Mart Menekşeleri- Sarah Jio || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Sarah Joi

Orjinal Adı: The Violets of March

Çeviren: Nihan Giray

Yayınevi: Arkadya Yayınları
Kitap Türü: Dram, Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2012
Sayfa Sayısı: 336



ARKA KAPAK
Bir kadının yüreği sırlarla dolu bir denizdir...
Gerçek aşkı yaşadığına inanan ünlü yazar Emily Wilson, kocasının başka bir kadını ona tercih ettiğini öğrenince, hayal kırıklığına uğrar. Tüm bu olanlara rağmen yine de tek bir damla gözyaşı dökmez.
Büyük yengesi Bee, Mart ayını Bainbridge Adası'nda geçirmesi için onu davet eder. Emily ruhunda açılan yaraların iyileşmesi umuduyla, bu teklifi kabul eder.
Adanın mistik havasıyla huzuru yakalamaya çalışan Emily, 1943 yılında yazılmış kırmızı kadife kaplı bir günlük bulur. Bu günlük onu geçmişin tozlu sayfalarına hapsolan gerçek bir aşk hikâyesine ve altmış yıllık bir aile sırrına götürecektir...
Umudun, hüznün ve pişmanlığın bir arada işlendiği büyüleyici bir roman… İlk kitabı Mart Menekşeleri ile Library Journal En İyi Kitap Ödülü'ne layık görülen Sarah Jio, insan kalbinin, ne kadar hatalı olursa olsun sevdiklerimizi her zaman affedeceğini eşsiz bir dille anlatıyor.



Okuduğum son kitap...Sıcağı sıcağına yapacağım ilk yorum...
Sınav haftam bitince kendimi ödüllendireyim dedim ve gittim kitapçıya... İç kapağına iliştirilmiş ayracı, ayracın ucundan sarkan mor püskülüyle ilk bakışta göz kırptı kitap bana. Tabi, okuyanların yorumlarını da duymuştum,  beğenilen bir kitaptı. Bir de üstüne kitabın 10 lira olduğunu görünce tabir yerindeyse kaptım:)
Eee, o kadar heyecan yapıp başına oturunca kitap öğleden sonra bitti... Bu benim için üzücü bir durum elbette...

Neyse, gelelim yorumuma...
Sıcacık bir kitaptı okuduğum, su gibi aktı gitti derler ya hani öyle.

Kahramanımız Emily... Bana kalırsa tek bir kahramanı yok kitabın, bu konuya sonra döneyim. 
Kahramanımız kocası tarafından terkediliyor, neden tahmin edilebileceği gibi başka bir kadın. Durum ne kadar travmatik olursa olsun Emily tek damla gözyaşı bile dökemiyor.
Tam da bugünlerde Bainbridge Adası'ndaki yengesi tarafından adaya davet ediliyor. 
Genç kadın bu yolculuğu hem kendiyle bir parça başbaşa kalabilmek hem de yazı yazmaya çalışmak(kendisi yazar) için değerlendiriyor.

Planlarının haricinde bambaşka şeylerle de karşılaşıyor elbette. Ne gibi mi: Küçük flörtler ve çok da küçük olmayan bir aile sırrı... Öyle bir sır ki Emily'le beraber çözmeye çalışacaksınız. 

"Büyük aşklar zamana, kalp ağrısına ve mesafelere meydan okur. Her şey kaybedilmiş gibi görünse de gerçek aşklar yaşamaya devam eder..."(syf 311)
Kitabı kapadığımda şuna emin oldum bir kez daha; hayat yanlış anlamalar için çok kısa sahiden de...

Peki kitabın hiç mi kötü yanı yoktu?
Evet vardı, gizem çözülürken tüm karakterlerin (ELLİOT hariç) 2 isimli olduğunu göreceksiniz, herkes mi 2 isimli olur ya...

Göreceğiniz üzere yayınevi orjinal kapağı kullanmamış; ama Arkadya'nın tasarımlarına bayılan biri olarak bu durumu eleştiremeyeceğim :) 
Sarah Joi'nin ilk kitabı Mart Menekşeleri'ni bir ilk kitap olarak son derece başarılı bulduğumu hemen söyleyeyim. Yayınevi yazarın diğer kitapları için çok bekletmez diye umuyorum :) 


Not: Resimlerin bazıları Arkadya yayınları facebook sayfasından alınmıştır.
Kitaba puanım 8, keyifli okumalar:)


8 yorum :

  1. okuyorum şu anda çok sevdim ben de aynı duygularla almışız kitabı. Kapağına ve içindeki mor ayraca vuruldum ben de :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. yazarın kalemine de kitabın içeriğine de bayılacaksınız... Garantisini veriyorum, ben hiç pişman olmadım okuduğuma. Arkadya Yayınları'nın ilk kitabı ve çok doğru bir tercih olmuş

    YanıtlaSil
  3. Ben 2 günde okudum 09 Martta aldım 10 Martta bitirim ancak 17 TL'ye aldım 10 TL değil kazım mı yedim demeden kendimi alamadım :) Dediğiniz gibi kitap ayracı ve kitabın dış kapağı güzel. Yanlız kitabın çevirmenine bence on puan vermek gerekiyor dili güzel kullanarak çevirmesini yapmış...

    Güzel ve merak uyandıran bir kitap...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,
      çevirmene benden de kocaman bir 10 puan elbette. Çok başarılıydı gerçekten de...
      Çevirmen gazabına uğrayıp okunmayan pek çok kitap gördü benim de gözlerim. Allah'tan bu o öyle değildi.
      Benim 10 liraya bulmam biraz şans eseri oldu sanırım:)

      Sil
  4. bende h.sonu aldım 2 günde bitirdim süper bir kitap bencede

    YanıtlaSil
  5. aynen yorumlara katılıyorum . insanı mutlu eden, damağında tat bırakan bır kıtap.

    YanıtlaSil
  6. Çokk güzel bir kitaptı, severek okudum ama bu kadar sona sakladığım için ve hemencecik okuduğum içinde kendime kızdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resmen yorum gözden kaçırmışım :( çok üzüldüm şu an...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI