Grinin Elli Tonu-E. L. James || Kitap Yorumu



Orjinal Adı: Fifty Shades of Grey
Seri Adı: Elli Ton Üçlemesi #1
Çeviren:  Seviç S. Tezcan
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Kitap Türü:  Yetişkin Aşk
Yayınlandığı Yıl: 2012
Sayfa Sayısı: 576
ARKA KAPAK

Romantik, özgürleştirici ve kesinlikle bağımlılık yaratıcı... Bu roman dengenizi sarsacak, sizi ele geçirecek ve ebediyen sizinle kalacak.
Edebiyat ögrencisi olan Ana Steele, genç girişimci Christian Grey'le röportaj yapmaya gittiğinde son derece çekici, zeki ve sinir bozucu bir adamla karşılaşır. Toy ve masum Ana, bu adama duyduğu arzu karşısında şaşkına döner ve adamın gizemli doğasına rağmen ona yakınlaşma arzusuyla yanıp tutuşur. Ana'nın güzelliği, zekâsı ve özgür ruhuna direnemeyen Grey de onu istediğini kabul eder, ancak şartları vardır...
Grey'in sıra dışı erotik istekleri karşısında şoka uğayan ama bir yandan da heyecana kapılan Ana tereddüde düşer. Büyük başarısına rağmen -çokuluslu şirketleri, uçsuz bucaksız serveti ve sevgi dolu bir ailesi vardır- Grey şehvete esir olmuş ve hükmetme hırsı olan bir adamdır. Çift, cüretkâr ve tutkulu bir fiziksel ilişkiye yelken açarken, Ana, Christian'ın karanlık sırlarını ve kendi gizli arzularını keşfeder.


Evet evet ben de bu kitabı okuyanlar kervanına katıldım; o kadar çok konuşuldu ki merak ettim çünkü.
Bir de ben bakayım neymiş bu Elli Ton dedim...İyi demiş miyim dememiş miyim tartışılır :)

Efendim öncelikle şunu baştan belirteyim:
Kitabın ismini duyanların ilk tepkisi 'Erotikmiş bu kitap ya' demek oluyor...
Doğrudur öyle sayfalar fazlaca mevcut; ama ben tanıtımında bu uyarı olmadan en az bu kitap kadar cinsellik barındıran kitaplar da gördüm. Nitekim tarihi-aşk romanı okuyanlar ne demek istediğimi anlarlar. Historical diye adlandırdığımız tarzdaki erotizmden daha fazlası yok bence. Ha burada bir de işin içine BDSM ilave edilmiş, ki ben bu kitabı okuyana dek bu kavramdan haberdar değildim. Farklı olarak bir bu durum var...

Gelelim cinsel içeriğin haricinde kitap hakkındaki yorumuma. Açık söyleyeyim ben arka plandaki aşkı sevdim... Özellikle ikili arasındaki e-mailleri gülümseyerek okudum. Aralarındaki etkileşim ve enerji oldukça güzel anlatılmış... İşin cinsellik boyutuna takılmazsanız siz de benim gibi düşünürsünüz zannederim ki. 

Bu kitabı okuyan neredeyse tüm kadınlar gibi ben de Christiancıyım :)
Etkileyici bir karakterdi bence... Öyleki kitabın son sayfasını bitirdiğinizde dahi karakterin geçmişini merak ediyorsunuz. Zaten benim serinin ikinci kitabını alma nedenim buydu (O kitap hakkındaki yorumum da mevcut(: )

Bir de tuhaf olan noktaya dikkat çekmek istiyorum: 
Gerçek hayatta  bir erkekte istemeyeceğimiz özellikleri barındıran roman karakterlerini bu denli benimseyip sevmemiz de ayrı ironi tabi...
Karşınıza bir Christian Grey çıksa; 'hadi oradan sapık' demez misiniz?
Neticede insan psikolojisi kendini koruma üstüne kurulu ve bu tip erkeklerin pek de tekin oldukları söylenemez...


Yayınevi orjinal kapağı tercih ederek çok da iyi yapmış :)

Neyse efendim; kısacası bu kitabı okuyan ve hiçbir işe yaramaz diyenlerin aksine ben kitabı yerden yere vurmuyorum.
Kitaba puanım 7...

Keyifli okumalarınız olsun :)



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI