Tepeden Tırnağa-Laura Reese || Kitap Yorumu

Kitabın Yazarı: Laura Reese
Orjinal Adı: Topping From Below
Çeviren: Merve Duygun
Yayınevi: Sonuz Kitap
Kitap Türü: Günümüz Aşk, Yetişkin Okuyucu
Yayınlandığı Yıl: 2012
Sayfa Sayısı: 400
ARKA KAPAK


Tutkunun, aşkın ve ihanetin kalbine doğru karanlık bir yolculuğa çıkacaksınız...


Nora, vahşice öldürülen kardeşi Franny'nin katilini bulmaya kararlıdır. Kardeşinin, adı yalnızca M. olarak geçen gizemli bir müzik profesörüyle yaşadığı gizli sadomazoşist ilişkiyi günlüğünden öğrenince hayrete düşer. Cinayetle ilgili sırları açığa çıkarma umuduyla bu tehlikeli ve acımasız adamı baştan çıkarmak için bir plan yapar. Ama bu plan, gizemli bir adamın karanlık kalbine doğru adım adım cehenneme giden bir yolda kâbusla sona erecektir.
Ve şimdi hayatı gerçekten tehlikededir. Tehlikenin sebebinin, M. mi yoksa kendisine M.'den daha yakın
biri mi olduğunu çok geç anlayacaktır. "Müstehcen bir cinsellik, karmaşık bir aşk ilişkisi...
Cesur, erotik ve gerilim dolu."
San Francisco Chronicle Book Review
"Hikâye tehlikeli bir erotizm girdabıyla hayat buluyor."
Harper's Bazaar
"Ateşli sahnelerle bezenmiş sürükleyici bir hikâye."
Playboy



Bir kitabı korku-gerilim diye alıp bu kadar hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz...
Tek kelimeyle özetleyeceksem: hayal kırıklığı...

Yani hangi birini yazsam bilemedim, o denli kötüydü. 

"Nora, vahşice öldürülen kardeşi Franny’nin katilini bulmaya kararlıdır. Kardeşinin, adı yalnızca M. olarak geçen gizemli bir müzik profesörüyle yaşadığı gizli sadomazoşist ilişkiyi günlüğünden öğrenince hayrete düşer. Cinayetle ilgili sırları açığa çıkarma umuduyla bu tehlikeli ve acımasız adamı baştan çıkarmak için bir plan yapar. Ama bu plan, gizemli bir adamın karanlık kalbine doğru adım adım cehenneme giden bir yolda kâbusla sona erecektir. Ve şimdi hayatı gerçekten tehlikededir. Tehlikenin sebebinin, M. mi yoksa kendisine M.’den daha yakın biri mi olduğunu çok geç anlayacaktır."

pek çok sitede okuyabileceğiniz tanıtım bunları söylüyor. Kitap basit olarak Franny'nin cinayetiyle başlıyor... Ve ablamız Nora'nın katili bulma(!) çabalarıyla devam ediyor. Bu çabalara şüpheliyi ayartmak da dahil...
Tamam, cinsellik tabu değildir dedik ama bu kitaptaki sapkınlıktan öte bir şey... Mide bulandırıcı... Rahatsız edici... 
Kitabı +18 uyarısının farkında olarak aldım; ama bence bu yaş sınırı hafif kalmış.
Elli ton üçlemesiyle dikkat çeken BDSM konusuna değinilmiş bu kitapta da... Ben bu konunun uzmanı falan değilim, ki bu konu hakkındaki bilgim sözlük anlamını bilmekten öteye gitmeye de bilir; ama kitapta bahsi geçen Bay M. 'nin yaptığının BDSM'yle bağdaştırılması da yanlış olur, adamın bağlı olduğu sınırlar ne bileyim güvenli kelime falan yok. Hep daha fazlasına odaklanmış hastalıklı bir zihniyetle karşı karşıyayız. Tabi kitabı okurken Nora'nın zihniyetini de sorgulamadan edemeyeceksiniz...

Diğer yandan kitabı beğenmeyişimin başka bir nedeni de idda edildiği gibi kitabın polisiye falan olmayışıydı. Ben bu kitabı sırf bu yüzden almıştım ve bu konuda daha beter bir fiyaskoyla karşılaştım! Kitap polisiye- gerilim diye falan kategorize edilemez bence, çünkü bu anlamda çok yetersiz.
Birinci gözden anlatıldığı için katil konusunda objektif davranamıyorsunuz, yazarın da bu konuda etkisi var elbette. 
Kitabın sonuna doğru kendinizi salak yerine konmuş hissediyorsunuz... Ki bir polisiye- gerilim kitabında en olmaması gereken şeydir bu! 
Kitap hakkıında söyleyecek daha bir sürü şey bulabilirim; ama inanın yazmak bile istemiyorum. Hayatımda ilk defa bir kitap için OKUMAYIN! diyorum; hem vaktinize hem paranıza yazık...


Kapak mapak hiçbir şey kurtarmaz bu kitabı :/
Bu kitap 1 puanı bile zor alır benden, o da sırf harcadığım vakit için :(

Keyifli okumalarınız olsun...


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI