Beni Seç-Kiera Cass || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Kiera Cass
Orjinal Adı: The Selection
Seri Adı: Selection #1
Çeviren: Derya İmer Aydınlık
Yayınevi: DEX
Kitap Türü: Fantastik, Aşk, 
Yayınlandığı Yıl: 2013
Sayfa Sayısı: 297

ARKA KAPAK


Bir prens nasıl tavlanır? 
Illéa ülkesinde tüm genç kızlar doğdukları günden beri sınıf atlamanın peşinde. Paha biçilmez mücevherlere, göz alıcı elbiselere ancak bu şekilde sahip olabilecekler. Bunun için tek bir şansları var: SEÇİM. Kıyasıya bir mücadeleyle geçen Seçimi kazanmanıntek yolu Prens Maxonı kendine âşık etmek. 

America içinse Seçim, bir kâbustan farksız. Bu yarışa girmeyi kabul ederse, kendisinden aşağı sınıftan olduğu için herkesten gizlediği aşkı Aspeni arkasında bırakmak zorunda kalacak. Öte yandan bu, ailesinin tek kurtuluş şansı. 

America saraya adım atar atmaz, kendini esrarengiz bir dünyanın içinde bulacak. Saray hiç de dışarıdan göründüğü gibi olmayacak. 

35 kızın katıldığı vahşi bir yarış nasıl kazanılır? 
"Açlık Oyunları ile The Bachelor arasında bir yerde duran bu roman öyle eğlenceli ki. Yazar, Americanın gizli, ilk aşkının külleri sönerken America ve Prens Maxon arasında gelişen kimyayı öyle ustaca kurmuş ki, okumaya doyamıyorsunuz." 

Publishers Weekly

"Kiera Cassin ilk romanı Beni Seç, reality şov ve distopik bir peri masalının mükemmel sentezi."

Kiersten White, Paranormal


Kitap kapağını yeni kapatmış biri olarak söylüyorum ki, eğer fantastik tarzda kitaplar okumayı seviyorsanız bu seriyi kaçırmayın! Zira ben hemen serinin ikinci kitabı Elit'i sipariş vermeyi düşünüyorum.
Kitabı fazlasıyla beğendim :)
İlk çıktığı zamanlarda arka kapağını okumakla yetinip fazlasıyla önyargılı davranmıştım. İyi ki fikrimi değiştirmişim...
Ne yalan söyleyeyim, bir prensi baştan çıkarmaya çalışan 35 kızın hikayesi çekici gelmemişti.
Ama daha ilk sayfadan yanıldığımı anladım. Bu kitap modern bir külkedisi masalı anlatıyor:)


America, Illea adı verilen sınıflara ayrılmış bir ülkede yaşayan genç bir kız. Ailesiyle beraber beşinci sınıfa mensuplar ve sanatçılar. Aile üyelerinin kimi resimle kimi de müzikle uğraşıyor. Ülke yasaları gereği kadınların kendi sınıflarından daha düşük erkeklerle evlenmeleri biraz sıkıntılı bir durum ve America altıncı sınıfa mensup Aspen'e aşık.

Ülkenin genç kızları Seçim'e çağrıldığında tam da bu nedenle America katılmak istemiyor. Prens Maxon'un evleneceği genç kızın seçileceği bu organizasyona katılmaya hevesli değil. Ama özellikle Aspen'in ve annesinin ısrarları sonucu başvuru formunu dolduruyor ve kendini seçilmiş 35 kızın arasında buluyor.

Tabi bu arada Aspen'in aralarındaki sınıf farkını sorun etmesi nedeniyle çiftimiz ayrılıyor ve America sırf Aspen'e kızgınlığından eve dönmektense sarayda seçilmiş kızların ve prensin yanında kalmayı tercih ediyor.

Prensle daha ilk günden aralarında değişik bir arkadaşlık baş gösteriyor. Prens Maxon America'nın beklediğinin tam aksinde biri çıkıyor. Prensimiz son derece nazik ve düşünceli bir delikanlı. 

Ah! Bir de asiler var tabi... Neyin peşinde olduklarını çözemediğiniz iki farklı isyan grubu var ve sık sık saraya saldırılar düzenleniyor.
Gerisini okuyun da görün :)

Eleştireceğim tek nokta kitabın sonunun son gibi olmayışıydı. Serilerin en kötü yanı da bu olsa gerek...
Çeviriyi başarılı bulduğumu söylemeliyim. 
Ve Dex'e bir artı da orjinal kapağı değiştirmedikleri için geliyor :)
Keyifli okumalar dilerken sizleri kitabın tanıtım videosuyla baş başa bırakıyorum :)



Benim bu kitaba puanım 9...




6 yorum :

  1. Çok güzeldi, nasıl geçecek zamanda, ikincisini okuyacağız.Öyle bir sonla bitirmiş ki gel de merak etme. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elit yayınlandı biliyorsun; ama işte sipariş süreci uzuyor ya :) Beklemek işkence :)

      Sil
  2. Biliyorum canım da daha almadım. Dediğin gibi ya sipariş ya da gidip almak gerek

    YanıtlaSil
  3. ben bu kitabi cok merak ediyorum ya kactr görüyorum siparis edicem insallah ya :-)

    YanıtlaSil
  4. kitap duruyor mu takas ettin mi?
    çok merak ettim senden 9 puan alan kitabı :D
    aybiçe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duruyor :) seri ama haberin olsun ona göre okuyacaksan oku
      bir de pek senin tarzın değil, sen en fazla 7 verirsin :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI