girdi kollarımın arasına.
Crossfire aşk macerası hiç hız kesmeden devam ediyor! Tutkuyla birbirlerine kenetlenen Eva ve Gideonın artık kimsenin bilmediği tehlikeli bir sırları var! Evanın hayatını mahveden üvey kardeşi Nathan öldürüldü. Peki, onu öldüren kişi kim? Eva, şüpheleri ve aşkı arasında doğru yolu bulabilecek mi?
Sana Soyundum ve Sende Kendimi Buldumla iyice harlanan tutku ateşi serinin bu üçüncü kitabıyla doruğa ulaşıyor. Sana Bağlandım inanılmaz bir dönüm noktasıyla okurları soluksuz bırakıyor.


Ve serinin sonuncusu, tabi şimdilik :) 
Sanırım dördüncü bir kitap daha gelecek, zira yazar kitabın sonunda açıkça bunun haberini vermiş.
Gideon'un Eva için yaptığı şey ikiliyi derin bağlarla birbirlerine bağlıyor.
Ama diğer yandan bu durum Gideon'un bitip tükenmez kabuslarına yenilerini ekliyor.
Herkesin ayrıldığını zannettiği çiftimiz bir süre gizli gizli görüşmek zorunda kalıyor. Tabi ayrıldıklarını düşünen eski sevgililere de fırsat çıkıyor. 
Kitapta beni en çok etkileyen şey şüphesiz evlenmeleriydi! 
Eva'nın bu kadar kolay kabul edeceğini asla tahmin etmezdim.
Ama neticede evlendiler... Yine de bu nikah herkese duyurulmadı.

Dördüncü kitapta bizi nelerin beklediğini acayip merak ediyorum.
Kafamdaki bazı soru işaretleri yanıtlansa da bir o kadar daha soru oluştu:)
Sanırım seri kitapları okutmanın yolu da bu... Yazarlar işlerini biliyorlar :)

Kitaba puanım 8...


Görüldüğü üzere yayınevi orjinal kapağı değiştirmemiş, bu yönden kocaman bir tebriği hak ediyorlar.
Diğer yandan çevirinin çoğunu başarılı bulsam da bazı cümle kalıpları rahatsız etmedi değil.
Yine de idare ederdi tabi :)

Alıntı yapacaktım ama acayip üşendim:)
Keyifli okumalar size :)





6 yorum:

  1. Sana Soyundum ve Sende Kendimi Buldum ilk iki kitabını severek okumuştum. Gri üçlemesiyle karşılaştırıldı ama bence alakası yoktu.

    Ve evet İkinci kitapta gerçekten Gideon, sevgi için neler yapabilirsiniz'i sorgulatıyor.

    Güzel kitaptı. Üçüncüyü de okumak bakalım ne zamana kısmet olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Griden çok daha güzeldi bence. Karakterler dolu doluydu...
      Üçüncüyü de oku derim; ama işte seri bitmiyor, ucu açık bir yerde kaldı

      Sil
  2. Merhaba :)

    serinin 4. ve 5. kitapları ile ilgili bir bilgi varmı acaba , mesela yurt dışında yayınlandılarmı kitaplar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      serinin devam kitapşarı henüz çıkmadı bildiğim kadarıyla. Üstelik devam olarak yazarın kaç kitap planladığını da bilemiyorum :(

      Sil
    2. 4 ve 5 ten sonra devamıda mı var : )) yazar işi iyice ticarete dökmüş anlaşılan , kitapları çok beğendim, az önce serinin 3. kitabınına başladım , ama sanki 4-5 yada daha fazla uzatacak bir durum yok gibi geliyor bana , tabi 3. kitapta olaylar nasıl ilerleyecek biliyorum ama keşke fifty shades gibi üçte bitirseydi :)) içinde kalanlarıda başka bir seri olarak sunsaydı daha zevkli olurdu diye düşünüyorum :))

      yorumların için teşekkür ederim çok iyi bir blogun var Feeedreader sayesinde tüm güncellemelerini alıyorum :))

      Sil
    3. 4. kitap kesin var, 3. nün sonunda yazar kendisi söylemiş. Ama 5 gelir mi bilmiyorum :)
      Blogu beğeniyorsan ne mutlu bana :D

      Sil

Popular Posts